Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid Paypal ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid Paypal ?

    Ik gebruik voor het eerst mijn PayPal rekening en betaalde via PayPal met Visa aan een Duitse firma op 21/02.
    Beloofde levertijd was 3-5 dagen. Ik vraag gisteren aan de Duitse firma waar mijn materiaal blijft, en krijg als antwoord dat de betaling via PayPal pas op 02/03 bij hun is aangekomen. Het materiaal is daarom slechts op 03/03 verzonden met de Duitse DHL die 3 tot 5 dagen nodig heeft om het pakket tot bij mij te krijgen.

    Maakt mijn Duitse leverancier me wat wijs, of duurt het altijd zo lang als je via PayPal betaalde ?

  • #2
    Re: Snelheid Paypal ?

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    ... Maakt mijn Duitse leverancier me wat wijs, of duurt het altijd zo lang als je via PayPal betaalde ?
    Het zou kunnen dat een eerste transactie langer aansleept, wegens allerlei procedures. 21/02 was ook in het weekend.
    Normaal gaat dat sneller. Zeker als je via de website waar je de aankoop doet, rechtstreeks naar PayPal gaat om te betalen.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Snelheid Paypal ?

      Ik gebruik het regelmatig en ontvang/verstuur telkens binnen enkele minuten het nodige geld.
      Enige wat kan is dat je in het begin soms een saldo hebt van bvb 500€ maar dat er 0€ beschikbaar is omdat paypall het geld 21 dagen op hold zet.
      Dit is naar het schijnt om bedriegers en foute verkopers een hak te zetten, zodat jij je geld nog terug kan halen voor het opgedaan is door de dief
      GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
      AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

      Comment


      • #4
        Re: Snelheid Paypal ?

        Als ik in China spullen bestel, dan betaal ik altijd via PayPal, na de transactie staat er dan op die website bijna onmiddellijk bij dat ze het geld ontvangen hebben.

        Misschien dat het de eerste keer langer duurt?
        Ik gebruik PayPal al verschillende jaren, ik weet al niet meer of de transactie hier de eerste keer langer duurde.
        Maar als je voor het eerst gebruik maakt van PayPal, dan is het wel best mogelijk dat ze eerst alles willen controleren.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Snelheid Paypal ?

          Hier nog nooit problemen gehad. Directe betaling, want krijg (tot nog toe) steeds onmiddellijk een bevestiging van de leverancier.
          Heb eens veel te lang moeten wachten op een levering van bepaalde zaken uit het Ver.Koninkrijk en heb een klacht in gediend bij Paypal. Ze hebben mij onmiddellijk het bedrag teruggestort. Bleek nadien dat er nog problemen geweest waren met het bedrijfje. Als je sommige zaken niet in voorraad hebben (wat je niet kan zien) durven ze je vergeten...
          Ik 'vermoed' dat Paypal de gelden naar de begunstigde pas doorstuurt na een bepaalde tijd.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Snelheid Paypal ?

            Zolang niet, maar de eerste keer heeft paypal wel een bedrag afgehaald van mijn visa en toen ik daar een code die op de afrekening verscheen ingaf was het pas in orde om te betalen. Dat heeft even geduurd, maar dat was dan ook enkel die eerste keer.

            Comment


            • #7
              Re: Snelheid Paypal ?

              Voor de eerste keer zal er wel een bescherming en extra controle in zitten.

              Ik zit al van dag 1 bij paypal toen ze het oprichte (moet ergens rond +- 1998 geweest zijn).

              Enkel in de periode rond 2005 ging het bergaf bij paypal en heb ik toch een ernstige callamiteit gehad met hun.
              Heeft maanden geduurd voor ik mijn gelijk kreeg.

              Verder op een paar kleine ongemakjes na heb ik altijd goede en snelle service gekregen.
              Betalingen zijn instant, dwz in seconden hebben ze "het geld" maar daarvoor staat het nog niet op hun rekening heh.

              Voor verkopers zit daar een soort buffer in waardoor ze niet direct aan het geld kunnen om te vermijden dat ze klanten voor de zot houden.

              Ondertussen heb ik er wel al een paar duizend transacties gedaan met hen en ben kontent.

              Comment


              • #8
                Re: Snelheid Paypal ?

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Voor verkopers zit daar een soort buffer in waardoor ze niet direct aan het geld kunnen om te vermijden dat ze klanten voor de zot houden.
                Zal dus de reden zijn waardoor ik, na lang wachten op de bestelde waar en na tal van onbeantwoorde mails naar de verkoper, mijn centen van PayPal heb teruggekregen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Snelheid Paypal ?

                  Hier ook een regelmatige gebruiker van paypal.
                  Nooit vertraging in de betaling, behalve 2x bij dezelfde (Nederlandse) winkel.
                  Bleek dat de software die de link tussen Paypal betaling en webwinkel moet leggen, "niet goed werkte",
                  lees : ik ben bijna zeker dat ze dit manueel moesten afpunten en dat het daar wel eens misliep.

                  Dus veel mogelijke redenen voor vertraging, of een combinatie van enkele.
                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Snelheid Paypal ?

