Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7s of A7 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7s of A7 II

    had dit reeds aangehaald in een ander topic maar denk dat het beter is er een los item van te maken. Ik ben hoofdzakelijk natuurfotograaf, dus ook veel vogels. nadeel is dat de beste momenten om vogels te fotograferen zeer vroeg of bij valavond zijn, in beide gevallen komt men vlug licht tekort en met mijn huidige A77/MII kom ik niet in de hoge bruikbare iso waarden, 1200 is reeds teveel. ik zoek dus een Sony toestel dat op dit punt veel beter scoort, ik dacht eerst aan de A7s maar daar is de pixelwaarde is laag dus als je al moet beginnen croppen zal men vlug tekort komen, of zie ik dit mis? dan keek ik op internet naar de A7rII maar vind niet direct een test resultaat van boven de 3200 iso foto's, veel video maar dat is niet echt mijn interesse. beide toestellen zijn fullframe en dus verlies ik het voordeel (?) van de crop 1.5 met de A77/MII. kan iemand (liefst uit eigen ervaring) me zeggen hoe de A7II scoort op iso en liefst ook wat vogelfotografie betreft (BIF) want meende ergens te lezen dat de stabilisatie het niet goed doet bij bewegende onderwerpen. een andere vraag is of de kwaliteit van een FF voldoende is om inderdaad veel te croppen, gezien je reeds 50% verliest. een hoop vragen maar alle raad is welkom :-)
    gr. Redgy
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

  • #2
    Re: Sony A7s of A7 II

    Je zal sowieso de Sony LA-EA4 adapter (review: *klik*) nodig hebben en A-mount lenzen moeten gebruiken, anders gaat de autofocus veel te traag zijn voor BIF. Voorbeeldfoto's (verschillende ISO waardes) gemaakt met de A7II (ook RAW bestanden) kan je hier (*klik*) terugvinden. En voorbeeldfoto's gemaakt met de A7S kan je hier (*klik*) terugvinden.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7s of A7 II

      Volgens mij gaaT de A7 1 OF 2 ruimschoots voldoen. Anders,de A6000 of wachten op de A9 die gaat uitkomen

      Comment


      • #4
        Re: Sony A7s of A7 II

        Is de a77 mkii dan zo slecht op het vlak van ISO?
        Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
        - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

        Comment


        • #5
          Re: Sony A7s of A7 II

          Hoi,

          als ik testfoto's ga bekijken, doet de A77II het nog niet zo slecht.
          Ik zou inschatten, goed bruikbaar t/m ISO 1600, uitwijkend naar ISO3200.
          2 fotomaatjes van me hebben 'm ook en zijn wel te spreken over de kwaliteit.
          Maar welk ISO je ook gebruikt... goed belichten blijft een must.
          Ruis wordt behoorlijk snel zichtbaar bij dwangmatig teveel onderbelichten en daarna softwarematig de belichting weer opkrikken.

          Iedere systeemcamera zal minder accuraat scherpstellen dan je A77II, zeker bij gebruik van telelenzen.
          Ik heb ze allen in m'n handen gehad tijdens de Photokina en in het Sony Centre in Berlijn.
          Ook de AF van de A7II viel me een beetje tegen.
          "Bezint eer ge begint"... is hier wel het devies. Test al je kandidaten zeer kritisch.
          Ook ik heb een half jaar getwijfeld en ben na 2,5 jaar systeemcamera toch weer terug gegaan naar een FF spiegelreflex.
          Hoe leuk, aardig, licht en klein de systeemcamera's ook waren. Helaas.

          Succes met je zoektocht.
          Adrie

          PS veel op dit forum lezen.
          Het hele stuk over de Fuji X-T1 heeft er voor gezorgd dat ik die camera op 4 plaatsen in m'n handen heb gehad.
          Last edited by adrie; 26 februari 2015, 13:58.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A7s of A7 II

            Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
            Is de a77 mkii dan zo slecht op het vlak van ISO?
            Het moment dat ruis als storend wordt ervaren is voor iedereen verschillend. Ik zet mijn A77II bijna altijd op ISO800 voor de vogeltjes en jpeg NR off. Met NR off krijg je altijd ruis maar ik vind het geen probleem om de ruis weg te werken in de nabewerking (camera raw en Nik Dfine). Details zijn nog altijd erg goed en heb al mooie scherpe plaatjes van vogeltjes getrokken met veel detail in de veren.

