Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

    Ik vroeg mij af of er serieuze amateurfotografen zijn die toch eens een knap betalend professioneel model inzetten (die nog meevalt van prijs) om hun portfolio een extra boost te geven?
    Daar die hun brood niet verdienen met fotografie, zijn er misschien die toch die de meerwaarde ervan inzien om eens met één of meerdere pro modellen te shooten.

    Ik vroeg dit aan een kennis of die dit zou zien zitten, maar hij zat teveel op zijn geld.
    Hij zei elk model kun je knap schminken, maar dit was wat kort door de bocht, ik had het over de combinatie van een natural beauty die gewoon is om te poseren
    Last edited by CanonYouCan; 9 maart 2015, 17:28.

  • #2
    Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    ...

    Hoeveel zou de prijs zo gemiddeld zijn voor pakweg 3 uur ?
    Hangt er van af wat ge er in die 3 uur mee gaat doen, denk ik

    Comment


    • #3
      Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

      vb een niet commerciële fashionshoot, maar m'n vraag gaat niet zozeer over de prijs,
      ik vroeg me meest als dit veel voorval dat die stap gemaakt wordt zonder dat de fotograaf er zijn brood mee verdient, en dit als een investering in het portfolio aanzien wordt.
      Net zoals dat je investeert in lenzen, accessoires, whatever...
      Last edited by CanonYouCan; 9 maart 2015, 17:42.

      Comment


      • #4
        Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

        een knap model is geen garantie voor goede opnamen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          een knap model is geen garantie voor goede opnamen.
          grt,bouk.
          Denk eens aan uw landgenoot Paul Huff.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

            kijk eens op modellennet , meer als de helft van die modellen komen enkel betalend, ( en diegene die tfcd werken , hebben allemal 2 duimen omlaag : dus die beantwoorden zelfs hunne mail nog niet meer ) en de meeste ( amateur ) fotografen , die ik daar op ken, betalen stukken van mensen ( in mijn ogen... ) om een model te krijgen, want eerlijk, niet betalend, komt er van de 20 misschien 1, en, de prijzen, ge zoudt omvervallen, een die tfcd werkt, maar 75 euro vraagt voor de reisvergoeding, of ze werkt tfcd , maar dan moet ge ne portfolio hebben om van om te vallen , en daar geraak je juist niet aan , omdat zij niet willen komen zonder, der staan daar een paar op die onder de 100 euro zelfs nog niet uit haar bed komen. Neem van mij aan, dat de modellenfotografie met amateurs , naar de knoppen is nu iedereen in de lidl, voor 65 euro een digitaaltje kan kopen, en ze dan zelfs op het forum annoncekes zetten van ik betaal zoveel ... Neen een paar heel goede fotografen kunnen nog ... maar als ge als amateur nu nog wil starten, zult ge moeten betalen. En ik heb op een fototentoonstelling ooit bij een model gestaan, en die zei simpel : ik vraag 150 euro per uur, of ik kom niet, ga dan zelf maar 8 uur hard werken aan den band voor 15 euro, en krijgt ge nog ambras met den baas omdat .... reeel is die wereld kapot, omdat ze denken dat ze " gevraagd" worden als model, en dan krult hunne neus ( en hunne portefeuille ).

            Comment


            • #7
              Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              kijk eens op modellennet , meer als de helft van die modellen komen enkel betalend, ( en diegene die tfcd werken , hebben allemal 2 duimen omlaag : dus die beantwoorden zelfs hunne mail nog niet meer ) en de meeste ( amateur ) fotografen , die ik daar op ken, betalen stukken van mensen ( in mijn ogen... ) om een model te krijgen, want eerlijk, niet betalend, komt er van de 20 misschien 1, en, de prijzen, ge zoudt omvervallen, een die tfcd werkt, maar 75 euro vraagt voor de reisvergoeding, of ze werkt tfcd , maar dan moet ge ne portfolio hebben om van om te vallen , en daar geraak je juist niet aan , omdat zij niet willen komen zonder, der staan daar een paar op die onder de 100 euro zelfs nog niet uit haar bed komen. Neem van mij aan, dat de modellenfotografie met amateurs , naar de knoppen is nu iedereen in de lidl, voor 65 euro een digitaaltje kan kopen, en ze dan zelfs op het forum annoncekes zetten van ik betaal zoveel ... Neen een paar heel goede fotografen kunnen nog ... maar als ge als amateur nu nog wil starten, zult ge moeten betalen. En ik heb op een fototentoonstelling ooit bij een model gestaan, en die zei simpel : ik vraag 150 euro per uur, of ik kom niet, ga dan zelf maar 8 uur hard werken aan den band voor 15 euro, en krijgt ge nog ambras met den baas omdat .... reeel is die wereld kapot, omdat ze denken dat ze " gevraagd" worden als model, en dan krult hunne neus ( en hunne portefeuille ).
              Het is toch normaal dat je daar dik voor moet betalen: die meiden gaan niet voor niks met hun blote lijf de Wereld rond op internet.