                    Heb ook de indruk dat het succes van PayPal wat is afgenomen. Ik stel vast dat vooral kleinere bedrijven niet meer de mogelijkheid bieden om te betalen via PayPal. Redenen ? Ze moeten allicht afdragen aan deze internetdienst of hebben misschien niet zo'n goeie reputatie. De kosten van PayPal worden ook wel doorgerekend aan de klant, maar de concurrentie wordt ook bij de internetbedrijven bikkelhard gevoerd zodat winsten moeten komen uit massaverkoop. Volgens mij biedt PayPal toch een vrij grote zekerheid voor de klant. Alé.., zo zie ik het toch hé.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Snelheid Paypal ?

                      Mijn pakket is vanmiddag toegekomen.
                      Ik heb geen saldo op mijn PayPal account staan. Ik laat het afhouden via mijn Visa kaart. Bij het openen van het PayPal account zegden ze zelf dat dit de snelste betalingsmethode was.
                      Bij het openen van het PayPal account hebben ze 2 kleine bedragen op mijn bankrekening gestort (enkele Eurocenten).
                      Die bedragen moest ik ter controle invullen op een verificatiedocument om te bevestigen dat het opgegeven banknummer echt van mij was.
                      Ik heb jaren afkerig gestaan tegen PayPal, maar tegenwoordig zijn er veel webshops waar dit de enige mogelijke betaalmethode is.
                      Ik heb zelfs bij een Engelse webshop gevraagd of ik rechtstreeks op hun bankrekening kon storten omdat ik geen PayPal had.
                      Kreeg antwoord : enkel via PayPal, hun banknummer wilden ze niet geven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Snelheid Paypal ?

                        Inderdaad qua snelheid is PayPal het snelste middel. Vorige week donderdagavond deed ik een voorafbetaling via overschrijving per pc-banking naar een Frans bedrijfje. Ik wist dat met het weekend in zicht de betaling zeker niet meer bij hen zou toekomen, maar het was nodig dat ik dat direct deed om het object te kunnen reserveren. Mijn betaling is bij de verkoper pas deze week dinsdagnamiddag aangekomen. Met PayPal is dit dus niet het geval en de verkoper wordt er onmiddellijk van op de hoogte gebracht van zodra jij de betaling hebt gedaan. Een winst van 4 à 5 dagen dus.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Snelheid Paypal ?

                          Ik bestel regelmatig materiaal in Duitsland bij de firma www.oeg.net en betaal met VISA.
                          De firma is gevestigd in Hessisch-Oldendorf. Als ik bestel voor 20h dan wordt het materiaal steeds 's anderendaags gratis thuis afgeleverd door UPS.
                          Daarvoor legt het volgende route af (te volgen met het trackingnummer) :
                          Ophaling door UPS rond middernacht in Hessisch-Oldendorf en naar het verzamelcentrum in Frankfurt.
                          Nachttransport met UPS van Frankfurt naar Brussel.
                          Levering thuis in Antwerpen tussen 14 en 16h.

                          Vorige maand er 4 bestellingen gedaan en telkens stipt verlopen. Telkens minder dan 24 uur tussen bestelling en aflevering.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Snelheid Paypal ?

                            Nu.., laat ons ook nog even melden dat PayPal eigendom is van eBay. Dat is dus goed gezien. Ebay heeft er dus alle belang bij dat de reputatie van zijn dochter hoog blijft. En wie met Paypal werkt is ook verplicht de klant te laten traceren.
                            Om nog eens terug te komen op mijn bestelling in Frankrijk (Parijs). Mijn bestelling is vandaag pas binnengekomen. Dat is dus meer dan een week. En Parijs is nu ook niet zover van hier hé. Maar de Fransen kennende hebben ze wel wat meer tijd nodig dan de Duitsers. En ze werken ook nog veel met hun eigen ,Franse post om te verzenden. Dat zal ook een pak trager werken dan UPS, waar ik trouwens ook heel tevreden over ben. De UPS'er die bij ons levert is steeds dezelfde man en die weet ondertussen waar hij het pakket kan deponeren voor het geval dat wij er niet zijn. Het vertrouwen en het goed contact is ondertussen wel gegroeid. De man is steeds van de eerste keer van zijn pakje af en wij content dat wij het snel in bezit hebben...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Snelheid Paypal ?

                              Nog geen half uur geleden een melding gemaakt bij PayPal omdat een betaling niet toegekomen is bij de verkoper (winkel waar we al jaren kopen), vorige week ook nog eentje bij een andere betaling.
                              In principe is dat zo goed als direct in orde binnen de paar seconden, maar nu duurt het soms dagen.
                              Blijkbaar zouden er softwareproblemen ontstaan zijn (volgens verkoper).
                              En het ligt inderdaad bij PayPal zelf volgens mij want onafhankelijke verkopers waar het jaren goed ging en die ver uit elkaar liggen (zelfs ander land) geven dezelfde info.
                              Hopelijk kunnen ze snel een oplossing vinden voor deze vermoedelijke software bug.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X