Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steeds weerkerend mail bericht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steeds weerkerend mail bericht

    Onderstaand bericht verschijnt steeds opnieuw in de mail van een kennis. Onder "admin" zit er niks van e-mailadres.
    Het is volgens mij een vals bericht maar wel irritant. De mailbox is altijd zogezegd 80% vol, dat zegt al genoeg natuurlijk.
    Zou het te maken hebben met Incredimail ? Ik heb al tientallen keren gezegd dat ik dat voor geen haar vertrouw, maar ze wil het absoluut voor bepaalde mails blijven gebruiken.
    Zijn er lezers die dit berichtje herkennen ? Dank om mee te denken.

    Van: admin
    Datum: 21/02/2015 21:33:13
    Onderwerp: ATTENTION: High Water Mark Notification, bytes in the mailbox!


    Your mailbox is almost full.
    80%
    Current size Maximum size
    Please reduce your mailbox size. Delete any items you don't need from your mailbox and empty your Deleted Items folder.


    GRATIS emoticons voor je e-mail - door IncrediMail!
    Last edited by nete; 22 februari 2015, 22:39.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Steeds weerkerend mail bericht

    Als ITer zie ik met regelmaat mensen die zot zijn van Incredimail. (vooral oude mensen zijn er gek op)
    Leuke interface en leuke opmaakmogelijkheden MAAR....

    Mijn inziens is het programma malware/troyan of heeft er toch trekjes van weg.

    ALLE mensen die ik ken die dat programma gebruiken worden geconfronteerd met spam waarvan ze de bron niet kennen en programmas die zichzelf installeren op uw pc waarvan de waarde zeer in vraag kan gesteld worden (zoals versnel uw pc en zo van die dingen)

    De problemen duiken pas op weken nadat je het programma geinstalleerd hebt waardoor je het niet verdacht maakt.

    Ik heb zo ook mijn twijfels of het programma uw adresboek niet doorspeelt naar de servers van incredimail om die dan door te verkopen aan spammers.

    Als je een eenvoudige maar goede e-mail client wil kijk dan eens naar Dreammail (ondertussen is de ontwikkeling gestopt maar je kan het nog vinden op het net)
    Of Pegasus (beiden zijn gratis)

    Alternatief is een "gratis" yahoo of een gmail accountje aanmaken en alles via de browser doen maar dan krijg je wel reklame natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: Steeds weerkerend mail bericht

      Ik kan je volgen xafke, en het is inderdaad een wat oudere dame die het probleempje heeft. Ze gebruikt trouwens ook Outlook, de twee door mekaar eigenlijk. Dreammail ken ik ook (en heb het al een tijd geleden gevonden), maar het is dus geen optie voor haar. Voor de rest lijkt me de PC vrij clean te zijn.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Steeds weerkerend mail bericht

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Alternatief is een "gratis" yahoo of een gmail accountje aanmaken en alles via de browser doen maar dan krijg je wel reklame natuurlijk.
        Ik heb nooit begrepen waarom mensen gewoon niet de emailservice in hun internetabonnement (telenet/belgacom) gebruiken...

        Comment


        • #5
          Re: Steeds weerkerend mail bericht

          Het eigenaardige met dit bericht is wel dat je nergens kan klikken of gevraagd wordt om te klikken, behalve misschien op de reclame van Incredimail.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Steeds weerkerend mail bericht

            Incredimail=KILL NOW!
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Steeds weerkerend mail bericht

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              Ik heb nooit begrepen waarom mensen gewoon niet de emailservice in hun internetabonnement (telenet/belgacom) gebruiken...
              Omdat je dan "vasthangt" aan je provider en niet zo snel overstapt. Velen zien op tegen veranderen van provider omdat ze dan "een nieuw e-mail adres hebben" en iedereen moeten verwittigen.

              Nu, ik snap niet waarom je die opmerking maakt aangezien TS niet aangeeft over welk soort mailadres het gaat.
              Misschien klopt het wel dat de mailbox 80% vol is.

              Wat incredimail betreft, daar heeft het wss niets mee te maken, ook Outlook gebruikers zien die melding.

              Mogelijk staat er "leave mail on server" o.i.d. ingesteld zo niet, provider eens contacteren?
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Steeds weerkerend mail bericht

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

                Nu, ik snap niet waarom je die opmerking maakt aangezien TS niet aangeeft over welk soort mailadres het gaat.
                Misschien klopt het wel dat de mailbox 80% vol is.
                OK, maar als hij weken later zogezegd nog altijd diezelfde 80% vol is, dan is het voor mij duidelijk een vals bericht. En dan die titel van het bericht: Hoogwater
                Langs de andere kant kan je ook niets (mis)doen met het bericht zelf, bizar, normaal zou je bij vals berichten verwachten dat je omgeleid wordt naar één of andere duister site.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Steeds weerkerend mail bericht

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  ... Misschien klopt het wel dat de mailbox 80% vol is. ...
                  Ze vragen om een mailbox te verkleinen die voor 80% gevuld is. Mij ontgaat de logica daarvan.

