Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maastricht "must sees" gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maastricht "must sees" gezocht

    Ik ken wel wat leuke fotoplaatsjes in Maastricht maar ivm een fotoshoot wandeling in groep op een (niet-koop) zondag ben ik op zoek naar leuke fotografische hoekjes van Maastricht centrum en wandelomgeving.
    De gewone 'toeristische' wandelroutes zijn vaak nogal klassiek.
    Moderne en oude gebouwen, parkeergarages, typische hoekjes, etc
    In de buurt van het station ben ik zelf nog nooit geweest dus daar weet ik het niet zo.

    Een leuk hoekje is de graffitimuur en directe omgeving (soms wat ongure figuren)
    Graag wat tips aub

    Mapje met de 'ongeveer' wandeling
    Last edited by BPVST; 24 februari 2015, 20:16.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

  • #2
    Re: Maastricht "must sees" gezocht

    Het jekerkwartier is ook de moeite; hier een link met wat uitleg;



    Je hebt daar ook het oudste gedeelte van Maastricht in de buurt , gesticht ten tijde van de Romeinen.
    Last edited by Guest22; 24 februari 2015, 20:58.

    Comment


    • #3
      Re: Maastricht "must sees" gezocht

      Ga ik hier ook volgen. In maart komen we daar ook (voor de eerste keer) een ganse dag. Waar ligt die graffitimuur ergens ?
      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: Maastricht "must sees" gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
        Ga ik hier ook volgen. In maart komen we daar ook (voor de eerste keer) een ganse dag. Waar ligt die graffitimuur ergens ?
        Lees hier eens, is wel enkel in engels; http://legal-walls.net/walls/320

        Comment


        • #5
          Re: Maastricht "must sees" gezocht

          Je wilt ongure figuren. Het woonwagenkamp van Maastricht. Betreden op eigen risico

          Comment


          • #6
            Re: Maastricht "must sees" gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
            Je wilt ongure figuren. Het woonwagenkamp van Maastricht. Betreden op eigen risico

            http://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Karosseer
            Ongure figuren is niet wat ik zoek en als ik ze tegenkom hoop ik dat ze met niet teveel gelijktijdig komen. (zitten vaak kleurrijke figuren tussen maar niet altijd op de foto willen)
            Ik heb het effe opgezocht (en wat foto's van de omgeving opgezocht) en is net te ver als wandelafstand. Toch bedankt voor de tip.

            JPR, bedankt om Nickel te voorzien van antwoord ivm de graffitymuur. De tip van het Jekerkwartier zal ik meenemen. Dank u.
            Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

            Comment


            • #7
              Re: Maastricht "must sees" gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
              Ongure figuren is niet wat ik zoek en als ik ze tegenkom hoop ik dat ze met niet teveel gelijktijdig komen. (zitten vaak kleurrijke figuren tussen maar niet altijd op de foto willen)
              Ik heb het effe opgezocht (en wat foto's van de omgeving opgezocht) en is net te ver als wandelafstand. Toch bedankt voor de tip.

              JPR, bedankt om Nickel te voorzien van antwoord ivm de graffitymuur. De tip van het Jekerkwartier zal ik meenemen. Dank u.
              Graag gedaan. Volgende watermolen is zeker de moeite;

              Bakkerij en smaaklokaal de Bisschopsmolen, in het hart van Maastricht. De Bisschopsmolen ontwikkelt graanproducten die bijdragen aan een gezonde en duurzame wereld. Wij houden onze keten kort en transparant, betalen alle schakels een eerlijke prijs en delen onze kennis. Onze overtuiging? Wat lekker is hoeft niet van ver te komen.

              Comment


              • #8
                Re: Maastricht "must sees" gezocht

                Wanneer ik naar Maastricht ga kom ik altijd langs de Maasmolendijk. Daar heb je verschillende gebouwen met graffity.

                50°51'20.80"N
                5°41'36.99"O

                ik heb een site gevonden waar een stuk van het gebouw te zien is
                streetart, maastricht, graffiti, landbouwbelang, biesenwal



                In de Boschstraat heb/had je ook verschillende lege fabrieken maar die zijn ze nu aan het slopen. Wat er nu nog van rechtstaat weet ik niet. Ik ben al een maand niet meer daargeweest

                Comment


                • #9
                  Re: Maastricht "must sees" gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht

                  JPR, bedankt om Nickel te voorzien van antwoord ivm de graffitymuur. .
                  Ook van mij een dank je wel
                  Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maastricht "must sees" gezocht

                    Pogi, Bedankt. Het staat reeds in mijn route ingeplanned. Dit is de achterkant van de graffitymuur

                    Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                    Wanneer ik naar Maastricht ga kom ik altijd langs de Maasmolendijk. Daar heb je verschillende gebouwen met graffity.

                    50°51'20.80"N
                    5°41'36.99"O

                    ik heb een site gevonden waar een stuk van het gebouw te zien is
                    streetart, maastricht, graffiti, landbouwbelang, biesenwal



                    In de Boschstraat heb/had je ook verschillende lege fabrieken maar die zijn ze nu aan het slopen. Wat er nu nog van rechtstaat weet ik niet. Ik ben al een maand niet meer daargeweest
                    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                    Comment

                    Working...
                    X