Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

    Hallo,

    Momenteel fotografeer ik met een canon eos 550d. Ik loop met name tegen autofocus traagheid aan. Verder heb ik de idee dat de scherpte beter kan en bij scenes zou ik een hogere framesnelheid willen.
    Ik ben me nog aan het ontwikkelen in fotografie. Heb nog niet een uitgesproken voorkeur al vind ik landschappen en portretten en recepties erg interessant.
    M.n. bij recepties loop ik tegen eerder genoemde autofocustraagheid aan.
    Ben nu rond aan het kijken voor een andere camera: hierbij twijfel ik tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d
    Dit heeft mede te maken met de prijs die redelijk bij elkaar ligt maar ook of ik nu voor full frame of APS-C moet gaan. Zelf heb ik een voorkeur voor de APS-C camera. Ook ivm mijn huidige sigma lenzen die beter aansluiten bij APS-C
    Misschien is 70D ook een optie en die is tevens een behoorlijk stuk goedkoper....
    Wat zou een goede keuze zijn en hebben jullie eventueel nog alternatieven/suggesties?
    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Last edited by Saxas; 12 maart 2015, 18:30.

  • #2
    Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

      mag ik zo vriendelijk mogen zijn met welke lenzen u fotografeert, met name het verhaaltje over meer scherpte doed me vermoeden dat u meer uit lenzen kunt halen dan daadwerkelijk een nieuwe camera, geef mij een 550D en een 5D mark 2 en doe daar dezelfde lens op, ik durf te wedden dat ik haast dezelfde scherpte eruit pers, algemene beeldkwaliteit is een ander verhaal.
      Ik vind het daarom ook altijd moeilijk om een bepaald toestel aa te raden, een 70D, 7D of een 6D, allemaal goede toestellen, waarbij de een sneller is, de ander meer mogelijkheden tot creativiteit, de ander wee uitermate geschikt voor snelheid.
      Wat nou eenmaal het allerbelangrijkste is zijn de lenzen, Sigma heeft goede lenzen, maar ook een aantal mindere en wat langzamere lenzen, zet om eens een voorbeeld te noemen eens een mooie L lens van Canon op een 50D en je zult versteld staan van de AF snelheid die je kunt krijgen.
      Dus wat is wijsheid in uw geval, een duur toestel of een iets goedkoper toestel en een duurdere lens.

      Gewoon even op een rijtje zetten wat belangrijk is voor u en dan vervolgens afstrepen, om een voorbeeld te noemen, als u nimemr of nooit hele snelle actiefotografie gaat of wil gaan doen, dan zou ik de 7D al links laten liggen, heeft u bereik nodig in mm, dus lange telelenzen dan zou ik de 6D weer links laten liggen vanwege de fullframe faktor en ga zo maar door, als u dit doet voor u zelf dat komt er vast en zeker een goede keus uitrollen, een ding stat voorop, met alle 3 de toestellen die u voorstelde is het uitstekend fotograferen en zelfs de doorgewinterde prof zal onder bepaalde omstandigheden het verschil in eindfoto niet kunnen zien tussen de 7D, 70 D en zelfs een 6D.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

        Dank voor de heldere uiteenzetting. Mijn lenzen zijn:
        -Sigma 17-70mm F/2.8-4.0 DC Macro CONTEMPORARY OS HSM Canon
        -Sigma 70-200mm F/2.8 APO EX DG OS HSM Canon
        -Sigma 105mm F/2.8 DG MACRO Canon
        Verder overweeg ik een aanschaf van:
        Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary Canon
        Sigma 35mm F/1.4 ART DG HSM Canon


        Mijn interesse gaat m.n. uit naar landschap en natuurfotografie en bijbehorende macro en ook vogelfotografie. Ben nog niet zo lang serieus bezig met deze hobby. Alle vormen van fotografie vind ik eigenlijk wel leuk maar wil me toe gaan leggen op landschap en natuurfotografie en bijbehorende macro en ook vogelfotografie.
        Heb laatst in een winkel staan testen en had het idee dat de autofocus wel heel erg verbeterd is van de nieuwe generatie toestellen......

