Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

videocamera voor binnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • videocamera voor binnen

    Hey,

    Mijn kinderen zijn actieve judoka's, die goed meedraaien in het competitiegebeuren.

    Tot op heden probeer ik hun wedstrijden te filmen met mijn nikon D90, maar uiteraard is het resultaat niet echt top. Het is en blijft een fotocamera.

    Vandaar overweeg ik de aankoop van een videocamera, om die met een statief op te stellen bij iedere wedstrijd.

    Ik heb al wat zitten googlen en youtuben, maar raak er niet aan uit... Ofwel een videocam, of een actioncam, en welke presteert goed genoeg om in een sporthal binnen een degelijk resultaat te halen?

    op youtube zijn de meeste testjes buiten, en dan zijn de meeste goed, maar binnen in een hal met TL verlichting, rekening houden met snelle beweging van 2 kids in een wit pak???

    Uiteraard wil ik ook het budget onder controle houden. Het gaat uiteindelijk om een 15-tal opnames per maand, van max 2 minuten...

  • #2
    Re: videocamera voor binnen

    Misschien kan dit je verder helpen : http://forum.belgiumdigital.com/f115...rs-507004.html
    Een camera voor "binnen" is of een compromis of prijzig.
    Als je de D90 op een statief zet en tevreden bent met af en toe dat statief eens van plaats te veranderen dan zou het resultaat toch aanvaardbaar moeten zijn? Niet heel dynamisch als opname techniek maar een goed compromis dacht ik, maar wel in 1280 x 720.

    De Sony rx100 reeks zou goed kunnen voldoen, of de Panasonic fz1000.
    Andes ga je naar de duurdere video camera (++1000€ )
    Last edited by Skitch; 2 maart 2015, 21:05.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: videocamera voor binnen

      met de D90 heb ik veel ruis in filmmodus indoor.

      misschien overstappen naar een D7100?

      Comment


      • #4
        Re: videocamera voor binnen

        Oorspronkelijk geplaatst door ALFIrE Bekijk bericht
        met de D90 heb ik veel ruis in filmmodus indoor.

        misschien overstappen naar een D7100?
        Ik ben niet op de hoogte van de kwaliteiten van de D7100. 'k Weet wel dat die vervangen gaat worden door de D7200.
        Voor die prijs heb je een Sony HXR-MC2000E met ClearVid Array of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000 voor veel minder.
        De Sony FDR-AX100E is mijn droom......
        Last edited by Skitch; 3 maart 2015, 15:21.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: videocamera voor binnen

          Heb de Sony A7 mark II getest: is fullframe fototoestel (24 megapix) met een 5-axis gimbal op de sensor. Heb getest om te filmen: met de gimbal kan je filmen uit de hand en je kan afhankelijk van de lens met zeer weinig licht bijna zonder ruis filmen.
          De Panasonic GH4 is enorm populair zowel als fototoestel als filmtoestel
          http://www.stich.be

          Comment


          • #6
            Re: videocamera voor binnen

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Ik ben niet op de hoogte van de kwaliteiten van de D7100. 'k Weet wel dat die vervangen gaat worden door de D7200.
            Voor die prijs heb je een Sony HXR-MC2000E met ClearVid Array of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000 voor veel minder.
            De Sony FDR-AX100E is mijn droom......
            Deze camera is ook helemaal niet zo lichtsterk als je wel zou denken, hij gaat behoorlijk ruisen (zeker in de Low-lux modus).
            Op het moment dat het 'm net even te donker wordt halveert ie met de Low-Lux ingeschakeld bovendien eigenhandig de sluitertijd, zeker bij bewegingen ziet dit er ongelooflijk stom uit, omdat je plotseling een minder vloeiend beeld hebt, iets dat de camera binnen een seconde ook weer kan veranderen als in de lichtmeting blijkt dat het weer licht genoeg is om daarna opnieuw terug te gaan.

            Over statieven gesproken: het statiefschroefdraad is bij de Sony HXR-MC2000e die ik regelmatig gebruik niet waterpas op de camera aangebracht, je moet je statief dus altijd niet-waterpas zetten... Die Sony is een tijdje terug opengemaakt en ik heb gezien hoe de statiefschroefdraad aan de camera bevestigd is en dat is niet fraai (het is een carbonstalen-plaatje wat met vier lullige schroefjes op z'n plek gehouden wordt en dus geen onderdeel van het chassis is).

            Koop alsjeblieft met 300 euro meer iets dat écht beter is en waarvan je weet wat je voor dat geld krijgt, er ontbreekt het nodige aan die MC2000e...

            Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
            Heb de Sony A7 mark II getest: is fullframe fototoestel (24 megapix) met een 5-axis gimbal op de sensor. Heb getest om te filmen: met de gimbal kan je filmen uit de hand en je kan afhankelijk van de lens met zeer weinig licht bijna zonder ruis filmen.
            De Panasonic GH4 is enorm populair zowel als fototoestel als filmtoestel
            Feit is en blijft dat je door de veel grotere sensor constant aan het draaien bent om je kind of kinderen scherp in beeld te houden.
            Doordat het binnen donker is zul je ook niet zo snel de wat kleinere diafragma's kunnen gaan gebruiken en is het beeld dus snel onscherp bij het gebruik van foto camera's.

            Een "action cam" heeft meestal een extreem groothoekbereik om de beeldhoek van menselijk zicht te benaderen, zodat alle actie die de drager ziet ook op video opgenomen kan worden.
            Deze vertekenen dan ook behoorlijk (bolle lijnen e.d.) en tekenen dus alles dichtbij groot af, maar judoënde kinderen worden al snel vele malen kleiner.
            Je kunt met deze camera's ook niet zoomen, dus het wordt dan echt een kwestie van het statief dichterbij zetten.

            Zelf zou ik eens kijken bij de Canon Legria series camcorders, een collega van de lokale omroep is daar erg over te spreken.

            Comment


            • #7
              Re: videocamera voor binnen

              update:
              deze week een panasonic hc-v750 gekocht.
              gisteren eerste wedstrijden mee gefildm, en super tevreden! heel herder en gedetailleerd beeld, ondanks de donkere sporthal met tl-verlichting.

              ben tevreden! zal me wel nog verder verdiepen in de vele mogelijkheden van dit soort toestel...

              Comment

              Working...
              X