Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

    Er wordt gezegd dat Proximus nog steeds het beste gsm-netwerk heeft. Maar soms twijfel ik daar aan.
    M'n vrouw is bij Telenet, Mobistar netwerk dus, en heeft buitenshuis even goede ontvangst als ik, waar we ook gaan.
    Binnenshuis echter, heeft zij quasi overal 3G, terwijl ik op Edge terugval.
    Nu ligt dit zeker niet aan m'n telefoon, een Moto G. Met m'n vroegere iPhone 4S had ik hetzelfde probleem. Die iPhone is nu in handen van m'n vrouw, en zij heeft het probleem niet. Is dus duidelijk een netwerkprobleem.

    Nu heb ik een Smart15 abo bij Proximus, da's geloof ik 120 minuten bellen per maand (kom ik nooit aan), onbeperkt SMS en 1Gb data, voor 15 euro per maand.
    Nu kan ik bij Telenet quasi net hetzelfde krijgen, ook voor 15 euro per maand, met een King abonnement, wat m'n vrouw momenteel heeft.

    Gezien we nu toch al alles bij Telenet hebben, dacht ik misschien ook voor m'n GSM over te stappen. Qua prijs hetzelfde, en nog makkelijk want dan komt alles op één factuur, ons internet, TV, vaste telefoon en 2 gsm's.
    Heb ook de indruk dat de helpdesk bij Telenet beter is dan die bij Proximus. Als ik via Facebook een bericht stuur naar Telenet, duurt het minder dan een half uur voor ik antwoord krijg. Heb deze morgen een bericht via FB naar Proximus gestuurd, is ondertussen al een paar uur geleden, en nog steeds niks.

    Doen of niet ? Iemand die nog dezelfde 3G ervaring heeft als ik met Proximus ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

    Hier proximus voor mij en telenet voor mijn vrouw privé en mobistar voor haar werk. Krak de omgekeerde ervaringen...

    Ik heb nooit miserie, heel veel 4G verbinding, anders 3G en in een uiterste geval een edge, al valt dat echt zelden voor.

    Mijn vrouw heeft voor haar mobistar verbinding eveneens weinig problemen, alleen binnen toch een lager bereik. Haar telenet daarentegen... (jaja, ik weet het, nochtans hetzelfde netwerk), maar het is huilen met de pet op. Overal...

    Ik spreek grotendeels voor regio Gent en Brussel en nu en dan eens in de westelijke en de noordelijke uithoek van West Vlaanderen.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

      Wanneer je alles bij eenzelfde provider hebt, heb je helemaal geen backup meer als er iets bij die provider mis loopt.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

        Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
        Mijn vrouw heeft voor haar mobistar verbinding eveneens weinig problemen, alleen binnen toch een lager bereik.
        Moet ik eveneens beamen wat binnen betreft.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

          Ik ben tevreden over Proximus (werktelefoon), mijn vrouw is ook tevreden over haar verbinding via Telenet.
          En de kinderen werken met Mobile Vikings en zijn ook tevreden.

          Wel moet je zorgen dat de telefoon ook via Wifi contact maakt als je binnenhuis bent.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wel moet je zorgen dat de telefoon ook via Wifi contact maakt als je binnenhuis bent.
            Thuis is dat geen probleem, daar heb ik natuurlijk wifi. Ook bij m'n ouders en schoonouders. Maar als we ergens binnen zijn waar geen wifi is, heeft m'n vrouw 3G, ik Edge.
            Nog een ander geval : in de Colruyt is het alsof je in een bunker zit. M'n vrouw heeft signaal, zelfs in de koelruimte. Ik heb amper bereik wanneer ik binnen ben, en eens in de koelruimte ben ik van de buitenwereld afgesloten. En ik heb het dan nog niet over data, gewoon bellen en SMS'en... Ook zie ik in de koelruimte rondom mij soms wel mensen bellen met de GSM. Hoe ze het doen weet ik niet. En neen, is niet mijn telefoon, vroeger met m'n iPhone was het net hetzelfde, terwijl m'n vrouw er nu geen probleem mee heeft.

            Ofwel woon ik in een streek waar Proximus heel zwak is (ik woon in Zwevegem, werk in Doornik), of straal ik zelf iets uit...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

              Ik zou dan toch die sim kaartjes eens omwisselen, dan weet je net iets meer.
              Proximus heeft een goed netwerk, en Mobistar is sterk verbeterd.

              Comment


              • #8
                Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik zou dan toch die sim kaartjes eens omwisselen, dan weet je net iets meer.
                Het SIM-kaartje dat nu in m'n Moto G zit, zat daarvoor in de iphone die m'n vrouw nu heeft. En dan maakte ik net hetzelfde mee.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

