Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crystal icecave, revisited

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Crystal icecave, revisited



    Fotoreis IJsland 2015: de crystal ice cave was er nog steeds. Sneeuwstormen zijn een grote plus op IJsland, hier had
    de storm zelfs sneeuw in de ijsgrot geblazen. In de foto zijn twee van de deelnemers bezig om foto's te maken, gelijktijdig
    geeft de aanwezigheid van mensen perspectief aan de ijsgrot in mijn eigen foto.
    Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

  • #2
    Re: Crystal icecave, revisited

    Mooie plaat///dat moet machtig zijn geweest...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Crystal icecave, revisited

      Fantastisch beeld. Moet wel een feest geweest zijn om daar te staan.
      De dwingende compo naar het licht, is geweldig.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Crystal icecave, revisited

        mooie compositie en belichting.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Crystal icecave, revisited

          Ik ben zelf een paar keer naar IJsland geweest. Van Jökulsárlón weet ik zeer zeker dat de ijskleuren ENORM kan veranderen met de licht omstandigheden. In een IJsgrot ben ik maar een keer geweest, maar wat ik daarvan onthouden is hoe vel diep de kleuren waren! In de buurt van de mond waren ze meer naar het turquiose. Hoe dieper de grot in hoe dieper en intenser de blaauw kleur werd. Het was echt onwerkelijk! Dat was overigens wel op een zonnige dag buiten. Bij deze beeld vind ik in vergelijking de kleuren erg vlak in vergelijking. Komt dat door de weersomstandigheden, of heb jij hier de beeld vlink wat minder saturatie gegeven?
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

          Comment


          • #6
            Re: Crystal icecave, revisited

            Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
            Ik ben zelf een paar keer naar IJsland geweest. Van Jökulsárlón weet ik zeer zeker dat de ijskleuren ENORM kan veranderen met de licht omstandigheden. In een IJsgrot ben ik maar een keer geweest, maar wat ik daarvan onthouden is hoe vel diep de kleuren waren! In de buurt van de mond waren ze meer naar het turquiose. Hoe dieper de grot in hoe dieper en intenser de blaauw kleur werd. Het was echt onwerkelijk! Dat was overigens wel op een zonnige dag buiten. Bij deze beeld vind ik in vergelijking de kleuren erg vlak in vergelijking. Komt dat door de weersomstandigheden, of heb jij hier de beeld vlink wat minder saturatie gegeven?
            Ijs en sneeuw reflecteren, beiden nemen voor een deel de tint over van het licht. Ijs varieert daarbij zelf enorm in tint, denk maar aan de brokken ijs op het strand daar, van dof, tot helder als glas, tot allerlei tinten blauw. Bij een ijsgrot is ook nog de invloed van lichtval van bovenaf door het ijs heen, als de gletsjer schoon is geblazen en er geen dak van sneeuw op ligt kleurt dat ook weer anders. Hier hadden we relatief veel licht en zachte winterwonderland tinten.
            Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

            Comment


            • #7
              Re: Crystal icecave, revisited

              machtig ,wat een mooie beleving ,merci om dit te tonen ,mooi

              Comment

              Working...
              X