            De A77II doet het evengoed als een Canon 7DII op vlak van ruis.

            Wil je ISO3200 kunnen gebruiken dan moet je de A7s overwegen. Doet het 2.5 stops beter dan de A77II. Met de LA-EA4 adapter verlies je een halve stop en heb je nog 2 stops voordeel. Dus ISO800 op de A77II komt overeen met ISO3200 op de A7s.

            Het probleem is het aantal fps. 3fps met continuous AF en 5fps in speed priority wat betekent dat de focus wordt vastgelegd op het eerste frame. Misschien met de LA-EA4 heb je wel continuous AF bij 5fps, ik weet het niet precies.

            Over het croppen met maar 12mp zou ik me niet teveel zorgen maken. Het zijn kwalitatieve full frame pixels en lenen zich beter tot croppen dan een APS-C sensor. En bij vogeltjes fotograferen is er een limiet aan het croppen, zelfs met 24 of 36mp. De lens is hier veel belangrijker. En de mooiste foto's zijn die waar je niet teveel moet croppen. Dichtbij je onderwerp geraken geeft de meeste garantie voor foto's met veel detail en scherpte.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony A7s of A7 II

              Ok ik snap het, vond het gewoon raar, ik doe aan concert fotografie en kan mij met mijn basic a390 dikwijls perfect uit de slag trekken tot aan ISO 1600(in combinatie met lichtsterke primes natuurlijk) , ik overweeg de upgrade naar de a77mkii omdat ik dacht dat die tot 3200 of 6400 bruikbaar zou zijn qua ISO maar nu zou die puur op ISO vlak niet zoveel beter zijn dan mijn a390? (Akkoord dat het op heel veel andere punten een beter toestel is, maar ik heb het puur over de ISO). Is de a99 geen optie voor je vogeltjes? (@ts)
              Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
              - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

              Comment


              • #8
                Re: Sony A7s of A7 II

                Alex heb je mooie resultaten met de Tamron? En werk jij met deuitgebreide flex.spot? Bij mij lukt die niet echt, op de filmkes zie je dat Hary Fong een voetballer volgt maar dit is me nog nooit gelukt bij bif, bij jou wel?
                Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A7s of A7 II

                  Uitgebreide flex spot heb ik maar effe geprobeerd voor de vogeltjes maar vond het niet betrouwbaar genoeg. Ik gebruik dat niet meer, gewoon het middelste punt en continuous AF vind ik het prettigst werken.

                  Hier zijn enkele voorbeelden met de A77II en Tamron 150-600 en hier met de A77 en Tamron 150-600. De Tamron ben ik content van. Alleen op 600mm en uit de losse hand moet je een beetje opletten, je hebt dan namelijk hoge sluitertijden nodig. Minimum 1/1250s heb ik al ondervonden. Ook de dof is zeer beperkt waardoor de focus er pal op moet zitten. Op 600mm dichtstoppen tot F8 en tot 500mm kan het volopen.
                  Last edited by alex606; 26 februari 2015, 17:57.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A7s of A7 II

                    Een maand geleden heb ik mij de sony a7s gekocht en kan alleen maar zeggen dat ik er SUPER content over ben! Ik heb lang zitten twijfelen ook door de 12mp maar achteraf gezien had zeker niet zolang moeten twijfelen want ik weet niet wat maar is precies of sony iets met die sensor gedaan heeft wat een prachtige kwaliteit geeft, het beste wat ik zelf al gezien heb tot nu toe. Prints 40x30cm met iso 8000 of 12500 zien er prachtig uit, het is ook pas vanaf iso3200/6400 dat je echt een verschil ziet want volgens mij onder de 3200 ga je niet zoveel verschil zien tss de a7s en a7II.
                    Over de AF kan ik niet veel vertellen want heb enkel nog maar met MF gewerkt waar ik echt verliefd op ben geworden, in de toekomst ga ik zeker nog de a7II of a9 aanschaffen en alles van canon gaat de deur uit alleen al het verschil in gewicht en nog maar te zwijgen over kwaliteit dat sony levert!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A7s of A7 II

