Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

    hallo

    ik overweeg de aanschaf van een tweedehandse Nikon D3 ter vervanging van een D700. Is dit een meerwaarde voor sportfotografie of ga ik me niet verbeteren?

    thanks

    Fujfil

  • #2
    Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

    Euh, persoonlijk zou ik het niet doen.
    Natuurlijk afhankelijk van de prijs. Maar de D750 zit vermoedelijk dicht op de prijshielen van de D3.
    D3 was en is een goed toestel, maar ik zou dan liever uit kijken naar een D3s.
    Houd er ook rekening mee dat je ee toestel koopt dat 'nieuw' nagenoeg onvindbaar is en dateert van 2007 (7 jaar geleden).
    De D3s is van 2009
    In 7 jaar is er technisch, ... enorm veel veranderd en de D700 is recenter (2008)
    enkel mijn ged8
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

      Wim,
      merci voor je reactie.
      D3 kost tweedehands wel een stuk minder dan D750 en heeft meer Fps.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

        De D3 zal zeker sneller zijn .
        Super voor sport .
        En eens een prof body gehad ga je nooit meer terug

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

          Indien je nog geïnteresseerd bent, heb een D3 te koop staan voor 1200 euro. Hij is 5 jaar oud en heeft amper clicks. ( +- 20 000 )

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

            @didier, bedankt voor het aanbod, maar de meesten raden mij af om over te stappen...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

              Nou ben zelf ook van een D700 over gegaan op een D3, heb er nog geen haar spijt van gehad.....

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

                Een maand geleden net dezelfde stap gezet. Wel merk ik dat ik de D700 moeilijk weer verkocht krijg.
                Van de overstap zelf heb ik geen spijt, toch een aanzienlijk verschil in snelheid (ik doe vooral indoorsportfotografie zonder flits).

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

                  Mij lijkt het voor sportfotografie toch ook een echte stap voorwaarts.
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door rafschoonbaert Bekijk bericht
                    Een maand geleden net dezelfde stap gezet. Wel merk ik dat ik de D700 moeilijk weer verkocht krijg.
                    Van de overstap zelf heb ik geen spijt, toch een aanzienlijk verschil in snelheid (ik doe vooral indoorsportfotografie zonder flits).
                    Ik heb ook een D700 (met powerdrive kit erbij)
                    mijn voornamelijkste bezigheid is sportfotografie
                    ik heb al een paar maal van mij leverancier als tweede body een D3 mee gekregen , een D3s en een D4
                    en ik kan zeggen dat een D3 ietsje beter is kwestie ruis, kwestie snelheid is die ook wat sneller kwestie aantal frames/sec
                    maar om nu te zeggen dat die een D700 echt overklast, neen totaal niet
                    en ik doe ook nogal wel wat indoor fotografie oa jumping
                    een D3s dat is wel een klasse beter, maar de gewone D3 is nu niet zo'n enorm verschil om daarvoor je D700 weg te doen
                    als je echt een enorme stap wilt verbeteren spaar je beter door en ga voor een D4
                    Last edited by gert007; 5 maart 2015, 21:51.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Euh, persoonlijk zou ik het niet doen.
                      Natuurlijk afhankelijk van de prijs. Maar de D750 zit vermoedelijk dicht op de prijshielen van de D3.
                      D3 was en is een goed toestel, maar ik zou dan liever uit kijken naar een D3s.
                      Houd er ook rekening mee dat je ee toestel koopt dat 'nieuw' nagenoeg onvindbaar is en dateert van 2007 (7 jaar geleden).
                      De D3s is van 2009
                      In 7 jaar is er technisch, ... enorm veel veranderd en de D700 is recenter (2008)
                      enkel mijn ged8
                      ik volg Wim hierin
                      vergeet ook niet dat een D3 geen sensor reiniging heeft waardoor je toch iets sneller je sensor moet reinigen dan bij een D700 als je on the field eens van lenzen wisselt
                      wat toch regelmatig voorvalt bij sportfotografie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        Ik heb ook een D700 (met powerdrive kit erbij)
                        mijn voornamelijkste bezigheid is sportfotografie
                        ik heb al een paar maal van mij leverancier als tweede body een D3 mee gekregen , een D3s en een D4
                        en ik kan zeggen dat een D3 ietsje beter is kwestie ruis, kwestie snelheid is die ook wat sneller kwestie aantal frames/sec
                        maar om nu te zeggen dat die een D700 echt overklast, neen totaal niet
                        en ik doe ook nogal wel wat indoor fotografie oa jumping
                        een D3s dat is wel een klasse beter, maar de gewone D3 is nu niet zo'n enorm verschil om daarvoor je D700 weg te doen
                        als je echt een enorme stap wilt verbeteren spaar je beter door en ga voor een D4
                        Je hebt de ssssss vergeten, de D4s. Superdijk van een toestel, heel, heel snel, en een schitterende hoge ISO-bereik waardoor je naast die hoege snelheid ook nog eens opnametijd wint door de schitterende hoge ISO. Alleen is de prijs minder schitterend. Je levert ook in op pixels, maar je hebt geen nood aan 36 MP, 24 Mp hoor.
                        Ik zou de D700 zeker niet inruilen want de D700 vind je nu meer en meer tegen echte dumpingprijzen, dus die van jou zal niet veel meer halen om dan een D3 te kopen die meer en meer verouderd en eveneens meer en mee achterhaald is.
                        Mocht je een D3s vinden, dan zou ik dat wel durven doen, mits goede prijs, maar wat is nu een goede prijs? Dat is de prijs die je wenst te geven met het gevoel dat je niet in de zak bent gezet.
                        Een collega hier heeft op aanraden van mij er eentje op de kop weten te tikken en de prijs was na onderhandelen steen goed. Helaas je vindt ze zelden in de etalage (ook de D4s niet)
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3 ter vervanging van D700 voor sportfotografie?

                          ok bedankt iedereen voor jullie hulp :-)

                          Comment

                          Working...
                          X