Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera zouden jullie aanraden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera zouden jullie aanraden?

    Dag,

    Ik wil graag een camera kopen met verwisselbare lens en heb zoveel reviews gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (heb alleen ervaring met point&shoot). Daarom dat ik hier de vraag stel welke camera (+ prime lens) jullie zouden aanraden - wat ik vooral belangrijk vind is het volgende :

    - goede videokwaliteit
    - ik zou veel schilderijen en dergelijke fotograferen in musea, dat moet vlot gaan
    - verder vooral natuur, landschappen, straatscènes
    - compact, ik heb ooit een spiegelreflexcamera gehad die ik nooit ergens mee naar toe nam
    - ik heb nooit met raw gewerkt, wil dat eventueel wel leren, maar wil niet teveel moeten "prutsen" om foto's goed te krijgen.

    Budget rond de 700 euro, goedkoper mag ook. Wil later wel in lenzen investeren.

    Suggesties?

  • #2
    Re: Welke camera zouden jullie aanraden?

    Ja,dat zijn zo van die vragen he.Een nikon fanaat zal u een nikon aanraden.Een canon fanaat zal u een canon aanraden.Maar ik zou u een systeemcamera aanraden.Omdat ik bijna zeker ben dat dit de toekomst is.Momenteel kan je bijna evenveel met zo een
    toestel als met een reflex.Alleen zijn ze veel kleiner en lichter.In de toekomst zal dit alleen maar verbeteren.Ik ga geen merk noemen,maar ik ben wel een sony fanaat.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera zouden jullie aanraden?

      Ik ben geen fanaat van een bepaald merk, maar de Sony A6000
      is de eerste goede systeem camera die bij mij opkomt.
      Er zijn er nog welke enkele van andere merken zoals Fuji, Olympus
      of Panasonic, die goede systeem camera's hebben.Kijk eens uit naar
      toestellen van deze merken in uw prijs kategorie.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera zouden jullie aanraden?

        Ik zou ook systeemcamera aanraden.
        Lijkt me het beste compromis om aan je wensen te voldoen.

        Probleem is dat in die toestellen echt VEEEEL keus is in functie van budget.
        700 euro is zeker niet te veel om net in die betere toestellen te gaan.

        Als ik me niet vergis heeft iemand van de beheerders hier een Fuji X reeks waar em zeer tevreden over is. En moet toegeven dat zijn fotos idd zeer mooi zijn.
        klik eens op zoeken bovenaan en zoek naar de gebruiker "jaja" en filter op de laatste posts van pakweg een half jaar tot heden.

        Sony heb ik van een bepaalde reeks ook al zeer mooi opnames gezien maar weet niet welk model het juist was.

        En wat ik zeker kan aanraden om te doen: Als je dan een bepaald toestel in gedachten hebt, zoek gewoon naar de handleiding op google (kan je van de meeste toestellen gratis afhalen van het net).
        Je zal dan al direct zien of het toestel jouw ding is.

        Comment

        Working...
        X