Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echte zwart-wit foto's Hoe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Echte zwart-wit foto's Hoe ?

    Dames / Heren:

    Als ik mijn jpg foto's omzet in zwart-wit en in zwartwit uitprint krijg ik geen leule zwart - wit afdruk.
    als je de afdruk bekijkt dan is de 1e indruk dat het een zeer lichtbruine afdruk is.
    Mijn printer is HP photosmart 7520.
    instelling: alleen grijstinten in hoge kwaliteit.
    Instelling:" alleen gebruik van zwarte inkt" maakt niet uit.
    papiersoort: Hoogglans, maakt niet uit welk merk het is.

    Hoe krijg ik een afdruk in echt zwart-wit zoals vroeger op bariet papier in de analoge tijd.

    dank voor Uw reactie.
    Tian

  • #2
    Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

    Tian,

    met deze printer gaat dat niet lukken, die gebruikt al zijn cartridges om te printen, een fotoprinter heeft ook een aparte foto-zwart cartridge. En dan krijg je pas echte zwarten.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Tian,

      met deze printer gaat dat niet lukken, die gebruikt al zijn cartridges om te printen, een fotoprinter heeft ook een aparte foto-zwart cartridge. En dan krijg je pas echte zwarten.

      Sorry: deze printer heeft 1 fotozwart en een normaal zwart en dan nog 3 kleuren cartridges.
      en kan gebruik maken van de volgende mogelijkheden:
      "alleen zwarte inkt gebruiken "
      en "alleen grijstinten in hoge grijswaarden "

      Maar het resultaat is en blijft zolas genoemd
      tian

      Comment


      • #4
        Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

        Oorspronkelijk geplaatst door tian Bekijk bericht
        Sorry: deze printer heeft 1 fotozwart en een normaal zwart en dan nog 3 kleuren cartridges.
        en kan gebruik maken van de volgende mogelijkheden:
        "alleen zwarte inkt gebruiken "
        en "alleen grijstinten in hoge grijswaarden "

        Maar het resultaat is en blijft zolas genoemd
        tian
        Net gevonden dat die nergens nog leverbaar is, dus waarschijnlijk redelijk oud, misschien is er wel één en ander verstopt, waardoor je foto-zwart er niet door komt.
        Trouwens geen sorry nodig, ik probeer maar te helpen.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Net gevonden dat die nergens nog leverbaar is, dus waarschijnlijk redelijk oud, misschien is er wel één en ander verstopt, waardoor je foto-zwart er niet door komt.
          Trouwens geen sorry nodig, ik probeer maar te helpen.
          Ik ga op zoek. !!!
          bedankt voor het antwoord
          tian

          Comment


          • #6
            Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

            Ik volg deze draad want ik heb dezelfde printer en hetzelfde probleem.

            Dus ik benieuwd.
            ps en zo oud is die printer trouwens nog niet, de mijne is iets ouder dan 1 jaar. en was toen de duurste uit het aanbod.
            Speciaal gekocht om foto's af te drukken.

            grts
            Gino
            Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

            Comment


            • #7
              Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

              Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
              Ik volg deze draad want ik heb dezelfde printer en hetzelfde probleem.

              Dus ik benieuwd.
              ps en zo oud is die printer trouwens nog niet, de mijne is iets ouder dan 1 jaar. en was toen de duurste uit het aanbod.
              Speciaal gekocht om foto's af te drukken.

              grts
              mijn printer is net zo oud.
              Ik zit al vanalles uit te zoeken maar geen oplossing.
              Geprobeerd:
              printkoppen schoon gemaakt. geen oplossing
              Cardridges schoon gemaakt; geen oplossing
              JPG zwart-wit en uitgeprint met "alleen zwarte inkt;" geen oplossing
              JPG zwart-wit en uitgeprint met Grijstinten in hoge kwaliteit: geen oplossing.
              bovengenoemde handelingen geprobeerd met kleuren JPG: geen oplossing. !!!!!
              Het zal toch niet zo zijn dat men zwartwit alleen maar kan afdrukken op het dure HP, canon en Barytpapier ??????

              tian

              Comment


              • #8
                Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                Probeer eens met kleurmodus van je jpeg bestand in je bewerkingssoftware om te zetten naar grijstinten ipv RGB. En doe dan een nieuwe test. Dus niet gewoon omzetten in zwart-Wit maar echt de kleurmodus veranderen.

                Comment


                • #9
                  Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                  Beeldmaker,

                  Ik heb Uw tip eens toegepast maar helaas. zelf de optie alleen zwarte inkt gebruiken helpt niet.
                  Ik vrees dat het een papier probleem zal zijn.
                  Het is nu eens uitzoeken op welk papier natuurlijk.

                  Zijn er hier mensen die mooie zwart-wit afdrukken kunnen maken ? en op welk papier ?

                  Rexy
                  Gino
                  Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                    Probeer eens met kleurmodus van je jpeg bestand in je bewerkingssoftware om te zetten naar grijstinten ipv RGB. En doe dan een nieuwe test. Dus niet gewoon omzetten in zwart-Wit maar echt de kleurmodus veranderen.
                    Waar kan ik dit doen ?
                    Ik werk in Corel paintshop pro 6,

                    tian

                    Comment


                    • #11
                      Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
                      Beeldmaker,

                      Ik heb Uw tip eens toegepast maar helaas. zelf de optie alleen zwarte inkt gebruiken helpt niet.
                      Ik vrees dat het een papier probleem zal zijn.
                      Het is nu eens uitzoeken op welk papier natuurlijk.

                      Zijn er hier mensen die mooie zwart-wit afdrukken kunnen maken ? en op welk papier ?

                      Rexy
                      IK VOLG DIT MET BEALANSTELLING !
                      tian

                      Comment


                      • #12
                        Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door tian Bekijk bericht
                        Waar kan ik dit doen ?
                        Ik werk in Corel paintshop pro 6,

                        tian
                        Corel Paintshop Pro 6 ken ik niet, maar in Photoshop CS6 gebeurt dat onder het "Image" menu. Ik vermoed dat PSP een soortgelijke optie heeft?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                          je kan toch niet echt verwachten dat je galerie zwart wit prints kan afdrukken met een all in one printer van net geen 140 euro.
                          IK vrees dat je daar wel iets dieper voor in je zak zal moeten tasten. Ik maak mooie zwart wit afdrukken op canson baryta met een canon 9500 pixma pro mark II. Ook van de grotere epsons heb ik al hele mooie zwart wit prints gezien maar je moet natuurlijk wel geschikt papier gebruiken.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                            Druk je uw foto's af vanuit photoshop, als je dit doet kan je daar instellen dat de foto moet afgedrukt worden in de kleuren van photoshop, anders neemt die gewoon de kleuren wat de printer commandeert en dan krijg je verschil in je foto's. Papier kan ook de oorzaak zijn , je hebt verschillende soorten de een geeft warmer de ander koeler.
                            Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

                            http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              je kan toch niet echt verwachten dat je galerie zwart wit prints kan afdrukken met een all in one printer van net geen 140 euro.
                              IK vrees dat je daar wel iets dieper voor in je zak zal moeten tasten. Ik maak mooie zwart wit afdrukken op canson baryta met een canon 9500 pixma pro mark II. Ook van de grotere epsons heb ik al hele mooie zwart wit prints gezien maar je moet natuurlijk wel geschikt papier gebruiken.
                              Dit type printers wordt mij toch te duur.
                              Het blijft voor mij hobby.
                              Ik ga wel naar geschikt fotopapier zoeken.
                              Bedankt voor Uw opmerkingen en adviezen.
                              Tian

                              Comment

                              Working...
                              X