Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7s of A7 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7s of A7 II

    had dit reeds aangehaald in een ander topic maar denk dat het beter is er een los item van te maken. Ik ben hoofdzakelijk natuurfotograaf, dus ook veel vogels. nadeel is dat de beste momenten om vogels te fotograferen zeer vroeg of bij valavond zijn, in beide gevallen komt men vlug licht tekort en met mijn huidige A77/MII kom ik niet in de hoge bruikbare iso waarden, 1200 is reeds teveel. ik zoek dus een Sony toestel dat op dit punt veel beter scoort, ik dacht eerst aan de A7s maar daar is de pixelwaarde is laag dus als je al moet beginnen croppen zal men vlug tekort komen, of zie ik dit mis? dan keek ik op internet naar de A7rII maar vind niet direct een test resultaat van boven de 3200 iso foto's, veel video maar dat is niet echt mijn interesse. beide toestellen zijn fullframe en dus verlies ik het voordeel (?) van de crop 1.5 met de A77/MII. kan iemand (liefst uit eigen ervaring) me zeggen hoe de A7II scoort op iso en liefst ook wat vogelfotografie betreft (BIF) want meende ergens te lezen dat de stabilisatie het niet goed doet bij bewegende onderwerpen. een andere vraag is of de kwaliteit van een FF voldoende is om inderdaad veel te croppen, gezien je reeds 50% verliest. een hoop vragen maar alle raad is welkom :-)
    gr. Redgy
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

  • #2
    Re: Sony A7s of A7 II

    Je zal sowieso de Sony LA-EA4 adapter (review: *klik*) nodig hebben en A-mount lenzen moeten gebruiken, anders gaat de autofocus veel te traag zijn voor BIF. Voorbeeldfoto's (verschillende ISO waardes) gemaakt met de A7II (ook RAW bestanden) kan je hier (*klik*) terugvinden. En voorbeeldfoto's gemaakt met de A7S kan je hier (*klik*) terugvinden.