                      Grotere pixels, minder pixels wil zeggen minder ruis - dat in combinatie met de verbeterde versterking maakt dat u zonder probleem vrij hoog kan gaan.
                      Chrisp, zou u toch niet pogen uw Canon-glas te blijven gebruiken op de A7S? Dat schijnt mogelijk te zijn met convertoren (ok ze zijn niet gratis) - dat mooie dure glas, zou ik toch pogen te hergebruiken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A7s of A7 II

                        Idd, en volgens mij ook door de pixels groter zijn zorgen ze voor een sublieme kwaliteit ook op lage iso zoals iso100 krijg je prachtige foto's uit de a7s kwa kleur, contrast...
                        Ivm mijn canon glas was ik eerst van plan te houden lijk bv de 135mm pracht van een lens maar ik kon er bv de metabones adapter (rond de 300euro) voor gebruiken maar de AF zou zeer traag en slecht zijn plus zo'n dikke adapter er tussen zag ik ook al niet zitten plus zou het ook niet stevig aan elkaar hangen. Ondertss heeft Samyang een 135mm voor e mount (rond 500euro) die zeker zo goed zou zijn dan de canon wel enkel MF maar met peaking en focus assist is dit een plezier om te gebruiken! Zelf heb ik tot nu toe de Voigtlander 50mm 1.5 wat zeer goed werkt met a7s maar ga in de toekomst zeker nog meer glas aanschaffen want volgens mij staat er nog veel mooi glas int verschiet voor 2015/2016

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A7s of A7 II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Chrisp Bekijk bericht
                          Idd, en volgens mij ook door de pixels groter zijn zorgen ze voor een sublieme kwaliteit ook op lage iso zoals iso100 krijg je prachtige foto's uit de a7s kwa kleur, contrast...
                          Ivm mijn canon glas was ik eerst van plan te houden lijk bv de 135mm pracht van een lens maar ik kon er bv de metabones adapter (rond de 300euro) voor gebruiken maar de AF zou zeer traag en slecht zijn plus zo'n dikke adapter er tussen zag ik ook al niet zitten plus zou het ook niet stevig aan elkaar hangen. Ondertss heeft Samyang een 135mm voor e mount (rond 500euro) die zeker zo goed zou zijn dan de canon wel enkel MF maar met peaking en focus assist is dit een plezier om te gebruiken! Zelf heb ik tot nu toe de Voigtlander 50mm 1.5 wat zeer goed werkt met a7s maar ga in de toekomst zeker nog meer glas aanschaffen want volgens mij staat er nog veel mooi glas int verschiet voor 2015/2016
                          Het "niet stevig aan elkaar hangen" is maar een gedacht. Natuurlijk zullen bepaalde (tele)lenzen er wel voor zorgen dat het zwaartepunt aan de voorkant van de lens ligt (front-heavy). In dat geval ondersteun je de lens altijd met je linkerhand. Maar dit geldt evenzeer voor een DSLR met een zware (tele)lens. Nu woensdag zouden er trouwens nieuwe FE lenzen voorgesteld worden...
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A7s of A7 II

                            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            *SLIK* ...hopelijk komt er ook eens een plastic fantastic 1.8 tegen een superprijsje zoals Canon/Nikon
                            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            • Sony FE 24-240mm F/3.5-6.3: 999 EUR
                            Deze zou misschien wel heel goed als kitlens kunnen dienen als de kwaliteit niet teveel moeten boeten heeft voor het bereik...
                            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            Volgens de eerste "geruchten" zou dit een superscherpe lens zijn... hopelijk is de AF en bokeh ook goed... dan kan deze ook als portretlens gebruikt worden...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A7s of A7 II

                              De macrolens is jammer genoeg veel te duur voor mij.Zal mij moeten behelpen met de la ea4 en mijn minolta 100 macro.Tenzij er zich een sponsor zou aandienen.

                              Comment

                              Working...
                              X