Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tablet Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tablet Aldi

    te riskeren? hebben thuis een samsung galaxy note 10.1
    zou de Medion voor mijn echtgenote kopen, is kleiner en ze kan hem ook gebruiken om ebooks te lezen.
    prijs is zelfde als ereader maar ze kan er iets meer mee toch?

    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: tablet Aldi

    Lijkt me een goed toestel Guido.
    De praktijk zal alles uitwijzen.
    De Aldi zeurt wel niet als je het toestel na een paar dagen terug brengt...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: tablet Aldi

      Ik heb bij een vorige actie (september +-) de 10" versie ervan gekocht voor +-250 dacht ik.

      Scherm is super (IPS) en ZEER fel op max (mijne staat de helderheid nu op minimum en dat is ideaal), cpu loopt snel, wifi is fun, gps werkt ook goed maar is beperkt tot daar waar je wifi hebt. eigenlijk veel waar voor zijn geld.
      De bouwkwaliteit is TOP! (en ik ben een moeilijke klant, da weet ik van mezelf )
      Pluspunt is dat er niet veel bloatware op staat. En de dingen die je niet wil zijn zo opgekuist.
      Geluid is echt zeer goed. HD video 1080 speelt af zonder haperen.
      Spelletjes lopen soepel.

      Minpuntjes (op mijn versie):
      - start traag op > 2 min (daarom zet ik de mijne in slaapstand tot 24 uur) daarmee kan je 3 dagen werken bij matig gebruik en is em in 1 seconde wakker.
      - kleine bug in firmware waardoor een usbstick aanzien is als een sd-card (je kan gemakkelijk missen tussen sd-card en sd-card ).
      - camera vooraan (selfy) is brol, camera achteraan is matig. Beide presteren slecht in low-light en zijn vergelijkbaar met wat we in gsms hadden 5 jaar geleden.
      - geen waarschuwing bij battery low. Er is enkel battery-empty-warning en dan schakelt em gewoon uit.
      - toestel kan niet geroot worden.

      Deze dat nu in reklame komt heeft exact zelfde specs, dus ik verwacht gelijkaardige prestaties. Zeker zijn geld waar voor 125 euro?
      MAAR...
      - om pdfs te lezen is (voor mij) het scherm juist gepast op het model dat ik heb, deze in promotie is kleiner dus ik denk dat voor bijzienden (zoals ik) het onbruikbaar zal zijn zelfs met een bril op.

      Ik zou mijn versie zeker aanraden als je de cameras niet belangrijk vind. Alle andere specs zijn top.
      Dit model is iets kleiner dus daar moet je rekening mee houden.

      Conclusie: voor die prijs heb je echt veel toestel met mooie specs.
      Enkel in beraad nemen of camera belangrijk zijn en of de schermgroote niet te klein is.

      Comment


      • #4
        Re: tablet Aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Lijkt me een goed toestel Guido.
        De praktijk zal alles uitwijzen.
        De Aldi zeurt wel niet als je het toestel na een paar dagen terug brengt...
        Of zo een toestel goed is, dat kan je niet met specs alleen bepalen ... ook in de specs van de slechtst afgewerkte wagen staat dat het een (voorbeeld) 1600cc is met 120pk en 4 alu velgen, automatische lichten en regensensor heeft.
        Het is pas als je het ook zelf bekijkt, dat je weet hoe het er echt uit ziet en of de kwaliteit u aanstaat.

        Zeker de beeldkwaliteit is bij een tablet iets dat me het meest direct opvalt en de vermelding IPS is geen garantie op mooie kleuren en aangenaam lezen, dit moet je echt zien.

        Ja, de meeste toestellen werken wel ... maar vaak zie je dat mensen een goedkoop toestel nemen als het niet voor zichzelf is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: tablet Aldi

          bedankt voor de reacties.
          @ VerSeg: is inderdaad niet voor mij , maar mijn echtgenote vindt de note10.1 te groot om mee te nemen op de trein. Ze twijfelt om een ereader te kopen, maar ik dacht aan deze tablet omdat voor een bijna zelfde prijs je meer hebt dan reader alleen, en het scherm zelfs iets groter is dan een reader.
          @ Rafke: camera's zijn niet belangerijk
          @ theokus: ik kan het mss inderdaad even proberen en terugbrengen, maar ik hou niet echt van deze praktijken

          zal jullie bemerkingen aan haar voorleggen.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: tablet Aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Of zo een toestel goed is, dat kan je niet met specs alleen bepalen ... ook in de specs van de slechtst afgewerkte wagen staat dat het een (voorbeeld) 1600cc is met 120pk en 4 alu velgen, automatische lichten en regensensor heeft.
            Het is pas als je het ook zelf bekijkt, dat je weet hoe het er echt uit ziet en of de kwaliteit u aanstaat.

            Zeker de beeldkwaliteit is bij een tablet iets dat me het meest direct opvalt en de vermelding IPS is geen garantie op mooie kleuren en aangenaam lezen, dit moet je echt zien.

            Ja, de meeste toestellen werken wel ... maar vaak zie je dat mensen een goedkoop toestel nemen als het niet voor zichzelf is.
            Volledig mee eens. Toen ik mijn tablet kocht heb ik de twee naast elkaar gezien, ééntje met IPS scherm en ééntje met Amoled scherm... ik wist direct wat te kopen hoor, vooral het verschil in scherpte van de tekst was enorm.
            Maar ja, wij betaalden dan ook een goeie 500 euro voor onze Samsung Galaxy S 10.5" met cover. Voor wat hoort wat zeker.
            Voor het lezen van boeken (wordt enkel op reis gebruikt) hebben wij een E-reader van Sony .

            Comment


            • #7
              Re: tablet Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Maar ja, wij betaalden dan ook een goeie 500 euro voor onze Samsung Galaxy S 10.5" met cover. Voor wat hoort wat zeker.
              De Tab S 8" is al een heel pak goedkoper, zeker de WiFi versie.
              Maar ieder zijn portemonnee hé.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X