Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste reflexcamera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop eerste reflexcamera.

    Beste forumleden,

    Eerst en vooral wens ik mijzelf voor te stellen.

    Mijn naam is Leigh (uitgesproken Lee) en ik ben 22 jaar. Ik ben afkomstig uit de regio van Gent.

    Zoals u uit de titel van de topic waarschijnlijk al kunt raden zou ik graag willen beginnen met fotografie als hobby.
    Ik heb nog geen ervaring met reflexcamera's of systeemcamera's gezien mijn vorige een gewone compactcamera van Panasonic Lumix was.

    Ik heb zelf al wat opzoekingswerk gedaan en vaak kom ik bij dezelfde modellen uit. Namelijk de Nikon D3200, D3300, D5200 en D5300. Nu weet ik niet ofdat dit goede body's zijn en welke volstaat om enkele jaren verder mee te kunnen.

    In verband met eventuele objectieven.. Hier tracht ik mijzelf wat in te verdiepen om de verschillende waarden te kunnen begrijpen en te weten welk objectief voor welke situatie gebruikt.

    Ik zou de camera veel gebruiken tijdens uitstappen en reizen.

    Als u eventuele voorstellen heeft, in verband met eventuele objectieven, zijn die altijd welkom.

    Zelf dacht ik aan een 18-140 mm lens of de standaard kitlens 15-55mm met een extra 55-200 mm.


    Groeten!

    Leigh

  • #2
    Re: Aankoop eerste reflexcamera.

    Leigh,

    tegenwoordig zijn de systeemcamera's betaalbaar en vooral draagbaar. OK, ik ben een Fuji adept, Minolta heeft ook mooi gerief, Panasonic, Sony. Dus ik zou je eerder een reflex afraden, niet dat het dode technologie is, maar als je niet naar FullFrame gaat kan je beter bij een systeemcamera blijven, beetje goed glas bij en je bent vertrokken.
    Kijk eens naar de nu zeer betaalbare x-E2 van Fuji, zeker met de 18-55 kitlens (verschrikkelijk woord, want die lens is zeer goed tot uitstekend) een perfecte introductie. Uitstappen en reizen schrijf je, vul dat aan met een 55-200, en je kan heel veel aan.