Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe stofzuiger nodig.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe stofzuiger nodig.

    Enige tijd geleden heeft onze Dyson de geest gegeven en nu moet die vervangen worden, maar door wat?
    Mijn echtgenote wil geen Dyson meer, vraag me niet waarom hé.
    Zelf denkt ze aan een Nilfisk, maar di verdorie nogal duur.
    Ik denk eerder aan een Bosch.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

    Ik heb deze Bosch al ruim 2 jaar en ben er zeer tevreden van. Oerdegelijk.
    Het enige minpuntje is dat het ledigen van de bak een stofferig werkje is.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

      Ik stel vast dat de meeste mensen een kruimeldief kopen die moet dienen als stofzuiger. Ik denk dat wij de beiden moeten hun plaats geven. Een courant merk is voor ons al goed genoeg. Wij hebben bvb.een Rowenta Extenso.
      Ja, dat was even een lapsus ! Het ging dus over stofzuigers nu. Een Nilfisk zou ook mijn voorkeur dragen. Die gaan bijna een mensenleven mee...
      Last edited by enero; 23 februari 2015, 17:31.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

        Miele of Nilfisk?
        Heb zelf een Nilfisk > heeft een lange draad = ook zeer handig he.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

          Nilfisk is top voor stofzuigers.
          De onze heeft al een verbouwing overleefd. Het enige wat niet meer werkt is het oprolmechanisme van de draad. Dat zit waarschijnlijk vast door bouwstof.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Nilfisk is top voor stofzuigers.
            De onze heeft al een verbouwing overleefd. Het enige wat niet meer werkt is het oprolmechanisme van de draad. Dat zit waarschijnlijk vast door bouwstof.
            Ik had mijne ongeveer drie weken.... en was toen stuk.
            Ze hebben een "module" moeten vervangen. Weet echt niet wat dat is
            Alles gratis hersteld natuurlijk.

            De stofzuiger heeft ook een goed filtersysteem.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

              De stofzuiger heeft ook een goed filtersysteem.
              Graag wat nadere uitleg Theo anders ziet die Bosch er ook goed uit zonder filterzakken.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                Ik ben ook nog steeds heel tevreden over de Bosch Roxx die ik een paar jaar geleden heb gekocht.

                Ik blaas wel geregeld de "luchtfilter" door met perslucht (die filter ziet er ongeveer uit zoals de luchtfilter in mijn Saab 99 en 900 vele jaren geleden).
                Het grootste deel van het stof komt wel in de opvangbak, maar na een tijd hangt er ook veel stof in de filter, er is wel een trilsysteem in de stofzuiger ingebouwd om het stof weer naar beneden te laten vallen, maar daarmee krijg je die filter nooit helemaal zuiver.
                En omdat de motor van zowat elke stofzuiger gekoeld wordt door de aangezogen lucht zal die te warm worden als er niet voldoende lucht meer binnen komt (en dan kan die verbranden).
                Het komt er dus op aan om de filters geregeld zuiver te maken.
                Ik denk dat je eigenlijk een compressor in huis moet hebben om een stofzuiger zonder zak te onderhouden (een van mijn broers gebruikt ook perslucht om zijn Dyson te onderhouden).
                Als je op een appartement woont zal dat niet zo simpel zijn, als je op het terras (als je er al een hebt) gaat staan om de filters uit te blazen, dan krijg je waarschijnlijk last met de buren...

                Dat is volgens mij ook het nadeel van stofzuigers zonder zak, waarschijnlijk is dat de reden waarom zo'n stofzuiger het te snel begeeft.
                Bij sommige stofzuigers zonder zak mag je de filters in water uitwassen, als je de filters daarna niet goed laat drogen, dan heb je ook een heel grote kans dat de motor stuk gaat (dat heb ik al van verschillende mensen gehoord die dat hebben voorgehad).
                Maar als je die filters nooit reinigt dan verbrandt de motor ook...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                  Dus Bart?
                  Een filter.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Graag wat nadere uitleg Theo anders ziet die Bosch er ook goed uit zonder filterzakken.
                    Heeft 2 filters: een "dust bag" en nog een platte filter.
                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                      Ik heb vaak gehoord (of ergens gelezen) dat modellen zonder stofzak vaak nogal lastig leegmaken zijn waarbij veel stof weer vrij komt.
                      Maar misschien is daar bij recentere modellen al iets op gevonden ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        Ik heb vaak gehoord (of ergens gelezen) dat modellen zonder stofzak vaak nogal lastig leegmaken zijn waarbij veel stof weer vrij komt.
                        Maar misschien is daar bij recentere modellen al iets op gevonden ?
                        Tuurlijk is daar iets op gevonden: een tweede stofzuiger
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                          Een compressor(ke) heb ik, maar 't is er eentje voor modellen mee te spuiten.
                          Te weinig BAR voor een filter goed uit te blazen.
                          Trouwens mijn ander helft van het bed wil persé een Nilfisk en zelf ben ik wel overtuigd van wat Bart schreef en ook dat YT filmpje gaf de doorslag.
                          't Word een Nilsfisk dus.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                            daar ga je zeker geen kat in een zak mee kopen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe stofzuiger nodig.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Een compressor(ke) heb ik, maar 't is er eentje voor modellen mee te spuiten.
                              Te weinig BAR voor een filter goed uit te blazen.
                              Trouwens mijn ander helft van het bed wil persé een Nilfisk en zelf ben ik wel overtuigd van wat Bart schreef en ook dat YT filmpje gaf de doorslag.
                              't Word een Nilsfisk dus.
                              Denk aan de lange kabel= is absoluut handig
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X