                  WEG met brol die gemaakt is om aandacht te trekken!
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Steeds weerkerend mail bericht

                    Een aantal van mijn vriendinnen gebruiken ook Incredimail. Troep is dat!
                    Ik lees dan ook hun mailtjes enkel op de server en delete ze direct.
                    Jammer voor hun, als ze blijven volhouden
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Steeds weerkerend mail bericht

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      OK, maar als hij weken later zogezegd nog altijd diezelfde 80% vol is, dan is het voor mij duidelijk een vals bericht. En dan die titel van het bericht:
                      OK, maar er ontbreekt gewoon te veel info om nog maar te gissen wat er aan de hand is. Ik schreef het al in een ander topic, een probleem goed beschrijven is een halve oplossing.
                      We weten niet welke e-mailclient, we weten niet welke provider, we weten niet of de mailbox effectief vol is. Eigenlijk weten we niets, behalve dat er een mail komt.
                      Met de volledige headers kan je al iets afleiden maar ook die worden niet gepost.

                      Het is zoals aan de telefoon vragen aan een willekeurige garagist "er brand een lichtje op mijn dashboard, hoe komt dat?" zonder het merk van wagen te zeggen en over welk lampje het gaat.

                      Dus: via webmail kijken hoeveel % van de mailbox in gebruik is.
                      In de headers kijken waar de mail vandaan komt (originating IP, X-Mailer e.d.)
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Steeds weerkerend mail bericht

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        OK, maar er ontbreekt gewoon te veel info om nog maar te gissen wat er aan de hand is. Ik schreef het al in een ander topic, een probleem goed beschrijven is een halve oplossing.
                        We weten niet welke e-mailclient, we weten niet welke provider, we weten niet of de mailbox effectief vol is. Eigenlijk weten we niets, behalve dat er een mail komt.
                        Met de volledige headers kan je al iets afleiden maar ook die worden niet gepost.

                        Het is zoals aan de telefoon vragen aan een willekeurige garagist "er brand een lichtje op mijn dashboard, hoe komt dat?" zonder het merk van wagen te zeggen en over welk lampje het gaat.

                        Dus: via webmail kijken hoeveel % van de mailbox in gebruik is.
                        In de headers kijken waar de mail vandaan komt (originating IP, X-Mailer e.d.)
                        Ga dat allemaal bij haar thuis eens moeten nakijken, bedankt voor de info. Ze zit bij skynet.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Steeds weerkerend mail bericht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Ze vragen om een mailbox te verkleinen die voor 80% gevuld is. Mij ontgaat de logica daarvan.

                          WEG met brol die gemaakt is om aandacht te trekken!
                          Da's nu net de reden waarom ik het topic gestart heb: hoe geraak ik er vanaf, meestal vind ik de oorzaak van zo'n prutsen wel, deze keer niet.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Steeds weerkerend mail bericht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Ze vragen om een mailbox te verkleinen die voor 80% gevuld is. Mij ontgaat de logica daarvan.
                            Ze bedoelen waarschijnlijk de inhoud van de mailbox te verkleinen... Da's al logischer, zeker?

                            De meldingen zijn al van jaren terug te vinden en nergens heeft men het over een virus of malware.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Steeds weerkerend mail bericht

                              Ahja, jullie hebben gelijk. Heb me laten afleiden door Incredimail.

                              Die HighWater Notification zou wel eens gewoon van de mailserver zelf afkomstig kunnen zijn.
                              Meestal is het omdat mensen dan IMAP gebruiken met de optie "bewaar mail op server". En zo vult die mailbox maar op natuurlijk tot de quota bereikt is.
                              Oulook heeft daar een reeks opties voor welke berichten gewist mogen worden OP SERVER. bv na 14 dagen of indien lokaal gewist,....
                              Je zou die strenger kunnen zetten.
                              Die regels kan je vinden onder account settings dacht ik (ben geen outlook expert)

                              Ik gebruik altijd POP, niets bewaren op server. Is nergens voor nodig die IMAP tenzij je mailtjes ook op je mobieltje al wil previewen gedurende de dag bv.

                              Naargja, elk zijn smaak en goesting e.

                              Comment

                              Working...
                              X