Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

buidelmeesje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • buidelmeesje

    hier in de buurt zitten al heel de winter buidelmeesjes, had ik gehoord, ben vandaag eens gaan zien, ze waren tamelijk goed benaderbaar

    XG4A7010 by micheleloot, on Flickr

  • #2
    Re: buidelmeesje

    Mooie foto.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: buidelmeesje

      Mooi Michel, leuke soort om vast te leggen
      Beetje spijtig is die andere lisdodde links
      Lijkt me wel een aardige crop te zijn, is redelijk grof

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: buidelmeesje

        Knappe foto van deze buidelmees
        Die lisdodde kan je nog wegtoveren hé.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: buidelmeesje

          is idd een behoorlijke crop, ik heb maar een 300mm en gebruik liever de 1.4 extender dan de 2.0, op fullframe heb ik dus eigenlijk niet zoveel bereik, hoewel de vogeltjes zich goed lieten benaderen blijven het kleine beestjes hé. De lisdodde hed ik liever niet in beeld gehad, maar met de wind van vandaag was het niet gemakkelijk, de stengels vlogen van hier naar daar en in photoshop wegtoveren, daar ben ik geen crack in, dus laat ik het liever zo, ben toch content dat het licht behoorlijk was en de vogeltjes zich goed lieten benaderen

          Comment


          • #6
            Re: buidelmeesje

            Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
            is idd een behoorlijke crop, ik heb maar een 300mm en gebruik liever de 1.4 extender dan de 2.0, op fullframe heb ik dus eigenlijk niet zoveel bereik, hoewel de vogeltjes zich goed lieten benaderen blijven het kleine beestjes hé. De lisdodde hed ik liever niet in beeld gehad, maar met de wind van vandaag was het niet gemakkelijk, de stengels vlogen van hier naar daar en in photoshop wegtoveren, daar ben ik geen crack in, dus laat ik het liever zo, ben toch content dat het licht behoorlijk was en de vogeltjes zich goed lieten benaderen
            Het viel me onmiddellijk op dat het een redelijke crop was, zodoende dat ik het ook nog eens vroeg
            De lisdodde wegshoppen zou ikzelf ook niet aan beginnen, je moet die kleurnuances in de achtergrond behouden ... dus ik denk niet dat dit mogelijk is, maar ik ben ook geen Photoshopper, dus er zullen er wel zijn die het wel kunnen.
            Bij dit soort vogels (in het riet) is het gewoon een kwestie van wachten,wachten en wachten en dan op het juiste moment afdrukken, véél tijd in steken en dan kom je toch tot redelijke resultaten zonder storende elementen.
            Voorbeeldjes kan je hier zien Michel http://www.sieg.be/new.html

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: buidelmeesje

              mooi werk op je website Siegfried, hebt natuurlijk gelijk dat je met veel tijd en geduld tot een beter resultaat, ik had maar even een break van anderhalf uur, ben uiteindelijk maximum 15 minuten bij de vogeltjes kunnen blijven en toen waren ze al vrij dichtbij, ik veronderstel dat jou foto's ook met meer mm gemaakt zijn?

              Comment


              • #8
                Re: buidelmeesje

                Michel
                Mooie foto, knap werk.

                Comment


                • #9
                  Re: buidelmeesje

                  Staat er netjes op hoor,
                  Jammer van een iets te grote crop.
                  Maar zeker een leuke foto,

                  Groeten,
                  Raf
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: buidelmeesje

                    Mag ik dit meer dan een leuke foto vinden, dat meesje zit goed gekleurd op zijn achtergrond, knap.

                    Comment


                    • #11
                      Re: buidelmeesje

                      Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                      mooi werk op je website Siegfried, hebt natuurlijk gelijk dat je met veel tijd en geduld tot een beter resultaat, ik had maar even een break van anderhalf uur, ben uiteindelijk maximum 15 minuten bij de vogeltjes kunnen blijven en toen waren ze al vrij dichtbij, ik veronderstel dat jou foto's ook met meer mm gemaakt zijn?
                      Bedankt Michel
                      En inderdaad deze zijn gemaakt op 840mm op FF.
                      Maar bovenal is het vooral de tijd die er ingestoken wordt dat het meeste resultaat geeft ....

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X