Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem

    Hallo allemaal

    Ik heb een sony alpha 330
    nu normaal heb ik er een geheugenkaart in
    waren we vandaag naar de efteling
    kwam ik tot de ontdekking dat ik m'n geheugenkaart er niet in had zitten
    stak blijkbaar nog in m'n laptop van de laatste keer
    nu had ik wel wat foto's gemaakt, maar ze komen er niet op
    ik had nu een usb kabel verbonden naar de laptop maar niks
    Kan ik de foto's op een of andere manier nog ergens te pakken krijgen? pfff zo dom van me

  • #2
    Re: probleem

    hoi,

    jammer maar helaas.
    De foto's worden bijna onmiddellijk in de camera weggeschreven naar de geheugenkaartje.

    Als er geen kaartje inzit kan de camera de beelden niet wegschrijven.
    Normaal krijg je toch een melding dat er geen kaartje aanwezig i

    Er zal niets anders opzitten dan terug te gaan naar de Efteling

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: probleem

      Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe camera koop is de instellingen in de cameramenu's aanpassen zodat die geen foto wil maken als er geen geheugenkaartje in de camera zit.
      Bij Canon is dat standaard zo ingesteld dat je wel foto's kan maken zonder geheugenkaartje, maar ik begrijp niet waarom je die instelling zo zou willen zetten (je krijgt dan geen foutmelding, en je denkt dat alles in orde is).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe camera koop is de instellingen in de cameramenu's aanpassen zodat die geen foto wil maken als er geen geheugenkaartje in de camera zit.
        Bij Canon is dat standaard zo ingesteld dat je wel foto's kan maken zonder geheugenkaartje, maar ik begrijp niet waarom je die instelling zo zou willen zetten (je krijgt dan geen foutmelding, en je denkt dat alles in orde is).
        tja, k heb de camera al een jaar of 6, en nog nooit m'n kaartje vergeten, buiten vandaag.. dus ja, idd, wie denkt er dan aan om die instellingen te doen

        Comment


        • #5
          Re: probleem

          Voor ik vertrek kijk ik na of ik meerdere batterijen en meerdere kaarten mee heb.
          Nu 't is mij ook al overkomen dat ik vergeet van een kaartje in de camera te stoppen en na een keer of 3 afdrukken systematisch even controlleer - en dan komt het gemopper natuurlijk. Uzelf niet vertrouwen kan soms zinvol zijn. Checklists aanleggen en altijd nakijken - u niet laten opjagen bij het samenstellen van wat u gaat meenemen ook, het helpt allemaal. Wat me ook al overkomen is - is dat ik de kaartjes niet leeggemaakt heb. Zo heb ik 's een keer ze gewoon geformateerd en in een stad (Brugge) gewoon twee straten terug moeten gaan om de foto's die al genomen waren te herdoen (da's het voordeel als je af en toe even een verificatie doet van de genomen beelden).
          Een keer had ik m'n batterijen niet opgeladen, en met m'n chinezen had ik allemaal platte - toch maar met een klein hartje met één batterij 't een hele avond moeten doen, wel een Sony die ene batterij (dwz. vaak afzetten, om te sparen). Dat overkomt u één keer - nadien zijt ge wel geleerd.
          Deze verhaaltjes dienen dus als troost - u is niet de enige die zo'n zaken overkomt (zie maar naar die foto van G.W.Bush die door een verrekijker kijkt met de voorste doppen er nog op)

          Comment

          Working...
          X