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          Gewoon even op een rijtje zetten wat belangrijk is voor u en dan vervolgens afstrepen, om een voorbeeld te noemen, als u nimemr of nooit hele snelle actiefotografie gaat of wil gaan doen, dan zou ik de 7D al links laten liggen, heeft u bereik nodig in mm, dus lange telelenzen dan zou ik de 6D weer links laten liggen vanwege de fullframe faktor en ga zo maar door,
          Hier zat ik ook aan te denken en vandaar ook mijn voorkeur richting een 7D.

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

            klopt is het ook, maar als ik je interesse's bekijk dan denk ik dat je beter af bent met een 70D, de beeldkwaliteit tussen de 7D en de 70D ligt zowet naast elkaar, op de 7D zitten wat meer functie's en de camera is meer geschikt voor actiefotografie onder veel omstandigheden. De 70D is een dijk van een camera, voordeel tov de 6D is de cropfactor, iets meer geschikt voor vogelfotografie, ook voor macro kan het soms een voordeel zijn. Behalve als je een zak geld achter in de tuin hebt liggen dan is dit simpel op te vangen met dure lange lenzen, maar aangezien de meeste van ons dit niet hebben is denk ik de keuze 70D een van de beste.
            Wat ook een mogelijkheid is natuurlijk de 7D mark 1, soms nog nieuwe te vinden tegen 600/700 euro voor een body, niet bepaald een slechte keuze zou ik zeggen !!
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

              Als de autofocus en het maximum aantal foto's per seconde belangrijk zijn, dan is de 7D MKII zeker de beste keuze van die twee.
              De 7D MKII maakt veel meer foto's per seconde, en die heeft waarschijnlijk het beste AF-systeem van alle crop camera's die er nu op de markt zijn (volgens de technische gegevens toch).

              Het AF-systeem van de 70D is een heel stuk minder dan dat van de 7D MKII.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                Ik kom van een 550d naar een 6d. De 6d geeft scherpere beelden. De beeldkwaliteit is ook veel beter.
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                  Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                  Ik kom van een 550d naar een 6d. De 6d geeft scherpere beelden. De beeldkwaliteit is ook veel beter.
                  Dat betwijfel ik, de 6D heeft een hogere resolutie, met eenzelfde lens zal het een toplens moeten zijn, FF vraagt meer van een lens.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                    Verschil tussen 7d en 70d: Er zit ook nog een verschil in beeldprocessor en het aantal beeldprocessoren (2 voor de 7d mark II ) .....
                    7d mark II heeft veel meer AF punten......

                    6D heeft daarentegen een groter scherpte diepte door de FF
                    6d heeft 11 AF punten en "maar" 1 beeldprocessor
                    Last edited by Saxas; 13 maart 2015, 19:48.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Saxas Bekijk bericht
                      6D heeft daarentegen een groter scherpte diepte door de FF
                      Een full-frame camera heeft juist minder scherptediepte bij dezelfde diafragma-opening.

                      Voor natuurfotografie, en dan vooral de soorten natuurfotografie waarvoor je doorgaans lange lenzen gebruikt is een cropfactor eerder een voordeel.
                      Een full-frame camera zal wel een wat betere beeldkwaliteit geven op de hogere iso-waarden.
                      Voor een full-frame ben je ook verplicht om zwaardere (duurdere) lenzen te gebruiken, voor crop camera's zijn er tegenwoordig betaalbare "lichte" lenzen die ook erg goed presteren (toch zeker bij Canon, de EF-S lenzen met STM motor presteren allemaal heel goed).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                        Dat betwijfel ik, de 6D heeft een hogere resolutie, met eenzelfde lens zal het een toplens moeten zijn, FF vraagt meer van een lens.
                        Ja en Neen : de pixeldensiteit van de 550D is hoger dan die van de 6D (18 op crop tov 20 of FF), dus dan stelt de 550 hogere eisen. Maar een FF toont wel sneller de onvolkomenheden van een lens in de hoeken omdat deze de volledige beeldcirkel benut.
                        Ik heb ook een 7D gehad (deze heeft quasi dezelfde sensor als de 550D), en ik kan je garanderen dat de beeldkwaliteit van de 6D beduidend hoger ligt.

