Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pechdag :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pechdag :(

    Ik ga zojuist even met de vrouw naar de kinder-boerderij in Kiewit.
    Tijdens het parkeren rijdt ze tegen 'n boompje wat nogal schuin stond. Er stonden overal mensen met kinderen en dan probeer je voorzichtig te zijn.
    Juist boven op de koffer in de hoek een deuk. Aan de schokdemper niets te zien, zelfs geen stof of vuil af.
    Parkeersensoren staan erop, maar die waren nog niet aan hun vaste toon. Pech om zo aan je uitstapje te beginnen.Soit.

    Komen we thuis, belt juist haar dochter.
    Die heeft 'n appartement aan de zee in Oostende.
    Was heel alleen aan 't slapen. Komt de hond haar wakker maken, al likkend.
    Stond dat app.-blok in brand.
    Dat is gisteren op de morgen gebeurd.
    Die heeft dus echt geluk gehad.


    Die vrouw woonde op het 3de en de dochter op de 5de verdieping. Pas helemaal gerenoveerd.

    Als je dat dan hoort, dan is dat blutske minder erg.

  • #2
    Re: Pechdag

    Jawadde!
    Dat is gelukkig goed afgelopen voor de dochter.

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    .........................................Komt de hond haar wakker maken, al likkend.
    ...................................


    Dat blutske....... och ja.....!
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Pechdag

      Of hoe de hond ons leven kan redden...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Pechdag

        Ik heb niks tegen honden hoor, maar waren daar, in een gerenoveerd appartement, geen rookmelder(s) geplaatst ?
        Wij hebben die praktisch in elke kamer, zelfs op de trap naar de bovenverdieping, en bovendien kosten die dingen 'niks' meer !?

        Comment


        • #5
          Re: Pechdag

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik heb niks tegen honden hoor, maar waren daar, in een gerenoveerd appartement, geen rookmelder(s) geplaatst ?
          Wij hebben die praktisch in elke kamer, zelfs op de trap naar de bovenverdieping, en bovendien kosten die dingen 'niks' meer !?
          Nee, die stonden er niet, maar die zijn ze wel onmiddellijk gaan kopen heb ik gehoord.
          Zelf heb ik ook geen rookmelder, maar wel 'n CO melder voor mijn houtkachel.

          Comment


          • #6
            Re: Pechdag

            Je dochter heeft veel geluk gehad met een hond die alert is.
            Ik hoop voor haar dat er niet teveel schade is en ze de schrik te boven is ondertussen...
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Pechdag

              Eigenlijk een mooi verhaal.
              De hond heeft het leven van je dochter gered, hoe mooier kan het nog zijn.

              Natuurlijk een erge zaak dat iemand de blok even in de fik gaat steken. Man man man, dat kom je nooit te boven als daar slachtoffers vallen uit je familie of vriendenkring.

              Net de reportage gezien van mensen die moeten leven met een ongeval dat ze veroorzaakt hebben op koppenXL.
              Zijn allemaal zeer trieste verhalen.

              Veel sterkte en hopelijk heeft je dochter geen of beperkte schade aan haar appartement.

              Comment


              • #8
                Re: Pechdag

                begrijp het nog steeds niet dat mensen geen rookmelders plaatsen, er zijn er zelfs met wifiverbinding: als er 1 afgaat in huis gaan automatisch de andere ook af.

                zie ook, welliswaar in het frans: http://www.rtbf.be/…/detail_bon-seco...sauvee-…

                en http://www.fondationdesbrules.be/ind...homepagina/nl/

                in ieder geval gluk gehad deze keer, ondanks de pechdag!
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Pechdag

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  begrijp het nog steeds niet dat mensen geen rookmelders plaatsen
                  Hier hanger er wel, maar ik begrijp het wel dat niet iedereen er heeft.
                  De meeste mensen zien het als een extra kost en het nut snappen ze pas als het te laat is ... net als met winterbanden.
                  Voor die mogelijks ene keer in je leven dat het je kan helpen (nog veel minder dan winterbanden dus).
                  Maar inderdaad, net die ene keer heeft veel belang.
                  Daarom dat er zoveel wettelijke verplichtingen komen, omdat velen het anders nooit aanschaffen.
                  Maar enkele jaren geleden was er ook een grote heisa rond die rookmelders ... ze waren zo kankerverwekkend en gevaarlijk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pechdag

