Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix FZ 1000

    Ik overweeg deze FZ1000 aan te kopen of het is vrijwel zeker dat ik die vandaag nog ga bestellen

    Ben reeds in het bezit van deftig materiaal voor Foto's : D700 / X-M1 / X-T1.

    Deze camera zou dus vooral mijn video-mode behoefte moeten aanvullen.
    Liefst met, als 'n beetje verwende gebruiker, toch nog 'n deftige foto mode.

    Ik weet dat er op het forum bezitters zijn van deze camera.
    De evt nadelen die ik misschien zou moeten weten?...laat maar komen.
    De stabilisatie en AF zijn 2 belangrijke punten voor mij.

    Wat geluid betreft ben ik reeds voorzien van ruim materiaal. Op de deadcat na

  • #2
    Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Ik ga deze hoogst waarschijnlijk ook bestellen....als je meer inlichtingen wilt kunt ge beter een pm sturen naar Funcky.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Vandaag ontvang ik mijn FZ1000. Ben benieuwd.
      Vooral de "4K Photo mode" interesseert mij.(maar de andere eigenschappen ook, natuurlijk)
      Rudi
      Last edited by rudimaes; 2 maart 2015, 04:09.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Hallo rudimaes laat jij eens iets weten wat ge van de fz1000 vind. Mij intreseeri me vooral de fotokwaliteit
        Grtz
        Templar
        Last edited by Franciskine; 6 april 2015, 14:13.
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Juist ontvangen. Batterij aan 't opladen. (gelukkig zit er een lader bij)
          Zal iets laten weten.
          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Zou de FZ1000 AF tracking snel genoeg zijn om honden in actie te fotograferen (zwarte Rottweilers)?

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Zou de FZ1000 AF tracking snel genoeg zijn om honden in actie te fotograferen (zwarte Rottweilers)?
              Ik denk dat het fotograferen van honden geen enkel probleem zal zijn.
              In foto mode is de shot to shot AF in tracking mode zeer snel.

              Mijn probleem is echter de AF in video mode. Hier heb ik al vaker gelezen dat de AF wobbelt of hunt.
              Dit is voor mij onaanvaarbaar of een sterk minpunt.

              Mijn ander bezwaar is dat ik niet direct in 4K video wil beginnen, want je bent aardig wat tijd kwijt voor dat te editen en renderen.
              De bitrate is in de 1080/50p mode ook maar 28Mbps. Deze is enkel 100Mbps bij 4K.

              Ik heb eergisteren met 'n stom klein cameraatje, ook Pana TZ60 een klein filmpje op youtube gezet en was eigelijk versteld van de 1080p kwaliteit.
              Wanneer ik dat in 28Mbps renderde, was dat zeer aangenaam kijken op mijn TV.
              Dus 1080p met 'n hogere bitrate is toch nog niet afgeschreven.
              Het filmpje duurde amper 5 minuten en is op youtube lager gerenderd. Dat is toch al 500Mb.
              Met 28Mbps is dat 1GB bij CBR 28Mbs.
              Met een I7 4790K op 4.4Ghz en videokaart met ondersteuning CUDA duurde het 12min om 5 min te renderen.

              Natuurlijk kan je ook in 4K opnemen en downsamplen naar 1080p
              Last edited by w00ha; 2 maart 2015, 08:03.

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Zou de FZ1000 AF tracking snel genoeg zijn om honden in actie te fotograferen (zwarte Rottweilers)?
                Zal het eens proberen met mijn zwarte labrador. (Als ze in actie schiet.)
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Ik ga deze hoogst waarschijnlijk ook bestellen....als je meer inlichtingen wilt kunt ge beter een pm sturen naar Funcky.
                  Ik heb hem verkocht aan iemand op het forum hier Templar.
                  De reden daarvoor is persoonlijk en wil ik hier niet vermelden (heeft van geen belang) want ik heb niks dan lof over deze camera.
                  Als je vergelijkt met de RX10 vind ik deze de betere camera... om de simpele reden dat deze meer all round is.
                  De beeldkwaliteit van deze twee camera's leunen kort tegen elkaar... en ik weet dat jij ervaring hebt met een RX100... dus je weet wat je mag verwachten
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Ik overweeg deze FZ1000 aan te kopen of het is vrijwel zeker dat ik die vandaag nog ga bestellen

                    Ben reeds in het bezit van deftig materiaal voor Foto's : D700 / X-M1 / X-T1.

                    Deze camera zou dus vooral mijn video-mode behoefte moeten aanvullen.
                    Liefst met, als 'n beetje verwende gebruiker, toch nog 'n deftige foto mode.

