Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teller kaartje blijft op 999 staan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teller kaartje blijft op 999 staan

    Iemand een ideetje hoe je dit kan oplossen, teller blijft op 999 staan als je in jpeg foto's neemt, in RAW telt het wel af
    Toestel is een Canon 70D
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

  • #2
    Re: teller kaartje blijft op 999 staan

    In mijn fotografietijd heb ik dat ooit voorgehad door een te kleine fotokwaliteit te kiezen. (Of een te grote kaart )
    Dan kunnen er bvb. 1234 foto's op een kaartje. Dan blijft de teller op 999 totdat er 235 foto's op staan.
    En daarna telt die verder af.
    Misschien is het dat ???
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: teller kaartje blijft op 999 staan

      Als de "teller" de weergave is op het scherm van hoeveel foto's nog op je kaartje kunnen, bedoelen ze met 999 eigenlijk meer dan 999.
      Logisch ook dat als je in Raw trekt er minder gaan opkunnen.
      Deze schatting verandert ook als je ander ISOwaarden instelt.

      Als je iets anders bedoelt, misschien eens in de handleiding kijken ;-)

      Ps: Skitch was me te snel af :-)

      Comment


      • #4
        Re: teller kaartje blijft op 999 staan

        Op mijn camera's heb ik dit probleem niet (misschien omdat het FF's zijn) , als ik de mijne op jpeg plaats zie ik dat er 2450 jpeg's kunnen genomen worden, op mijn vriend zijn
        camera blijft het gewoon op 999 staan, als hij de de beeldkwaliteit op RAW plaatst wordt het aantal natuurlijk aangepast wegens grotere bestanden en dan telt hij wel af zoals het hoort.
        Het over een kaartje van 16 GB, vind het raar dat hij het exacte aantal niet weergeeft? Vind er niets van terug in de handleiding... Mercikes voor de reactie's
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: teller kaartje blijft op 999 staan

          Ik heb hetzelfde op mijn 60D, op een gegeven moment begint hij wel af te tellen.....stoort me eigenlijk niet.
          CANON EOS 60D
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: teller kaartje blijft op 999 staan

            Als er op het geheugenkaartje nog meer plaats over is dan voor die 999 foto's, dan blijft de teller op 999 staan omdat die met drie cijfertjes gewoon niet hoger kan.
            Als je een geheugenkaartje met een kleinere opslagcapaciteit gebruikt, dan zal de teller wel meteen aftellen. terwijl je foto's maakt.
            Voor mij is het helemaal geen probleem als die op 999 blijft staan, want dan weet ik dat er nog zeker genoeg foto's op het geheugenkaartje passen.

            Als je de camera zo instelt dat die RAW + Jpeg bestanden moet opslaan op het geheugenkaartje, dan zal de teller ook eerder onder de 999 zitten omdat er dan rekening gehouden wordt met de grootte van de bestanden.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: teller kaartje blijft op 999 staan

              Hallo,

              ik heb dit fenomeen ook op een 40D wanneer er een grote kaart in zit (16GB+) en de camera op JPEG staat.

              Je kan dit eenvoudig testen door de CF kaart vai PC grotendeels te vullen met enkele grote bestanden van 1GByte groot en dan deze terug in de camera te stoppen.

              Als de teller dan nog op 999 staat, dan is er msch iets anders aan de hand.

              Steven
              Last edited by twdigit; 19 februari 2015, 08:30. Reden: skrijffaut
              EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
              EOS 10 Glas 28-105 70-210

              Comment


              • #8
                Re: teller kaartje blijft op 999 staan

                testen zoals twdigit zegt.
                Ook: aan de bestanden op je pc zou je moeten kunnen zien of de bestandsgrootte/kwaliteit van die jpg's normaal is...

                Bij mij gaat die als hij over de 1000 over op 1k...

                Comment

                Working...
                X