Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zotte prijze grafische kaarten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zotte prijze grafische kaarten?

    Gisteren keek ik op een bepaalde website, waar ik al meerdere zaken heb gekocht, uit om een grafische kaart te kopen.
    De ASUS Radeon R7250X-2GD5 - 2GB - PCI-E stond er mooi geprijsd aan € 119,00 verzendingskosten inbegrepen.
    Vandaag ga ik weer kijken om er eentje te bestellen en ineens kost diezelfde kaart € 134,00
    Dit is op één dag € 15,00 (of 605 Bfr.) duurder geworden.
    Ik vind dat schandalig, mijn pensioen is op 1jaar tijd nog niet zoveel gestegen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: zotte prijze grafische kaarten?

    Vanaf €104.95 tot €162 verzending inbegrepen. Klik of voor NL Klik
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: zotte prijze grafische kaarten?

      Gooi je cookies maar eens weg. Dan is de prijs vast weer die van gister.

      Jan

      Comment


      • #4
        Re: zotte prijze grafische kaarten?

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Vanaf €104.95 tot €162 verzending inbegrepen. Klik of voor NL Klik
        Maurice, ik heb het over dezelfde winkel hé, geen vergelijk met andere winkels.

        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Gooi je cookies maar eens weg. Dan is de prijs vast weer die van gister.

        Jan

        Cookies worden na elke sessie verwijderd, trouwens cookies veranderen de prijzen niet bij mijn weten.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: zotte prijze grafische kaarten?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Cookies worden na elke sessie verwijderd, trouwens cookies veranderen de prijzen niet bij mijn weten.
          Ga er maar vanuit van wel


          Jan

          Comment


          • #6
            Re: zotte prijze grafische kaarten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Cookies worden na elke sessie verwijderd, trouwens cookies veranderen de prijzen niet bij mijn weten.
            Zeker wèl dacht ik. Of het cookies zijn of andere rommel weet ik niet, maar ik heb het reeds meermaals ondervonden bij het boeken van vliegreizen (enkel vliegticketten dus).
            Op verschillende dagen naar de betreffende zelfde site gaan, en je ziet de prijs alsmaar stijgen.
            Vroeger boekte ik direct omdat ik dacht dat het nog ging stijgen......dom van mij.
            Nu bekijk ik de prijzen regelmatig en ga dan uiteindelijk boeken bij één van de kinderen thuis op hun laptop, en 'wonder boven wonder' plots zijn de prijzen weer normaal.
            Ik geef toe, het heeft een tijdje geduurd voor ik besefte wat er aan de hand was .

            Comment


            • #7
              Re: zotte prijze grafische kaarten?

              Cookies of IP adres. Google slaat al je zoekacties 9 maanden op met IP adres. Kent je dus beter dan je vrouw

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: zotte prijze grafische kaarten?

                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Cookies of IP adres. Google slaat al je zoekacties 9 maanden op met IP adres. Kent je dus beter dan je vrouw
                En daarom is het beter zoeken met Startpage. Via Ghostery blokkeer je dan alle (?) trackers en heb je geen/weinig last van "profiling".


                @RedFalcon
                trouwens cookies veranderen de prijzen niet bij mijn weten.
                Toch wel. zoek maar eens op.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: zotte prijze grafische kaarten?

                  Prijzen voor HW zijn de laatste 6-8 maanden met 10-15% gestegen wegens de slechtere pariteit € <=> $
                  Hoe een winkelketen dit doorrekent weet geen mens denk ik ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: zotte prijze grafische kaarten?

                    Prijzen van hotels bv. zijn zelfs afhankelijk van het type PC waarmee je surft : als je met een Apple surft (en dus Safari gebruikt) krijg je de luxieuzere aanbieding eerder te zien...
                    De prijzen blijven wel dezelfde, maar ze "duwen" hun consumenten in hun "interesse-sfeer" : iemand die een Apple kan veroorloven zal eerder geïnteresseerd zijn in dergelijke aanbiedingen.