                  Ik ben jaren ( een dikke 12-13 jaar ofzo ) klant bij Proximus geweest tot er een jaar of 2 geleden ene belde om eens langs te komen met een veel goedkoper Mobistar aanbod , aangezien m’n facturen ( ondanks regelmatig “optimaliseren” zoals ze dat mooi noemen ) toch vrij hoog waren in die periode toch maar eens laten komen en jawel me laten verleiden naar een Mobistar contract… mijn facturen waren op slag minder dan de helft van wat ik bij Proximus betaalde… ( let wel ik was bij Proximus heel tevreden van de diensten )
                  Maar , nu komt het… ik heb me een jaar lang behoorlijk gefrustreerd aan het zeer slechte bereik, trage netwerk, sms’en die dagen later na verzenden pas aankomen enz… Puur uit principe niet zelf willen terug overstappen naar Proximus want ik was nog steeds behoorlijk kwaad dat ze me al die jaren blijkbaar hadden afgezet… Na een jaar kreeg ik telefoon van Proximus of ik niet terug na al die jaren klant geweest zijnde terug klant bij hen wou worden, ik heb toen gewoon gezegd dat ik dat wel wou op voorwaarde dat ik 60% minder ging betalen dan vroeger bij hen, antwoord : geen probleem mijnheer, wij kunnen dat ook…. Sindsdien terug bij Proximus en ik ben maar wat blij…. Wel schandalig dat je eerst eens moet overstappen om dan pas goede prijzen te krijgen… ( die verkopers, bijna altijd externe bedrijven geven dat ook grif toe )
                  Let wel, dit voorval is al ruim 2 jaar terug denk ik, hoe het nu zit bij Mobistar weet ik niet.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Sindsdien terug bij Proximus en ik ben maar wat blij….
                    En dat is ook wat ik altijd hoor. Proximus heeft het beste netwerk. Vreemd genoeg zijn mijn ervaringen dan niet zo superpositief. Ben nog niet overgestapt omdat ze van de concurrentie net niet veel goeds vertellen. Dus men ZEGT dat Proximus de beste is en Mobistar niet zo vet is, mijn ervaring is toch wel anders.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

                      Ik ben van Proximus naar Mobistar moeten gaan, company policy, en heb me sindsdien geergerd aan mijn slechte ontvangst. Zoals de meeste van mijn collega's. Er waren wel enkele uitzonderingen, mensen die het net beter vonden bij Mobistar. Gelukkig, vanwege de overwegend slechtere ervaringen, gaan we terug naar Proximus.
                      Mijn vrouw heeft Telenet, en dat is echt slecht, die klaagt heel veel van slechte ontvangst....
                      Volgens mij klopt het verhaal van de "betere proximus" toch wel echt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        En dat is ook wat ik altijd hoor. Proximus heeft het beste netwerk. Vreemd genoeg zijn mijn ervaringen dan niet zo superpositief. Ben nog niet overgestapt omdat ze van de concurrentie net niet veel goeds vertellen. Dus men ZEGT dat Proximus de beste is en Mobistar niet zo vet is, mijn ervaring is toch wel anders.
                        Heb je het al eens geprobeerd met een nieuwe Proximus Sim-kaart ?
                        Misschien ligt het daar aan.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven



                          Dat zal dan niet voor mij zijn
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            ....
                            Heb ook de indruk dat de helpdesk bij Telenet beter is dan die bij Proximus. Als ik via Facebook een bericht stuur naar Telenet, duurt het minder dan een half uur voor ik antwoord krijg. Heb deze morgen een bericht via FB naar Proximus gestuurd, is ondertussen al een paar uur geleden, en nog steeds niks.
                            ...
                            Het meten van de kwaliteit van de helpdesk aan de hand van een servicerequest over Facebook is er toch redelijk over heh zeg.
                            Als je pijn in je buik hebt, post je dat dan ook op de FB pagina van je huisdokter? Of je garage als je een startprobleem hebt, zet je dat dan ook op zijn FB?
                            Ik denk dat ze nogal redelijk gaan lachen met je.

                            Beetje serieus blijven heh.

                            Het is geweten dat de technici bij belgacom beter voorzien zijn. Beter opgeleid etc... Vandaar ook een hogere prijssetting.

                            De bereikbaarheid is niet overal hetzelfde, en alle providers hebben daar last van. 100% dekking overal is nu eenmaal niet betaalbaar.
                            En veel hangt ook af van je toestel zelf en je locatie. Waar staat de dichtstbijzijnde mast van uw provider?

                            Ik ben bij Simyo (dochter van Base) en dat werkt behoorlijk goed. Maar soms heb ik ook eens minder signaalstekte hoor.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet mobile of toch maar bij Proximus blijven

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              1) Het meten van de kwaliteit van de helpdesk aan de hand van een servicerequest over Facebook is er toch redelijk over
                              Ik denk dat ze nogal redelijk gaan lachen met je.

                              2) Het is geweten dat de technici bij belgacom beter voorzien zijn. Beter opgeleid etc... Vandaar ook een hogere prijssetting.

                              3) De bereikbaarheid is niet overal hetzelfde, en alle providers hebben daar last van. 100% dekking overal is nu eenmaal niet betaalbaar.


                              4) Ik ben bij Simyo (dochter van Base) en dat werkt behoorlijk goed. Maar soms heb ik ook eens minder signaalstekte hoor.
                              1): Dat wordt toch wel voor sommige zaken de nieuwe standaard hoor, helaas. En zet er Twitter maar bij. Ze weten dat de klachten daar door duizenden gelezen worden, dus wordt er zeer snel gereageerd.
                              Bedrijven zijn werkelijk verplicht om mee "te spelen" of ze worden de grond in geboord. Ik heb tijdje geleden een uiteenzetting gehoord van Eandis daarover: ten tijde van de gaslek vlak naast de E40 rond Aalst (E40 een dag of twee volledig afgesloten) werden ze op Twitter uitgescholden voor alles wat lelijk is, terwijl ze juist de veiligheid lieten primeren. Nu zit er permanent iemand die "(a)sociale media" te volgen omdat het niet anders kan.

                              2) Dat zou ik toch met een korrel zout nemen.

                              3) Ik ben van MV eens overgestapt naar het "wondernet" van Proximus. Tot ik soms buiten in Gent op 2G terugviel, en elders ook nog regelmatig.
                              Dat is allemaal geen erg als 2G van Proximus nog IETS betekende, maar het is gewoon niet vooruit te branden, totaal onbruikbaar.
                              Dan maar terug naar Base, daar val je nog een ietsje meer op 2G, maar je kan er nog iets mee doen.

                              4) Mijn vrouw zit ook bij Simyo, zeer interessant als je regelmatig naar een vaste lijn belt: 5 cent per minuut.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X