Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flashkaarten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flashkaarten

    Geachte,

    2 jaar geleden heb ik zo een RIDATA kaart gekocht in AUSSIE, omdat zowat alle boardmembers hier me dit aanraadde....(kaart nog steeds zeer goed!)

    Is dit nog steeds zo, want na aanschaf van mijn C8080 Wide Zoom wil ik toch wel een grotere kaart aanschaffen, stuk of 2 van 256 of 512 megabytes. En de prijs scheelde zowat de helft met de kaarten van hier in "den Belgique" zelfs met transport erbij....

    Zo'n imagetank kon je toen ook bestellen, is dit ook nog zo?
    Welke URL was dat ook alweer?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Originally posted by Reservoir_Dog
    Geachte,

    2 jaar geleden heb ik zo een RIDATA kaart gekocht in AUSSIE, omdat zowat alle boardmembers hier me dit aanraadde....(kaart nog steeds zeer goed!)

    Is dit nog steeds zo, want na aanschaf van mijn C8080 Wide Zoom wil ik toch wel een grotere kaart aanschaffen, stuk of 2 van 256 of 512 megabytes. En de prijs scheelde zowat de helft met de kaarten van hier in "den Belgique" zelfs met transport erbij....

    Zo'n imagetank kon je toen ook bestellen, is dit ook nog zo?
    Welke URL was dat ook alweer?

    Mvg
    'k Wou je verwijzen naar de Link-sectie op de BD-site, maar
    hij staat er niet tussen ?!!

    Je zoekt http://www.powerinnumbers.com.au/.

    Groeten,
    Geert.

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Jawel hoor - staat erbij onder het kopje "E-stores".
      Maar officieel heet het daar "Digitalstore" en we zeggen allemaal "PIN" .
      Vandaar de verwarring waarschijnlijk ...

      Jaja

      Originally posted by godo
      Originally posted by Reservoir_Dog
      Geachte,

      2 jaar geleden heb ik zo een RIDATA kaart gekocht in AUSSIE, omdat zowat alle boardmembers hier me dit aanraadde....(kaart nog steeds zeer goed!)

      Is dit nog steeds zo, want na aanschaf van mijn C8080 Wide Zoom wil ik toch wel een grotere kaart aanschaffen, stuk of 2 van 256 of 512 megabytes. En de prijs scheelde zowat de helft met de kaarten van hier in "den Belgique" zelfs met transport erbij....

      Zo'n imagetank kon je toen ook bestellen, is dit ook nog zo?
      Welke URL was dat ook alweer?

      Mvg
      'k Wou je verwijzen naar de Link-sectie op de BD-site, maar
      hij staat er niet tussen ?!!

      Je zoekt http://www.powerinnumbers.com.au/.

      Groeten,
      Geert.
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Danku!
        Ze verkopen ook andere merken, welke zou ik nemen?
        Of zijn die Ridata's nog steeds zo superieur?
        Bij die transcend kaarten staat dit:
        "Built-in dynamic defect managment and error correction technology"
        Bij die Ridata niet, dus mag ik aannemen dat die van transcend beter zijn?
        Dus MAW die Transcend kaartjes zijn beter "beveiligd" voor lees en schrijffouten dan?
        Wie o wie legt eea uit?


        Mvg
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #5
          Hallo Reservoir_Dog,

          Heb 2 Ridatia's van bij PIN. Een 256MB en een 516MB Pro. Nog nooit enig probleem gehad.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Ridata is nog altijd het beste wat je kan kopen... Vraag het aan de Pro's...
            Ik koop ook uitsluitend Ridata. (Maar ben geen pro)
            Dan is er nog de service van Vasa en ( als 't in stock is) de snelle levering.

            Comment


            • #7
              Sorry voor het late antwoord, maar ben enige dagen van huis geweest. Ben het niet eens met de loftuitingen op Ridata. Heb sinds enige maanden een Ridata van 512 MB met opschrift: 52X / PRO. Als ik een foto trek met mijn Minolta A2 met dit kaartje dan duurt het wegschrijven daarvan ca. 35 seconden. Dezelfde foto getrokken met een Transcend Kaarstje van 256 MB in de camera, wordt weggeschreven in ca.10 seconden. U begrijpt dat het kaartje weinig gebruikt wordt en het als een miskoop beschouwd wordt.
              Mvg. Eugene.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eugene
                Sorry voor het late antwoord, maar ben enige dagen van huis geweest. Ben het niet eens met de loftuitingen op Ridata. Heb sinds enige maanden een Ridata van 512 MB met opschrift: 52X / PRO. Als ik een foto trek met mijn Minolta A2 met dit kaartje dan duurt het wegschrijven daarvan ca. 35 seconden. Dezelfde foto getrokken met een Transcend Kaarstje van 256 MB in de camera, wordt weggeschreven in ca.10 seconden. U begrijpt dat het kaartje weinig gebruikt wordt en het als een miskoop beschouwd wordt.
                Mvg. Eugene.
                Dan zou ik datzelfde kaartje even uittesten in een andere cam, en als dat daar hetzelfde resultaat geeft, dan zou ik dat kaartje alsnog terugzenden naar je leverancier, want het lijkt me niet in orde te zijn...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Heb het kaartje inderdaad nog niet in een andere camera getest, heb het echter wel gekocht om het in de A2 te gebruiken. Heb het gekocht bij PIN. Zal eens daar informeren. Bedankt voor de suggestie.

                  Comment


                  • #10
                    Eugene,

                    Er moet iets mis zijn met het kaartje. Ikzelf gebruik ook 3 zeer oude Ridata kaartjes in mijn A2. Geen probleem.
                    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                    Konica Minolta Dimage A2
                    Lumix FX-30

                    Comment


                    • #11
                      Heb zelf ook nog een oud Ridata-kaartje (128MB). Dit werkt ook correct in de A2. Omgekeerd werkt het 512MB (52X/PRO!!!) wel in een oude Nikon 950, heeft daar ca. 3 seconden nodig voor wel een klein bestand, 2MPix. Alleen de combinatie Ridata-512MB met A2 werkt zeer traag: meer dan een halve minuut. Voor mij geen Ridata meer.
                      Eugene.

                      Comment

                      Working...
                      X