                    Prijzen van electronica zijn inderdaad dagprijzen geworden : en die kunnen dus variëren. In dit geval 15% is er wel behoorlijk over, maar als ze juist switchen van voorraad (en ze van hun goedkopere batch van x aantal tijd geleden, naar de duurdere gaan) kan dat heel zeker.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: zotte prijze grafische kaarten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Gisteren keek ik op een bepaalde website, waar ik al meerdere zaken heb gekocht, uit om een grafische kaart te kopen.
                      De ASUS Radeon R7250X-2GD5 - 2GB - PCI-E stond er mooi geprijsd aan € 119,00 verzendingskosten inbegrepen.
                      Vandaag ga ik weer kijken om er eentje te bestellen en ineens kost diezelfde kaart € 134,00
                      Dit is op één dag € 15,00 (of 605 Bfr.) duurder geworden.
                      Ik vind dat schandalig, mijn pensioen is op 1jaar tijd nog niet zoveel gestegen.
                      Klopt Luc, en ik heb er al voor gewaarschuwd verleden jaar maar er werd blijkbaar weinig aandacht aan geschonken
                      Intussen zijn er hier al antwoorden of verklaringen voor gegeven
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: zotte prijze grafische kaarten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Prijzen van hotels bv. zijn zelfs afhankelijk van het type PC waarmee je surft : als je met een Apple surft (en dus Safari gebruikt) krijg je de luxieuzere aanbieding eerder te zien ...
                        Aha, dan zit ik goed met mijn PC van den Aldi.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: zotte prijze grafische kaarten?

                          Een goei site om een indicatie te vinden van de scherpste prijs binnen europa is http://geizhals.de/
                          Daar zoek je op wat je wil en je vind er echt scherpe prijzen.
                          En je zal zien dat Belgie eigenlijk zeer duur is, op alles eigenlijk.

                          Wel opletten want die site verkoopt zelf niets. Het is enkel een vergelijkingssite waar verkopers hun waren komen aanbieden.
                          In hun aanbieding zit een link naar hun artikel in de verkoper zijn website.
                          En die link is soms speciaal gemaakt zodat je er de scherpste prijs krijgt.

                          Ga naar de verkoper zijn site rechtstreeks en je zal zien dat de prijs stukken hoger is op hetzelfde product.

                          Los van dit gegeven....

                          Recent heb ik mij bv een printer gekocht, alles goed, en bij toeval zie ik dat de week nadien de prijs bij de zelfde verkoper gedaald was met +-40 euro op de originele 270 euro wat toch echt markant verschil is (verzending gratis = doorgerekend).
                          Net voor ik dit schreef keek ik nog eens de prijs na en blijkt em nu terug te staan aan de prijs wat ik betaalt heb.

                          Hoe komt dit?
                          Wel: de database van de verkoper is gekoppeld aan de database van hun leverantier. Bij die prijs nemen ze gewoon een vaste marge.
                          Als die prijs dan even fluctueert bij de leverantier dan fluctueert em meestal ook direct bij de winkel.

                          Voor jouw voorbeeld zit je prijs goed met 119 euro verzending inbegrepen
                          http://geizhals.de/asus-r7250x-2gd5-...-a1068544.html = 106 euro zonder verzending

                          Om een ander leuk voorbeeld te nemen. De site centralpoint bv.
                          Ik kende de firma niet maar had er een laptop zien staan aan een prijs die voor belgie toch 120 euro onder de marktprijs was maar gelijkaardig aan de prijs in duitsland/engeland.... Dus hun prijs was eigenlijk normaal.

                          Ik start hier op het forum een draadje en wat blijkt, centralpoint was hier aan het meelezen !!! Prompt ging de prijs omhoog met een slordige 120 euro op 1 dag!!!
                          En ze komen hier dan nog pretenderen hoe goed ze wel zijn !!

                          Zeker eens lezen centralpoint ervaringen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: zotte prijze grafische kaarten?

                            Of de prijs beïnvloed wordt door je IP-adres of Cookie of wat dan ook kan je maar op één manier te weten komen, laat iemand anders van op een andere locatie hetzelfde item opzoeken en zie welke prijs hij krijgt.
                            Als de prijs daar bij het eerste bezoek lager ligt dan bij u op dat moment, dan weet je dat ook al weer.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: zotte prijze grafische kaarten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Of de prijs beïnvloed wordt door je IP-adres of Cookie of wat dan ook kan je maar op één manier te weten komen, laat iemand anders van op een andere locatie hetzelfde item opzoeken en zie welke prijs hij krijgt.
                              Als de prijs daar bij het eerste bezoek lager ligt dan bij u op dat moment, dan weet je dat ook al weer.
                              OT .. en als je "do not track" inschakelt in je browser ? verandert dat iets ?

                              Comment

                              Working...
                              X