              Comment


              • #8
                Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Het is toch normaal dat je daar dik voor moet betalen: die meiden gaan niet voor niks met hun blote lijf de Wereld rond op internet.
                heb ik 1 woord gezegd over naakt ??? der zit blijkbaar iets verkeerd bij jou. ik heb enkel modellen ooit aangeschreven die tot badpak / lingerie deden , en noppes, ofwel betalen , ofwel reageerd geen enkel als het gratis is.
                ( en de minste die reageerde was 25 euro per uur ) Der heeft er 1 ooit gestaan die er bij schreef op haar pagina : Jij vraagt mij, dan betaal jij mij
                als het zomer is liggen ze allemaal in badpak op het strand.. ( of meer ) En meer vraag/vroeg ik niet. Ik heb nooit een model via daar voor mijn fototoestel gekregen. Daar probeer ik het zelfs niet niet meer van een te vinden :via facebook, geen probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                  had altijd ruzie met mijn modellen, daarom gestopt met modellenfotografie.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                    Elk verhaal heeft 2 kanten.

                    Ik vraag me af hoeveel van die TFCD modellen het al meegemaakt hebben dat ze geconfronteerd worden met een "professionele" fotograaf die met een compactje wat foto's in de living of slaapkamer willen nemen.
                    En dan op het einde de vraag krijgen of ze toch dat behaatje niet wil losmaken...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                      op de 2 laatste comments heb ik maar 1 ... dus ne serieuze fotograaf is er niet meer ?? maar betalend komen ze wel ? dus voor geld mag die bh dan wel uit ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        op de 2 laatste comments heb ik maar 1 ... dus ne serieuze fotograaf is er niet meer ?? maar betalend komen ze wel ? dus voor geld mag die bh dan wel uit ?
                        Heb ik dat geschreven?

                        Ik vermoed dat die TFCD modellen dergelijke aanvragen al meegemaakt hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Heb ik dat geschreven?

                          Ik vermoed dat die TFCD modellen dergelijke aanvragen al meegemaakt hebben.
                          .... fotograaf die met een compactje wat foto's in de living of slaapkamer willen nemen. En dan op het einde de vraag krijgen of ze toch dat behaatje niet wil losmaken...
                          dus Ja JIJ schrijft dat dat voorvalt.
                          En dus zetten ze betalend, en doen ze hunnen bh wel uit. Dat trek ik uit jou boodschap.
                          weet ge , dat er zo in Antwerpen in een straat ook zo'n zitten , die dat doen ?? voor geld hunnen bh uitdoen.
                          Sorry, Als dat de reden is om hem uit te doen, zijn zij niet meer.
                          ( ik ga er prat op dat ik niet tot die "fotografen" behoor, en ook nooit zal zijn, dus betaal ik geen geld , ze moeten het voor mij voor de fotografie doen , of wegblijven. )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                            Als jij een model vraagt wil deze vergoed worden voor het werk dat ze voor jou moet leveren (poseren).

                            Deze vergoeding kan geld zijn of foto's (tfp).
                            Er is tegenwoordig een overaanbod van "model"fotografen zodat sommige modellen overbevraagd worden.

                            Een beginnend model die haar portfolio wil opbouwen zal meestal tfp werken.
                            Na verloop van tijd als haar portfolio voldoende groot is, zal ze waarschijnlijk selectiever zijn en enkel nog tfp werken met fotografen die een verrijking kunnen betekenen voor haar portfolio.

                            Als jij gratis met een ervaren model wil werken zal je dus kwalitatief werk moeten kunnen laten zien, en een moodboard dat haar aanspreekt.
                            Indien je haar niet kan vergoeden met verrijkend materiaal voor haar portfolio zal ze ofwel niet willen werken met jou ofwel een vergoeding vragen.

                            Je hebt natuurlijk ook modellen die poseren om een centje bij te verdienen, net als er fotografen zijn die ook wel een centje vragen als ze in opdracht moeten fotograferen (communie, feestje, ...)
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veel amateurfotografen die betalend model nemen ?

                              in zunoel, kan ik me helemaal vinden. ( die praat tenminste niet over bh's uitdoen, of obscure fotografen )

                              Comment

                              Working...
                              X