Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Umbrella

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Umbrella

    De vorige post kreeg niet veel response (niks eigenlijk), mss krijgt deze meer feedback

    Model: Sara van de Peer


    Groet, Philippe

    Meer en andere belekens op Facebook

  • #2
    Re: Umbrella

    Dit is showcase, right?

    Qua compo zie ik hier een aantal zeer goeie dingen, lijntjes, verhoudingen.
    Qua witbalans zie ik een keuze waar ik nog net mee kan leven, bruine tinten, het moet kunnen.
    Mocht ik het model zijn zou ik niet zo blij zijn met de schaduwen aan mijn derrière, het lijkt of er een beest aankomt, haar gezicht is ook wat overbelicht (valt nog mee), maar de kleuren op armen en benen van zwart naar oranje, dat is niet zo mooi.
    Goed gemeend allemaal hoor.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Umbrella

      Tsja, óf je moet heel erg van schaduwen houden, of het is hier goed fout gegaan. Lieven heeft het hiervoor al geschreven, waarbij ik de compo ook niet kan smaken (de spiegeling past ook niet echt). Sorry, ik kan er niets beters van maken, jij waarschijnlijk toch wel.
      Maar mogelijk dat je zelf een toelichting kunt geven waarom je het zo gedaan hebt, dan stel ik zo mogelijk graag mijn mening bij.
      Overigens wat de titel betreft... de umbrella staat er prima op.
      groeten, Henk
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Umbrella

        Dit is geen foute witballans hoor Lieven, dit is spelen met channels en zo.
        Of een leuk filtertje er over (waarschijnlijk sepia) en dan wat sleutelen aan contrast en zo.
        Je kan dit effect bekomen via veel wegen en je kan er nog verder in gaan zelfs via color matching.
        En dat is hier (naar mijn bescheiden mening) behoorlijk goed gedaan. Je bent er voor of niet.

        De comments over de pose en de schaduw volg ik wel een beetje maar toch niet zo heel slecht gedaan hoor.
        Ik denk dat altijd van: stel dat ik daar nu fotograaf was, wat zou ik veranderen?
        Model wat van die muur weghalen, zachter licht gebruiken. Maar zal al direct een heel ander foto worden ook heh.

        Aanvulling:
        Je vorige foto ook eens bezocht Blijkbaar ben je in een hard-licht periode heh.
        Last edited by xafke; 9 maart 2015, 00:18.

        Comment


        • #5
          Re: Umbrella

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Dit is geen foute witballans hoor Lieven, dit is spelen met channels en zo.
          Of een leuk filtertje er over (waarschijnlijk sepia) en dan wat sleutelen aan contrast en zo.
          Je kan dit effect bekomen via veel wegen en je kan er nog verder in gaan zelfs via color matching.
          En dat is hier (naar mijn bescheiden mening) behoorlijk goed gedaan. Je bent er voor of niet.

          Aanvulling:
          Je vorige foto ook eens bezocht Blijkbaar ben je in een hard-licht periode heh.
          De witbalans zit inderdaad juist, maar wat gesleuteld aan channels/saturation/contrast/selective colors
          Ik vind dat dit best kan, maar heb mss wat overdreven een beetje teruggeschroefd en het ziet er zo uit


          Ik werkte tot voor kort vaak met zacht licht, maar ben het nu idd wat anders aan het aanpakken. Kwestie van niet telkens dezelfde foto te maken

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Dit is showcase, right?

          Mocht ik het model zijn zou ik niet zo blij zijn met de schaduwen aan mijn derrière, het lijkt of er een beest aankomt, haar gezicht is ook wat overbelicht (valt nog mee), maar de kleuren op armen en benen van zwart naar oranje, dat is niet zo mooi.
          Goed gemeend allemaal hoor.
          Right, dit is showcase...
          For what it's worth: model is er blij mee

          Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
          Overigens wat de titel betreft... de umbrella staat er prima op.
          Ben niet zo handig met titels. Titels creëren verwachtingen en dan wordt er hier vaak meer gediscussieerd over de juistheid van de titel dan over de foto
          Last edited by The Windowlicker; 9 maart 2015, 10:52. Reden: foute link :)
          Groet, Philippe

          Meer en andere belekens op Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Umbrella

            Hehe, best leuk je update. Je moet nu ook niet exact doen wat ik zeg e Philippe hehe.
            Ik had je foto gisteren hier lokaal ook wat snel zitten bijwerken om te zien hoe em zou staan met color matching en kwam onderweg op iets gelijkaardig uit.

            Een echte colormatch is het nog niet maar tis zeker ook een leuke stijl en komt in de buurt.
            Dat hebben we hier op het forum nog niet veel gezien. Eens horen wat anderen van de update vinden....

