Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve swivel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwalitatieve swivel

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een degelijke/kwalitatieve swivel en kwam de phottix varos ll xs en zijn grote broer varos ll bg tegen.
    Heeft iemand ervaringen met deze swivel?
    Of eventueel alternatieven?

    Dank bij voorbaat.

    Greetz
    D7100 / nikon 17-55 f2.8 / SB-900 / 055xprob-486rc2

  • #2
    Re: Kwalitatieve swivel

    Blijkbaar weinig BDers die een swivel gebruiken!
    Alternatieve swivels en ervaringen mogen gerust gedeeld worden, dat de varos xs en bg misschien weinig gebruikt wordt kan ik nog inkomen
    D7100 / nikon 17-55 f2.8 / SB-900 / 055xprob-486rc2

    Comment


    • #3
      Re: Kwalitatieve swivel

      Ik gebruik deze, een chinese kloon van de Manfrotto swivels:



      Oerdegelijk, full metal, daardoor wel vrij zwaar.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Kwalitatieve swivel

        Hoi dleemans, deze ziet er idd wel interessant uit! Is dit de cloon versie van de lite tite?
        En hoe moet de flits dan gemonteerd worden op de swivel? Heb je nog een adapterstukje nodig?
        Ik ben nu al enkele dagen aan het zoeken welke benodigdheden ik nodig heb om de flits op de swivel te monteren!
        Voor mij is dit allemaal nieuw en ik zou me graag wat gaan verdiepen in strobisme omdat ik merk dat mijn interesse daar naartoe neigt ... echter, ik zie het bos door de bomen niet meer!
        Ik heb het forum al doorbladerd en vind niet direct wat ik zoek aan info. Ik ben niet uit op goedkope spullen maar kwaliteit die duurzaam is...

        Greetz
        D7100 / nikon 17-55 f2.8 / SB-900 / 055xprob-486rc2

        Comment


        • #5
          Re: Kwalitatieve swivel

          Ik zou dat allemaal nog eens kunnen uitleggen, maar hier staat alle uitleg mooi bij elkaar:
          Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.


          of hier:


          Have fun,

          David
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Kwalitatieve swivel

            Thanx dleemans, die 2e link heeft alles verduidelijkt voor mij!
            Nu weet ik wat te zoeken/kopen om aan de slag te gaan

            Greetz
            D7100 / nikon 17-55 f2.8 / SB-900 / 055xprob-486rc2

            Comment


            • #7
              Re: Kwalitatieve swivel

              Ik heb veel verschillende gebruikt, zowel van ebay als manfrotto, als andere

              Ebay is het goed uitkijken deels en niet te goedkoop willen gaan.

              Die phottix Vario heb ik ook nu nog in gebruik, samen met de interfit die beschikbaar is o.a. bij konijn

              het voordeel van de phottix is de langere schroefdraad welke ik dan vnl gebruik met mijn L-bracket. wel heb ik het spigot onderaan eruit gehaald om steviger te kunnen bevestigen op lichtstatief.
              de interfit heeft een bowens-adapter hierop staan om mijn beauty dish te kunnen gebruiken

              van alle dat ik gebruikt heb, genieten deze mijn voorkeur omdat ze makkellijk te bedienen zijn, licht in gewicht en specifieke voordelen voor bepaalde toepassingen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Kwalitatieve swivel

                Mijn voorkeur gaat uit naar de Manfrotto Lite-Tite 026. Tijdens mijn zoektocht destijds kreeg deze de beste reviews. Als je deze iets te duur vindt, kan je ook nog de LumoPro LP634 overwegen.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #9
                  Re: Kwalitatieve swivel

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Mijn voorkeur gaat uit naar de Manfrotto Lite-Tite 026. Tijdens mijn zoektocht destijds kreeg deze de beste reviews. Als je deze iets te duur vindt, kan je ook nog de LumoPro LP634 overwegen.

                  heb de manfrotto ook gehad

                  persoonlijk vind ik deze minder om verscheidene redenen:
                  - zwaar (volledig metaal)
                  - onpraktisch voor paraplu-bevestiging omdat je steeds rekening moet houden met het staafje van de spigot-bevestiging

                  door dat hij volledig in metaal is, is hij natuurlijk wel stevig
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwalitatieve swivel

                    Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                    heb de manfrotto ook gehad

                    persoonlijk vind ik deze minder om verscheidene redenen:
                    - zwaar (volledig metaal)
                    - onpraktisch voor paraplu-bevestiging omdat je steeds rekening moet houden met het staafje van de spigot-bevestiging

                    door dat hij volledig in metaal is, is hij natuurlijk wel stevig
                    Dat zwaar en volledig uit metaal zijn, is net een voordeel. Dat geeft mij een gevoel van vertrouwen. Een plastic swivel zou ik nooit vertrouwen. Het tweede nadeel vind ik eerder muggenzifterij aangezien dit makkelijk te omzeilen is (door bvb eerst de paraplu te bevestigen of het staafje eventjes horizontaal te draaien).
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwalitatieve swivel

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Dat zwaar en volledig uit metaal zijn, is net een voordeel. Dat geeft mij een gevoel van vertrouwen. Een plastic swivel zou ik nooit vertrouwen. Het tweede nadeel vind ik eerder muggenzifterij aangezien dit makkelijk te omzeilen is (door bvb eerst de paraplu te bevestigen of het staafje eventjes horizontaal te draaien).
                      dat 2de is persoonlijk voorkeur maar het is tijdsverlies mijn inziens bij een shoot als je wilt switchen van modifier.

                      in het 1ste kan ik je volgen zeker en vast, al is strobisme bij mij ook kijken naar het mee te sleuren gewicht, vroeger toch net iets meer dan nu. en dan maak ik toch liever gebruik van lichtere swivels.
                      de phottix vario is niet van plastiek gemaakt en ook heel stevig

                      de TS vraagt om mogelijkheden en ervaringen en die zijn voor iedereen gelukkig anders zodat hij voor zichzelf kan uitmaken wat hem het beste gaat bevallen
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwalitatieve swivel

                        Eén van de redenen waarom ik voor de Manfrotto Lite-Tite 026 gegaan ben, is dat het paraplugat met zo'n 10° gekanteld is. Als je de paraplu op de juiste manier erin steekt, dan zal je flitser meer naar het midden van de paraplu gericht zijn. Dit zorgt voor een idealere verspreiding van het licht over de paraplu. Niet elke swivel heeft dit.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment

                        Working...
                        X