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Juist boven op de koffer in de hoek een deuk. Aan de schokdemper niets te zien, zelfs geen stof of vuil af.
                    Vervelend van die deuk, maar het kan ook anders.
                    Ik zou al moeten zoeken waar geen deuk meer is.
                    Auto heeft zelf 10 keer 112 gebeld maar nooit enige reactie gehad niettegenstaande locatie en al automatisch gemeld wordt.
                    En dat zal volgens Europa vele levens redden?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pechdag

                      In Frankrijk zijn rookmelders vanaf 2015 verplicht
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pechdag

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                        begrijp het nog steeds niet dat mensen geen rookmelders plaatsen, er zijn er zelfs met wifiverbinding: als er 1 afgaat in huis gaan automatisch de andere ook af.
                        !
                        Goh, rookmelders, wij hebben er thuis meerdere liggen...
                        Bij mijn ouders thuis liggen er op elk verdiep 1 + extra voor risico kamers.
                        Batterijen waren meer plat als iets anders...

                        Voor alle mensen die rookmelders hebben (op batterijen weliswaar) wil je volgens mij niet weten hoeveel batterijen werkelijk nog opgeladen zijn...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pechdag

                          Wanneer je een klein beetje kwaliteit rookmelder(s) hebt, dan geven deze, wanneer de batterij bijna plat is gedurende enkele weken om de minuut of zo een biepsignaal.
                          Je kan bovendien zien aan een klein rood lichtje dat om de minuut oplicht of de batterij opgeladen is/nog werkt.
                          Allee, die van ons zijn allemaal zo, dus gewoon een ietsje kwaliteit (en dan nog zijn ze spotgoedkoop) kopen en je zit safe.
                          Wie één van beide signalen gedurende weken niet ziet of hoort ofwel doof, ofwel blind, of allebei, of verbleef maanden in het buitenland zodat bip/lichtsignaal reeds verdwenen is bij het terug thuiskomen.
                          Dus platte batterij... onmogelijk tenzij zoals hierboven omschreven .
                          Last edited by Guest17; 11 maart 2015, 08:08.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pechdag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Wanneer je een klein beetje kwaliteit rookmelder(s) hebt, dan geven deze, wanneer de batterij bijna plat is gedurende enkele weken om de minuut of zo een biepsignaal.
                            Je kan bovendien zien aan een klein rood lichtje dat om de minuut oplicht of de batterij opgeladen is/nog werkt.
                            Allee, die van ons zijn allemaal zo, dus gewoon een ietsje kwaliteit (en dan nog zijn ze spotgoedkoop) kopen en je zit safe.
                            Wie één van beide signalen gedurende weken niet ziet of hoort ofwel doof, ofwel blind, of allebei, of verbleef maanden in het buitenland zodat bip/lichtsignaal reeds verdwenen is bij het terug thuiskomen.
                            Dus platte batterij... onmogelijk tenzij zoals hierboven omschreven .
                            Jij hebt gelijk.
                            Jij kent de wereld!
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pechdag

                              De rookmelders hier zijn ook zo. Ik denk dat we die in de Aldi of Lidl gekocht hebben zelfs.
                              Geven een korte scherpe schirp als de batterij bijna leeg is om de paar minuten. En bij normaal gebruik geven ze om de minuut een ledje dat even knippert als teken van leven.
                              Er staat ook een testknop op, en als je daar op drukt zal je het wel horen LOL.

                              Het is wel lastig als de batterij midden in de nacht besluit leeg te zijn en die schirp afgaat. Wordt een mens echt niet gelukkig van.
                              Naargja, de batterijen heb ik nog maar 1 keer moeten vervangen in de pakweg 5 jaar dat ze er nu al hangen.

                              Vrienden van me hebben professionele rookmelders gekocht in duitsland (waar de prijzen veel lager zijn).
                              Het is vooral de "centrale" die duur is. En het is ook wat knutselen om overal die bedrading aan te leggen.
                              Bij hun is het zo dat de "centrale" zelfs automatisch een rookluik open zet bij brand.

                              Comment

                              Working...
                              X