Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke plug-in ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke plug-in ?

    Ik zoek een manier om mijn foto's van oldtimers wat op te peppen en een vintage of retro look te geven.
    Onderstaande foto komt heel warm over en is vrij pittig qua kleur maar hoe kan ik dit bekomen.
    Ik zelf gebruik nog de oude CS2 van Photoshop.
    Dank op voorhand !


    Moderator Note: Bij BD mag men enkel eigen foto's zichtbaar tonen. Daarom is dit beeld achter een link geplaatst.
    Last edited by LesC; 3 maart 2015, 10:50.
    Canon G11 en Eos 650

  • #2
    Re: Welke plug-in ?

    Koop eens een goede circulaire polarisatie filter om de reflecties weg te werken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Welke plug-in ?

      Topaz Adjust, misschien? http://www.topazlabs.com/adjust
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Welke plug-in ?

        Wanneer het alleen om deze opname gaat , moet je er niet te veel tijd aan besteden: hij staat scheef, is te rommelig; slechte compo.

        Comment


        • #5
          Re: Welke plug-in ?

          Bedankt LesC dat was het antwoord dat ik graag had gekregen, de bespreking van de voorgestelde foto is hier niet aan de orde.
          Ik denk met deze Plugin Van Topaz een meerwaarde te kunnen geven aan mijn foto's. Ps. de voorgestelde foto is niet van mij, de naam van de auteur staat op de foto;
          hij diende alleen als vb om duidelijk te maken welke sfeer ik wil oproepen.
          Andere voorstellen nog altijd welkom ik probeer ze allen uit.
          Canon G11 en Eos 650

          Comment


          • #6
            Re: Welke plug-in ?

            Als Mod ben ik nu verplicht de geposte foto achter een link te zetten, omdat het tegen de regels is foto's van iemand anders te posten (o.a. copyright). Als je op de site van Topaz naar tutorials over Adjust zoekt, zie je dat men precies die plugin gebruikt om 'oude auto's op te kalefateren'.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Welke plug-in ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Edvago Bekijk bericht
              Bedankt LesC dat was het antwoord dat ik graag had gekregen,
              Kin je voortaan vooraf vermelden welk antwoord je wil, dat maakt alles een stuk makkelijker........
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Welke plug-in ?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Kin je voortaan vooraf vermelden welk antwoord je wil, dat maakt alles een stuk makkelijker........
                Net waarop TS zit te hopen waarschijnlijk eindelijk een nuttig antwoord.......
                Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke plug-in ?

                  Google Nik Collection is heel goed ! Niet gratis, maar helemaal niet duur. Er zal allicht wel een trial-versie van bestaan zeker ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke plug-in ?

                    Die van macphun zijn ook goed maar werken alleen met een mac en zijn ook betalend. Je kan ook een trial-versie downloaden.
                    Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

                    Comment

                    Working...
                    X