Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

degelijke compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • degelijke compactcamera

    Even de situatie uitleggen :

    Een neef van mij vertrekt volgende week woensdag voor een tijdje naar Brazilië op vakantie.
    Hij heeft geen ervaring met spiegelreflexen of fotografie in het algemeen.

    Nu had hij hem graag een degelijke compact/systeem/hybride camera gekocht waarmee hij toch degelijke foto's kan maken van zijn vakantie.

    Hij heeft niet veel vereisten maar het moest compact zijn en hij moest er landschappen (eventueel panorama) foto's mee kunnen maken en dan natuurlijk de standaard vakantie foto's.

    Zijn budget is ongeveer 250 euro.
    Is er hiervoor iets degelijk te vinden?

    Hij had zelf nog niets op het oog en mij overviel hij juist met deze vraag maar ik ben niet zo thuis in de markt van deze toestellen.

    Alle reacties zijn meer dan welkom.


    Bedankt alvast!
    Last edited by coningx; 24 februari 2015, 11:22.

  • #2
    Re: degelijke compactcamera

    Panasonic LF1, Canon S120 of Nikon P340. Degelijke camera's, maar die kosten wel
    ronde de €300.
    Hier can je de eigenschappen vergelijken:

    Rudi
    Last edited by rudimaes; 24 februari 2015, 13:33.

    Comment


    • #3
      Re: degelijke compactcamera

      Ga eens op zoek naar een tweedehands Sony RX100. In aangeboden staat er ééntje te koop.

      De sensor is 1" groot en 4x groter dan een doorsnee compact.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: degelijke compactcamera

        Ok, dit zijn al 2 verschillende reacties

        Ik heb helaas echt geen ervaring met dit type toestellen dus nog steeds is alle info welkom

        Hij is wel zelf al tot het besluit gekomen dat 250euro wat weinig is.
        Daarom heeft hij zijn budget verhoogd tot Max 350 euro

        Comment


        • #5
          Re: degelijke compactcamera

          De Sony RX100 is inderdaad heel goed, maar de nieuwprijs ligt nog een stuk
          boven uw nieuw maximum.
          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: degelijke compactcamera

            als ik zo wat op internet rondkijk is 350€ de instapreeks van de systeemcamera's als ik het juist heb?

            zitten hier degelijke toestellen tussen?

            en de sony rx100 is dan eigenlijk een super compact toestel als ik het juist begrijp?

            Comment


            • #7
              Re: degelijke compactcamera

              oei, de vriendin was blijkbaar aangemeld, was dus eigenlijk een vraag van mij

              Comment


              • #8
                Re: degelijke compactcamera

                Heb verleden jaar een Panasonic dmc-tz40 voor mijn vrouw gekocht, is wel een goed, simpel toestel met toch wel heel wat instelmogelijkheden. Goede zoom.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: degelijke compactcamera

                  Hier vind je die Sony rx100 voor €399



                  Is deze Sony trouwens ook wat om mee te filmen?
                  Last edited by Peter Nys; 24 februari 2015, 20:45.

                  Comment


                  • #10
                    Re: degelijke compactcamera

                    De Sony RX100 is onlangs bij mediamarkt voor 289 de deur uitgegaan, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.
                    Hier heb je hem voor 379 http://www.artencraft.be/nl/foto-en-...compact/sony22

                    @Peter Nys
                    Ja de RX100 verleent zich uitstekend om te filmen.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: degelijke compactcamera

                      Voor 249 EUR heb je blijkbaar ook een Samsung NX300 met 18-55mm lens. Deze heeft blijkbaar een 20MP APS-C sensor (DXOMark vergelijking tussen de RX100 en de NX300).
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: degelijke compactcamera

                        Prijs kwaliteit lijkt dit dan wel een zeer goed toestel.

                        Soms iemand ervaring hiermee?

                        Krijgt duidelijk betere punten dan de Sony rx100 en iedereen die ik daar over spreek blijkt daar al tevreden van te zijn.
                        Al moet ik wel toegeven dat ik 249 precies dan weer wat aan de goedkope kant vind, addertje onder het gras?

                        Comment


                        • #13
                          Re: degelijke compactcamera

                          Na wat verder gelezen te hebben is dit toestel al even uiten bedroeg de introductie prijs een stuk meer
                          + de cashback die er nu op zit maakt het wel zeer interessant

                          Al enkele reviews gelezen en die lijken op zich allemaal goed.
                          Er zijn natuurlijk ook enkele nadelen zoals onder andere de flitser
                          Maar in vergelijking met de Sony rx100 zou mijn persoonlijke voorkeur dan toch uit gaan naar de samsung.

                          Comment


                          • #14
                            Re: degelijke compactcamera

                            Vraag mij af of ze bij A&C een nulletje vergeten zijn in de modelnaam ;-) De priijs van de NX300 is nergens terug te vinden zoals die daar opgegeven wordt Ik weet niet welke bronnen je raadpleegt maar de NX300 komt nergens in de top 3 uit in de reviews die ik hier snel gelezen heb. BTW een vergelijk RX100 vs NX300 is redelijk nutteloos aangezien het om andere sensortechnologie gaat. maar ja, de winkel moet draaien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: degelijke compactcamera

                              Wat raad jij dan aan in deze prijsklasse?

                              Zou ook handig zijn als we alternatieven hebben om uit te kiezen

                              Comment

                              Working...
                              X