Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High speed fotografie - 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • High speed fotografie - 2

    Nog een high speed foto. Dit is één van mijn eigen favorieten:

    Last edited by Red Falcon; 11 maart 2015, 08:16.
    www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
    Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

  • #2
    Re: High speed fotografie - 2

    Wow dat is mooi.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: High speed fotografie - 2

      Dank je!
      www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
      Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

      Comment


      • #4
        Re: High speed fotografie - 2

        Heel indrukwekkend.

        Comment


        • #5
          Re: High speed fotografie - 2

          Knap gedaan!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: High speed fotografie - 2

            Het verwondert me niet dat dit een van je favorieten is.... vind ik ook beter (what's in a word ???) dan de eerste...
            Knappe plaat.
            mvg,
            Luc
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: High speed fotografie - 2

              Dat ziet er heel goed uit.

              Gebruik je een trigger (geluid, infra rood?) om de flitser aan te sturen, en welk "projectiel" schiet je af naar het onderwerp?
              Je mag gerust wat uitleg geven over de werkwijze.

              Ik gebruik zelf geen trigger, maar laat de camera zoveel mogelijk foto's per seconde maken met de flitser (430 EX II) op 1/32 sterkte (voor een korte flitsduur), en dan hoop ik dat er een bruikbare foto tussen zit.
              De flitser wordt wel aangestuurd met een kabeltje, want de Yongnuo RF-603C kan niet volgen als de camera te snel na elkaar foto's maakt (dan zitten er teveel "zwarte" foto's tussen).
              Maar voor dit soort foto's zal mijn werkwijze waarschijnlijk niet gemakkelijk een bruikbaar beeld opleveren.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: High speed fotografie - 2

                Prachtig, een techniek die ik bij benadering niet ken, maar o zo mooi resultaat!
                Vriendelijke groet, laGrange
                http://lagrange.1x.com
                "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                Comment


                • #9
                  Re: High speed fotografie - 2

                  Goed bezig, prachtige actie
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: High speed fotografie - 2

                    Ja ... dat is straffe koffie... Knap werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: High speed fotografie - 2

                      Ik neem aan dat hier veel tijd in de voorbereiding steekt.
                      Het resultaat is dan ook prachtig.
                      Ben ook wel benieuwd naar het projectiel en het 'afvuurmechanisme'.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: High speed fotografie - 2

                        Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Dat ziet er heel goed uit.

                        Gebruik je een trigger (geluid, infra rood?) om de flitser aan te sturen, en welk "projectiel" schiet je af naar het onderwerp?
                        Je mag gerust wat uitleg geven over de werkwijze.

                        Ik gebruik zelf geen trigger, maar laat de camera zoveel mogelijk foto's per seconde maken met de flitser (430 EX II) op 1/32 sterkte (voor een korte flitsduur), en dan hoop ik dat er een bruikbare foto tussen zit.
                        De flitser wordt wel aangestuurd met een kabeltje, want de Yongnuo RF-603C kan niet volgen als de camera te snel na elkaar foto's maakt (dan zitten er teveel "zwarte" foto's tussen).
                        Maar voor dit soort foto's zal mijn werkwijze waarschijnlijk niet gemakkelijk een bruikbaar beeld opleveren.
                        Er meer over vertellen? Dat doe ik graag hoor!

                        Ondanks dat het high speed foto's zijn, maak ik ze met een lange sluitertijd variërend tussen de driekwart seconde en 4 hele seconden. De tijd hangt af van het gebruik van de bulb-stand (in de buurt van de driekwart sec.) of de M-stand (vaak 3 of 4 sec.). Dat zijn dus hoe dan ook lange sluitertijden en mijn camera staat dan ook op een statief. Om toch een high speed foto te kunnen maken, moet de ruimte helemaal donker zijn. Geen licht, geeft namelijk geen beeld en dus is het ook niet meer erg dat die sluiter open staat. Het daadwerkelijke high speed beeld maak ik vervolgens met een flitser. Een flitser is, zeker wanneer deze niet op vol vermogen wordt gezet, veel sneller dan een sluiter. Daar komt bij dat je om de hele snelle sluitertijden te kunnen gebruiken, veel licht nodig hebt.... De flits moet natuurlijk wel precies op het juiste moment komen en daarvoor gebruik ik een trigger waar een microfoon op aangesloten zit. Deze registreert het geluid van de trekker die overgehaald wordt (ik gebruik namelijk een luchtbuks om de spullen kapot te schieten) en stuurt vervolgens de flitsers aan. Als projectielen gebruik ik 5 mm kogeltjes. :-)

                        Zonder de trigger zou dit veel te duur gaan worden. Je zou dan namelijk op de gok moeten flitsen en zoals je zelf al aangeeft Black B@ndit krijg je dan heel veel zwarte foto's. Echter kost elke zwarte foto je wel een kogel en het product dat je stuk schiet. ;-)

                        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                        Ik neem aan dat hier veel tijd in de voorbereiding steekt.
                        Het resultaat is dan ook prachtig.
                        Ben ook wel benieuwd naar het projectiel en het 'afvuurmechanisme'.
                        Ja er zit inderdaad heel veel voorbereiding in, maar ook het opruimen na afloop is behoorlijk tijdrovend!!

                        Mochten er mensen zijn die ook een keertje dit soort foto's willen maken... ik geef ook workshops high speed fotografie, alleen moeten jullie dan wel helemaal naar Nederland komen.
                        www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                        Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                        Comment


                        • #13
                          Re: High speed fotografie - 2

                          Gefeliciteerd !
                          Mvg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: High speed fotografie - 2

                            Proficiat en ook dank voor je uitleg!
                            Touch the Earth...Gently
                            www.passionsenfrance.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: High speed fotografie - 2

                              Wow in de HoF... Dank jullie wel, ben ik blij mee!

                              Graag gedaan Marie-Anne!
                              www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                              Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

                              Comment

                              Working...
                              X