Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-T1

    AF-punt
    Bij een Nikon kan je door de camera kijken terwijl je het AF verplaatst met de multionele toets.
    Nu is mijn vraag: Voor je begint kan bij de X-T1 je focus-punt verschuiven of vergroten maar kan je je focus-punt verplaatsen maar terwijl je kijkt en je beeld kiest of samenstelt, net zoals bij Nikon ??

  • #2
    Re: Fuji X-T1

    Geen enkel probleem.
    Focuspunt-selectie onder een functietoest steken, en als je daarop duwt, kan je je focuspunt verplaatsen en de detectiezone groter of kleiner maken. Maakt niet uit of je op het scherm kijkt of door de zoeker.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-T1

      Als ik bovenaan mijn multi moest van de Fuji duw, inderdaad dan kan ik mijn focus punt vergroten of verplaatsen, maar gaat het ook terwijl ik aan het fotograferen ben en hoe steek ik het in een funtietoets, daar ik zo ver nog niet ben
      Alvast bedankt voor de info

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-T1

        Ga in je menu waar je de functietoetsen definieert.
        Daar kies je onder de functietoets van jouw keuze de functie "Focus Area". Bij mij zit die onder de functietoets vooraan tussen de greep en de lensmount.

        Als ik wil veranderen van focuspunt, druk ik op die functietoets en kan ik met de 4-way knoppen op de achterkant en de draaiwieltjes alles doen wat ik wil met mijn AF area. Voor zover ik weet, is dat identiek aan wat je op een SLR doet. Ik gebruik het frequent omdat het veel preciezer is dan focussen met center punt en herkadreren. Voorwaarde is natuurlijk dat je tijd genoeg hebt om het juiste focuspunt te kiezen, maar met een statisch onderwerp kan dat natuurlijk perfect.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment

        Working...
        X