Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

    Kan iemand mij even uit de nood helpen:

    Ik kan op mijn nieuwe SF namelijk niet vinden hoe ik er kan voor zorgen dat de App op geregelde tijden gaat kijken op de Telenet mailserver of er mail is.
    En dat ik dan ook een geluid hoor en een notificatie op het scherm krijg.
    Ik moet nu namelijk steeds de App openen en verversen om te weten of ik mail heb...

  • #2
    Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

    En wij weten nu allemaal welke app dat is

    Mail op Android doe je niet met "de app" maar met "een app" en dan is het bij problemen nuttig te weten over welke het gaat (ik gebruik K-9mail op Android trouwens).

    Ik ga er van uit dat er in de settings een plaats zal zijn waar je interval kan ingeven voor het checken van mail en dat je daar een geluid en/of trilling kan aan koppelen. Normaal kan je ook instellen om tussen bepaalde uren geen mail te checken.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

      Volgens mij is dat het standaardmailprogramma dat bij mijn android lollipop zat...een wit envelopje met in 't midden een rood schijfje met een witte @ daarop. Ik heb me al paars en geel gezocht in de instellingen....niks!!

      Comment


      • #4
        Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

        In je postvak in ga je naar de streepjes bovenaan links in je beeld, dus niet die bolletjes rechts.
        Als je daarop klikt krijg je een lijst en helemaal onderaan staat ACCOUNTS BEHEREN;
        Tik daarop en kies het account waarover het gaat. Daar kan je alvast E-mailmeldingen aanzetten.
        Wat de mailpush zelf betreft (het automatisch binnenhalen van emails) moet ik eerlijk zeggen dat mijn gsm dat sinds mijn update naar Lollipop een paar dagen geleden, ook niet meer doet.
        Geduld oefenen denk ik, ze zullen nog wel een fix nasturen als het daaraan ligt.
        En anders de synchronisatieinstellingen eens nakijken, die stonden bij mij ineens op 2 weken en ik heb die nu op alles gezet.
        Sorry voor de verwarde uitleg maar hoop dat je hiermee toch geholpen bent.

        Comment


        • #5
          Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

          Ik zie op verschillende fora dat er over de "nieuwe" email app nogal wat klachten zijn.
          Ik heb zelf nog een oudere versie van Android en zie daar in de Gmail app toch de mogelijkheid om geluid bij new mail in te stellen echter niet om de intervaltijd te zetten. Mogelijk kan je dat wel op de gmail pagina zelf maar daar heb je natuurlijk niets aan voor een TN account.
          Het lijkt "the Google way" allemaal afgeschermd te zijn omdat dat "gemakkelijker is voor de gebruiker"

          Misschien is het nuttig om een 3rd party app te gebruiken (K9-mail werkt hier perfect met een 5-tal accounts en toegang tot de volledige mail hiërarchie, alle mailboxen, van mijn domein).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

            Oorspronkelijk geplaatst door Fieke01 Bekijk bericht
            En anders de synchronisatieinstellingen eens nakijken, die stonden bij mij ineens op 2 weken en ik heb die nu op alles gezet.
            Het lijkt er op dat dit eerder de termijn is van de mails die in de mailbox zitten. Dus alleen de mails van de laatste twee weken synchroniseren zodat mails binnen die periode die je via een andere client gewist hebt ook op je smartphone uit de lijst verdwijnen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Het lijkt er op dat dit eerder de termijn is van de mails die in de mailbox zitten. Dus alleen de mails van de laatste twee weken synchroniseren zodat mails binnen die periode die je via een andere client gewist hebt ook op je smartphone uit de lijst verdwijnen.
              Dacht ik ook maar sinds ik die zonet op meteen gezet heb, zijn er al 12 mails binnengekomen

              Comment


              • #8
                Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

                Probleem opgelost: via synchronisatie, inderdaad op automatisch(push) gezet!
                Die "push" heeft het hem gedaan. Bedankt Fieke😉

                Comment


                • #9
                  Re: Android Email-app checked de mailserver niet en geeft ook geen meldingsgeluid??

                  Met plezier!

                  Comment

                  Working...
                  X