Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor 'op hoogte'- immo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief voor 'op hoogte'- immo

    Beste forummers,

    Een vriend van mij vroeg of ik mee wou rondkijken om een hoogtestatief te vinden wat regelmatig gebruikt wordt in de immo sector.
    Hij zoekt een systeem zoals dit:


    (goedkopere) alternatieven en gebruiksgemak worden erg gewaardeerd want hij is naar eigen zeggen huizenman en geen fotograaf

    Alvast bedankt,
    Bart

  • #2
    Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

    € 1199 Kan uw vriend voor € 1199 niet beter een Drone kopen. Overigens is zo'n statief niet aan te raden voor een zware camera en niet trillingsvrij.

    Comment


    • #3
      Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

      ik heb van een schrijnwerker al goede foto's gezien die daarvoor gewoon op het dak van zijn camionette ging staan...
      wat met een camionette lukt gaat met een trapladdertje ook (daar heb je al een paar van voor die 1200 euro :-))

      Comment


      • #4
        Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

        ik gebruik een uitschuifbare stok die normaal gebruikt wordt om ramen te lappen, hoogte ongeveer 6 meter, een lichte reflex of systeemkamera. dit systeem werkt perfect en voor de prijs moet je het niet laten, een 60 euro voor de stok een klein balhoofd op monteren en klaar. Nu gebruik ik het met een systeemcamera, wifi bediening via telefoon of mini tablet. bij zware wind is het inderdaad niet zeer stabiel.
        Sony A7III & Sony A7 RIII
        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

        Comment


        • #5
          Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

          Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
          ik gebruik een uitschuifbare stok die normaal gebruikt wordt om ramen te lappen, hoogte ongeveer 6 meter, een lichte reflex of systeemkamera. dit systeem werkt perfect en voor de prijs moet je het niet laten, een 60 euro voor de stok een klein balhoofd op monteren en klaar. Nu gebruik ik het met een systeemcamera, wifi bediening via telefoon of mini tablet. bij zware wind is het inderdaad niet zeer stabiel.
          6 meter is al een serieuze hefboom, als dat ding kantelt hou je volgens mij het niet om te voorkomen dat je camea tegen de grond gaat...

          Comment


          • #6
            Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
            6 meter is al een serieuze hefboom, als dat ding kantelt hou je volgens mij het niet om te voorkomen dat je camea tegen de grond gaat...
            je moet het natuurlijk vasthouden, het is geen systeem zoals een statief

            op volgende link zie je de professionele uitvoeringen


            vooral in Duitsland en Nederland zijn deze systemen ingeburgerd bij immobilien
            Last edited by smetse; 5 maart 2015, 09:53.
            Sony A7III & Sony A7 RIII
            Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

            Comment


            • #7
              Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              € 1199 Kan uw vriend voor € 1199 niet beter een Drone kopen. Overigens is zo'n statief niet aan te raden voor een zware camera en niet trillingsvrij.
              Ja, een drone is ideaal om mee rond te vliegen binnen in huis

              Comment


              • #8
                Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                die prijs die jullie zeggen (1199€)
                is wel voor een gans pakket aan gerief:

                This Megaview EASY aerial photography mast package contains:
                •7m. telescopic glassfiber camera pole.
                •Retracted 1,92 m. Weight: 4 kg.
                •Digital compact camera: Nikon S9700 (black) 16 megapixel
                •Camerabag
                •8 GB Micro SD memorycard
                •7″ inch tablet computer
                •Mount for tablet computer
                •Manfrotto quick connector
                •Manfrotto aluminium tripod

                statief alleen die half zo hoog gaat zal ook wel voldoen toch, eventueel het hoogste flitsstatief?? daar haal je toch 3 ŕ 4meter mee...
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                  Ja, een drone is ideaal om mee rond te vliegen binnen in huis
                  Blijkbaar weet u nu niet veel van een drone af: zo'n ding kun je zeker binnen laten vliegen, zelfs in kleine ruimten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                    Bedankt voor de info allen, het is dan toch de megaview combo geworden.

                    Groeten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Blijkbaar weet u nu niet veel van een drone af: zo'n ding kun je zeker binnen laten vliegen, zelfs in kleine ruimten.
                      Ik vermoed dat hij eerder op de ontbrekende wetgeving doelt, waardoor je eigenlijk zo'n ding in België enkel binnen kunt gebruiken...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                        en kan je van op de grond je camera draaien naar links en naar rechts en op en neer?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                          Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                          ik gebruik een uitschuifbare stok die normaal gebruikt wordt om ramen te lappen, hoogte ongeveer 6 meter, een lichte reflex of systeemkamera. dit systeem werkt perfect en voor de prijs moet je het niet laten, een 60 euro voor de stok een klein balhoofd op monteren en klaar. Nu gebruik ik het met een systeemcamera, wifi bediening via telefoon of mini tablet. bij zware wind is het inderdaad niet zeer stabiel.
                          en kan je van op de grond je camera draaien naar links en naar rechts en op en neer?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                            Voor en redelijke prijs kun je een UWA kopen(DX en FX) en dan kun je vrijwel alles zonder perspektief vertekening fotograferen en de helft van de foto weggooien, want je wilt toch zoveel voorgegrond.........
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Statief voor 'op hoogte'- immo

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lorminator20 Bekijk bericht
                              en kan je van op de grond je camera draaien naar links en naar rechts en op en neer?
                              Dat kan, maar wat dat met het beeld doet, is een andere vraag.................
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X