                        Wat de vraag van de TS betreft : moeilijk een eenduidig antwoord te vinden. Blijkbaar vind je telewerk belangrijk, dan is de 7DII zeker een goede optie. Blijkbaar staat deze toch weer een trapje hoger als de originele 7D. Ik weet trouwens niet of je uw Sigma 17-70 kunt gebruiken op een 6D. Ik dacht dat dit een Crop-lens is. Indien dit het geval is, dan jaagt een 6D het prijskaartje wel omhoog, want dan heb je geen standaardlens meer. Nu je overweegt een 35 mm aan te schaffen, ik vind dit zalig om mee te werken op 6D. Ik kan je op dat vlak ook de 35 F2 IS van Canon aanraden. Echt een top-lensje : scherp, én lichter én goedkoper én met IS, die ik soms toch handig vind. Tenzij je absoluut de 1 stop extra lichtsterkte belangrijk vind natuurlijk.

                        Zo, het advies van een héééél tevreden 6D-gebruiker. Als je ook prestatie op hogere iso belangrijk vind, dan is de 6D echt TOP.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een full-frame camera heeft juist minder scherptediepte bij dezelfde diafragma-opening.

                          Voor natuurfotografie, en dan vooral de soorten natuurfotografie waarvoor je doorgaans lange lenzen gebruikt is een cropfactor eerder een voordeel.
                          Een full-frame camera zal wel een wat betere beeldkwaliteit geven op de hogere iso-waarden.
                          Voor een full-frame ben je ook verplicht om zwaardere (duurdere) lenzen te gebruiken, voor crop camera's zijn er tegenwoordig betaalbare "lichte" lenzen die ook erg goed presteren (toch zeker bij Canon, de EF-S lenzen met STM motor presteren allemaal heel goed).
                          Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde hetzelfde maar heb mbt scherpte diepte altijd de neiging het andersom te benaderen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Ja en Neen : de pixeldensiteit van de 550D is hoger dan die van de 6D (18 op crop tov 20 of FF), dus dan stelt de 550 hogere eisen. Maar een FF toont wel sneller de onvolkomenheden van een lens in de hoeken omdat deze de volledige beeldcirkel benut.
                            Ik heb ook een 7D gehad (deze heeft quasi dezelfde sensor als de 550D), en ik kan je garanderen dat de beeldkwaliteit van de 6D beduidend hoger ligt.

                            Wat de vraag van de TS betreft : moeilijk een eenduidig antwoord te vinden. Blijkbaar vind je telewerk belangrijk, dan is de 7DII zeker een goede optie. Blijkbaar staat deze toch weer een trapje hoger als de originele 7D. Ik weet trouwens niet of je uw Sigma 17-70 kunt gebruiken op een 6D. Ik dacht dat dit een Crop-lens is. Indien dit het geval is, dan jaagt een 6D het prijskaartje wel omhoog, want dan heb je geen standaardlens meer. Nu je overweegt een 35 mm aan te schaffen, ik vind dit zalig om mee te werken op 6D. Ik kan je op dat vlak ook de 35 F2 IS van Canon aanraden. Echt een top-lensje : scherp, én lichter én goedkoper én met IS, die ik soms toch handig vind. Tenzij je absoluut de 1 stop extra lichtsterkte belangrijk vind natuurlijk.

                            Zo, het advies van een héééél tevreden 6D-gebruiker. Als je ook prestatie op hogere iso belangrijk vind, dan is de 6D echt TOP.
                            Dank je wel voor je uitvoerige uiteenzetting Stapperke. De 6D heeft wel een lagere frame/s factor. Weet niet of dat voor mij echt een issue gaat zijn.....
                            Kun je nog iets vertellen over je tevredenheid mbt autofocus? Zo her en der hoor ik nog wel eens verhalen dat dat ietwat tegenvalt. Dit zou met de structuur en aantal AF punten te maken hebben.
                            De Sigma 17-70mm is idd voor APS-C

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twijfel tussen canon eos 7d mark II of canon eos 6d

                              De AF-punten van een 6D zitten allemaal vrij dicht bij elkaar in het midden, bij een 7D zijn er veel meer, en ze zijn over een veel groter deel van het beeld verdeeld, dat kan voor bepaalde foto's ook nog een voordeel zijn.
                              De autofocus van een 6D is niet slecht, maar die is niet echt ontworpen voor bijvoorbeeld actiefotografie.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X