Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleidingen voor de helft terugbetaald

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleidingen voor de helft terugbetaald

    Dat is tof! Ik werk voor een klein bedrijf en doe de hele IT. Nu, kinderspel langs de ene kant, we zijn maar met 9 mensen maar toch heel erg tof.

    Nu viel ik laatst op een website en las dat mensen die te werk gesteld zijn in een kmo in Vlaanderen, subsidies kunnen krijgen voor bepaalde opleidingen! Ik ben dat meteen gaan uitzoeken, en inderdaad, je moet als kmo natuurlijk aan bepaalde voorwaarden voldoen en natuurlijk komen niet alle opleidingen daarvoor in aanmerking.

    Heel erg tof, want ik droom ervan bepaalde opleidingen te volgen om nog meer bagage te hebben voor mijn toekomst. Niet dat ik van plan ben hier al weg te gaan, maar je weet maar nooit. Momenteel heb ik er een beetje tijd voor, ook privé, zodat ik me er volop op kan concentreren. Ik ben dan ook gaan uitzoeken wat ik graag zou doen qua opleiding, en ik denk erover om een opleiding COBIT te gaan volgen, maar nu ik weet dat mijn bedrijf maar de helft gaat moeten betalen, houdt niets me tegen om meer opleidingen te gaan volgen! COBIT is specifiek voor mensen in de IT, dus dat is precies afgestemd op wat ik nu doen. Ze geven dat hier in Brussel, en je kon kiezen in welke taal. Ik ga voor het engels, maar je kon hem ook volgen in het nederlands.

    Ik kijk er in ieder geval al naar uit! There I come, ik ga een CV gaan samenstellen om U tegen te zeggen!

  • #2
    Re: Opleidingen voor de helft terugbetaald

    verspil je geld niet aan de Foundations opleidingen, zowel COBIT, ITIL als PRINCE2 foundations kan je gemakkelijk zelf studeren op een paar avonden en dan voor een klein bedrag examen doen. Er zijn examencentra over heel het land.

    De "hogere" examens zijn erg interessant, maar volgens mij niet erg van toepassing in een bedrijf met maar een paar werknemers. Na 12 jaar in IT kan ik eerlijk zeggen dat de certificaties me geholpen hebben bij het vinden van werk, maar de "people-focused" trainingen me meer geholpen hebben in het dagelijkse werk.
    BV: time management, conflict oplossing, teams leiden,... dat soort dingen.

    Ivm Cobit/Itil: een aanrader voor je bedrijf is een Apollo 13 sessie, zoek maar eens op. Erg leerzaam voor iedereen!

    Comment


    • #3
      Re: Opleidingen voor de helft terugbetaald

      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      verspil je geld niet aan de Foundations opleidingen, zowel COBIT, ITIL als PRINCE2 foundations kan je gemakkelijk zelf studeren op een paar avonden en dan voor een klein bedrag examen doen. Er zijn examencentra over heel het land.
      Je kan inderdaad examen doen en daar blijft het meestal bij.
      Je certificaat krijg je pas als je kan bewijzen ook de cursus gevolgd te hebben ... zo is het alvast bij Itil verlopen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Opleidingen voor de helft terugbetaald

        Certificaten zijn een must in de IT maar firmas kijken ook naar je diploma dat je nu al hebt en in hoevere die op elkaar aansluiten en inzetbaar zijn binnen hun vacature.

        Mijn inziens is die cobit een klucht. Itil is dan meer interessant en universeler en kan je ook zeer ver in gaan.

        De degelijke certificaten mag je niet onderschatten hoor, zoals de ciscos, de hogere microsoft certs, oracle, ...
        Tzijn die certs waar ze waarde aan hechten en ook duur zijn.

        MAAR, pas op, er zit een addertje onder het gras.
        Moet je eens nakijken in je contract of daar geen clausule in staat dat indien je het bedrijf verlaat, lekker al die opleidingen niet mag terug betalen (meestal deels in functie van de tijd dat je nadien bij de firma gebleven bent)

        Bv: dit jaar opleiding volgen, baasje betaald, jij tegen eind dit jaar naar een ander => mag je alles terug betalen.
        Zelfde situatie maar je blijft bv nog 3 jaar => 2/5 terug te betalen van de opleiding.

        Comment


        • #5
          Re: Opleidingen voor de helft terugbetaald

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Je kan inderdaad examen doen en daar blijft het meestal bij.
          Je certificaat krijg je pas als je kan bewijzen ook de cursus gevolgd te hebben ... zo is het alvast bij Itil verlopen.
          Uit eigen ervaring: klopt niet. Zowel ITIL en Cobit in "zelfstudie" gedaan en dan een afspraak gemaakt bij examencentrum.

          Onderschat Cobit trouwens niet: het heeft een ander toepassingsgebied dan ITIL, en de meeste ITers zijn er niet mee vertrouwd. In audit omgevingen is COBIT heel normaal.
          Ivm het addertje onder het gras: dit is het zg. scholingsbeding, hier zijn erg strikte regels voor van toepassing. Zelf nog nooit mee te maken gehad, en heb toch een hele muur vol certificaten hangen bij wijze van spreken

          Comment

          Working...
          X