            Maar dat is weer een ander soort foto. En mijn ervaring is dat veel mensen niet eens doorhebben wat colormatching is en dus vinden ze het slecht, terwijl 75% van de films tegenwoordig allemaal door de colormatching gaan en ze die dan wel weer goed vinden.

            Comment


            • #7
              Re: Umbrella

              Ik had nog nooit gehoord van color matching Xafke... ben even op internet aan het neuzen maar ik kom er nog niet uit. Op de website www.colorblender.com zie ik wel leuke kleurcombinaties ontstaan als ik met de schuivertjes speel, ik krijg voorlopig even de indruk dat het er om gaat een foto voornamelijk uit twee corresponderende kleuren te laten bestaan...
              Eerlijk gezegd kan ik het nog steeds niet mooi vinden, maar ik wil het wel graag begrijpen....
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Umbrella

                Inderdaad, hier showcase en daar geef ik helemaal geen commentaar op buiten het feit dat ik dit thuis nooit aan de muur in het salon wil hangen. sorry.
                EN de naam van het model doet daar helemaal niets aan ... en heeft geen toegevoegde waarde.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Umbrella

                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                  Ik had nog nooit gehoord van color matching Xafke... ben even op internet aan het neuzen maar ik kom er nog niet uit. Op de website www.colorblender.com zie ik wel leuke kleurcombinaties ontstaan als ik met de schuivertjes speel, ik krijg voorlopig even de indruk dat het er om gaat een foto voornamelijk uit twee corresponderende kleuren te laten bestaan...
                  Eerlijk gezegd kan ik het nog steeds niet mooi vinden, maar ik wil het wel graag begrijpen....
                  Klopt Henk. Nu twijfel ik of ik wel de juiste naam gebruikt heb want ik vind er ook niet veel van op het net.
                  Mooi vinden is idd een persoonlijke smaak en ook deel van de evolutie en ontwikkelingen op technisch gebied.
                  Ik kom nog uit het analoge tijdperk en daar kon je buiten dodge en burn eigenlijk niet veel selectieve correcties gaan doen.
                  Nu alles met software gaat ontdekken ze nieuw technieken die vroeger onmogelijk waren.

                  De basis is kleurtheorie, ben ook geen expert hoor btw.
                  Maar ieder kleur heeft zijn natuurlijke tegenpool/tegenkleur. Het idee is de kleuren selectief in je foto te benadrukken die bij elkaar passen.
                  Zo passen bv blauw en oranje goed bij elkaar om drama in je foto te stoppen. Stop blauw in je donker delen, en orangje in je highlights. En dat is het zowat.

                  Deze site geeft een mooi overzicht van de theorie en de effecten. http://www.cinema5d.com/film-color-s...-color-design/
                  Als je wat ouder bent zie je zo welke kleurschemas door de jaren heen gebruikt zijn in de filmindustrie.
                  Maar je ziet ook dat fotografie een gelijkaardige weg aan het afleggen is.

                  Nu je dat weet zal je er steeds aan denken als je een film op tv ziet (dus ik heb iets ingeplant in uw hersens )

                  Om dat toe te passen in photoshop of ander bewerkingsprogramma is wat oefenen nodig hoor.
                  Vooral spelen met channels.
                  En met de schuivertjes mag je niet te fel zijn of het lukt niet.

                  Nu, ik denk niet dat het direct de bedoeling is om al ons fotos nu op die manier te gaan bewerken maar toch zeker stof tot nadenken en je kan er ideetjes uit halen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Umbrella

                    noemt dit niet eenvoudig "duotoon"?

                    grtz

                    Nathan
                    www.lensculture.com/nathan-verstraete

                    Comment


                    • #11
                      Re: Umbrella

                      Net gereageerd op je vorige foto. Ook hier dezelfde opmerking (maar ik zie dat er hier al heel veel om te doen is geweest ) de witbalans lijkt mij toch niet helemaal juist.
                      Ik zie dat iemand reageert met dat dit niets met witbalans te maken heeft maar met het aanpassen van de kanalen en spelen met contrasten... Dit is natuurlijk gewoon de witbalans . Kanalen aanpassen = witbalans aanpassen. Ik zie ook duidelijk wat je wilt doen, en ik kan het best ook smaken. Mijn enige bedenking is dat de contrasten zo hard zijn doorgedreven dat er niets meer van informatie in haar gezicht zit (helemaal uitgebrand) en haar (mooie) billen helemaal zwart zijn. De overgang van licht naar donker lijkt mij wat drastisch.
                      Over de opmerking op de compo ben ik het niet eens. Ik ben er wel fan van .

                      Groet!
                      www.bardtphotography.com

                      Comment

                      Working...
                      X