Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brenda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brenda



    .
    Cambo TC + Voigtlander portrait Heliar F4.5 on Ilford Multigrade IV, scanned Epson V700, inverted CS, 40% sepia.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Brenda

    Oei, ze heeft een blauw oog!

    Scherpte vind ik nergens.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Brenda

      Voor mij hoeft een portret niet altijd gestoken scerp te zijn, mooie blik van je model. Idd dat ene oog een tikkie jammer

      Comment


      • #4
        Re: Brenda

        Hier mis ik ook toch scherpte; je model verdient beter.

        Comment


        • #5
          Re: Brenda

          Jos heeft welichtl gelijk wat het oog betreft, maar voor de rest vind ik de foto super en vooral dat softe.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Brenda

            +1 Jos

            Ik doe mijn best maar ik kan deze opname niet waarderen. Sorry.

            Er zijn hier vroeger al eens (opzettelijk) onscherp gemaakte opnames gepasseerd en bij uitzondering was het daar wel mooi.

            Tis een mooi meisje, dus daar moest meer uit te halen zijn. Fout ligt bij de fotograaf.

            Comment


            • #7
              Re: Brenda

              Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
              Voor mij hoeft een portret niet altijd gestoken scerp te zijn, mooie blik van je model. Idd dat ene oog een tikkie jammer
              Dat vind ik nou ook, anders had ik deze foto niet geplaatst.
              Wat het oog betreft, de licht/donkerverhoudingen bij belichten in een technische camera op fotopapier zijn nu eenmaal anders van bij digitaal. De collodiumfotografen ondervinden hetzelfde probleem, ook daar lopen schaduwen dikwijls dicht. Een volgende keer zal ik toch proberen dit te vermijden.

              Maar iedereen mag vinden dat de foto scherper moet zijn, en natuurlijk kán hij ook scherper. Andere inzendingen van mij met dezelfde lens tonen dat ook aan. Ik denk dat ik hier met volle opening heb gefotografeerd, en dan luistert het erg nauw. Maar bij dit portret vond ik die onscherpte van minder belang.

              Dank allemaal voor de reacties. Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Brenda

                Er is inderdaad weinig scherpte, maar dat maakt je portret nou juist af.
                Ik ben niet altijd fan geweest van je werk, laat staan sommige van je commentaren, maar voor dit portret verdien je veel respect !
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment

                Working...
                X