Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbele belichting canon 450D of sony RX m2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubbele belichting canon 450D of sony RX m2

    Hoi, Voor de fotocursus moet ik een voorbeeld van dubbele belichtingen maken.
    Ik kan zowel in de handleiding als in de menu van beide camera's niet vinden waar je automatische dubbele belichting kan instellen. Weet iemand het wel? Alvast dank.

  • #2
    Re: Dubbele belichting canon 450D of sony RX m2

    Als iets niet in de handleiding staat, heeft dat meestal een reden.

    Ik denk dat niet veel instapcamera´s dit kunnen en vindt het dan ook niet zo´n goede opdracht, als het om de foto gaat, als het om uitspitten van de manual gaat, prima!

    Ik lees wel meer dat er bij cursussen opdrachten gegeven worden, over nog niet behandelde stof en daar zit je niet voor op school. Theorie behandelen en dan met opdrachten losse delen samenvoegen.

    Ik denk dat jouw dubbele belichting in PS moet gebeuren of in het heel donker met de lensdop(eerst uitvinden welke sluitertijd je nodig hebt, dan 4dubbele instellen, ontspannen met lensdop erop, lensdop eraf met de halve gevonden tijd, dop erop camera drsaaien en nog een keer en dat waarschijnlijk nog 10x)
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Dubbele belichting canon 450D of sony RX m2

      < KNIP >
      TS, je kan altijd gaan 'blenden' tussen twee foto's, wat niet in de camera kan, kan altijd achteraf. Tenslotte zijn het technieken die of vooraf, of achteraf gebeuren. Natuurlijk is achteraf moeilijker, want de situatie is dan gewijzigd als je wil terug gaan. Maar het proces blijft gelijkaardig.
      Last edited by LesC; 27 februari 2015, 10:51.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Dubbele belichting canon 450D of sony RX m2

        Moderator Warning: Taalkundig advies enkel op verzoek verstrekken, a.u.b. Enkele posts verwijderd, en post aangepast.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X