                    Ik weet dat er op het forum bezitters zijn van deze camera.
                    De evt nadelen die ik misschien zou moeten weten?...laat maar komen.
                    De stabilisatie en AF zijn 2 belangrijke punten voor mij.

                    Wat geluid betreft ben ik reeds voorzien van ruim materiaal. Op de deadcat na
                    De microfoontjes doen het werk, maar kan beter.
                    De frequency curve is niet vlak, dat is hoorbaar. (ook teveel hoog)
                    Dat is eigenlijk het enige minpuntje als je veel belang hecht aan een goede geluidskwaliteit. (de Sony RX10 had betere micro's aan boord)
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Wat audio betreft moet je hier maar eens luisteren met 'n koptelefoon naar het geratel van OIS motor.
                      A look at recording 4K and HD video, extracting stills from the video, and some discussion on external monitoring from the micro-hdmi port


                      Vanaf 5min45 hoor je daar 'n voorbeeld van. Ik vind dat gewoon vreselijk voor 'n video camara.
                      Gelukkig valt dit gewoon op te lossen, maar dan moet je er snel 200€ en meer voor betalen voor een geïsoleerde shotgun met deadcat.
                      Microfoons heb ik genoeg en de Zoom H2 en H5 ook. Daar kan je al behoorlijk kwalitatieve opnamen mee maken.

                      Het hunten van de focus in video mode is niet meer te corrigeren. Dat is erger.
                      Vergelijk de d70 met STM focus motor met de d7100 in AF, die nikon is vreselijk in video mode. Voor foto's maakt dat minder uit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Ik heb hem verkocht aan iemand op het forum hier Templar.
                        De reden daarvoor is persoonlijk en wil ik hier niet vermelden (heeft van geen belang) want ik heb niks dan lof over deze camera.
                        Als je vergelijkt met de RX10 vind ik deze de betere camera... om de simpele reden dat deze meer all round is.
                        De beeldkwaliteit van deze twee camera's leunen kort tegen elkaar... en ik weet dat jij ervaring hebt met een RX100... dus je weet wat je mag verwachten
                        Hoi Funcky je moet je niet verantwoorden waarom je hem verkocht hebt ik weet dat gij hem een prachtige camera vond...alleen spijtig dat ik dat niet wist dat ge hem tekoop
                        had gezet op het forum..ik was anders wel kandidaat geweest!!!
                        groeten
                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Ik heb dit toestel al enkele maanden, ik kan er alleen maar tevreden over zijn, autofous gebruik ik niet tijdens het filmen, manueel gaat dit zeer goed of scherpstellen via wifi en je smartphone gaat super.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Dit filmpje is volledig gefilms met de fz in 4k https://www.youtube.com/watch?v=gvsfX3ePocM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Wat audio betreft moet je hier maar eens luisteren met 'n koptelefoon naar het geratel van OIS motor.
                              A look at recording 4K and HD video, extracting stills from the video, and some discussion on external monitoring from the micro-hdmi port


                              Vanaf 5min45 hoor je daar 'n voorbeeld van. Ik vind dat gewoon vreselijk voor 'n video camara.
                              Gelukkig valt dit gewoon op te lossen, maar dan moet je er snel 200€ en meer voor betalen voor een geïsoleerde shotgun met deadcat.
                              Microfoons heb ik genoeg en de Zoom H2 en H5 ook. Daar kan je al behoorlijk kwalitatieve opnamen mee maken.

                              Het hunten van de focus in video mode is niet meer te corrigeren. Dat is erger.
                              Vergelijk de d70 met STM focus motor met de d7100 in AF, die nikon is vreselijk in video mode. Voor foto's maakt dat minder uit.
                              Inderdaad.
                              Van zodra je stille momenten hebt is geratel gemakkelijk te horen...

                              Ik had dit ook met mijn 24-105 op mijn 5DII ... IS maakte hier ook kabaal.
                              Mijn OMD heeft dit minder, waarschijnlijk omdat dit een massiever geheel is (Metaal)
                              Het is een vrij normaal verschijnsel als je de interne Microfoontjes gebruikt.
                              Elke tik , vibratie wordt nu eenmaal doorgegeven aan de volledig kunstof body...
                              Zoals ik al zei is dit het enige minpuntje waar je als occasioneel videofilmer misschien niet zo erg aan stoort.
                              Indien wel, dan gebruik je idd best externe MIC's.

                              Van "Hunten" heb ik niet echt last gehad bij de FZ1000
                              Last edited by Funcky; 2 maart 2015, 22:37.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X