Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eggo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eggo

    Zijn er hier mensen die een keuken van Eggo hebben?
    Indien ja, tevreden of niet?
    Of misschien mensen die juist een andere fabrikant hebben gekozen? En nee, Dovy en DSM vallen niet in onze prijsklasse


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Eggo

    Wij hebben in september een IKEA keuken laten installeren
    Momenteel zeer tevreden van, maarjah, mocht er op een half jaar al iets mis aan zijn dan zou dat wel echt erg zijn

    De reden dat wij IKEA kozen, is vanwege de prijsklasse maar ook vanwege de mogelijkheden in de prijsklasse.
    Wij hebben de keuken volledig zelf uitgetekend, zodat we onze ideetjes erin konden steken.

    nu hebben we voor minder als 10.000eur een keuken met vaatwas/inductiekookplaat/oven/microgolf/koelkast/dampkap (inclusief plaatsing).
    Van de apparaten heb ik momenteel geen klagen, maarjah, zoals daarnet al gezegd, 't staat er nog maar een half jaar...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Eggo

      Ken mensen met een eggo keuken, geen klachten gehoord. Zelf Ikea, staat nu al 8 jaar, ook geen klachten.

      Comment


      • #4
        Re: Eggo

        Belangrijk is een professionele plaatser.

        Als je zelf superhandig bent en beschikt over alle mogelijke zaagtoestellen kan je dat misschien zelf.
        Mijn eerste keuken was Ikea, en door hen laten plaatsen.
        Was goed, maar na 15 jaar was het beste er echt wel af.

        De prijs zit vooral in de toestellen, werkbladen en afwerkingsdetails.

        Comment


        • #5
          Re: Eggo

          Ik geef Tommie1 helemaal gelijk: we hebben de onze ook laten plaatsen, en daar ben ik nog altijd blij om. Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat we over een jaar of 5, 6 ook weer beginnen uitkijken naar een andere keuken.

          Comment


          • #6
            Re: Eggo

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Belangrijk is een professionele plaatser.

            Als je zelf superhandig bent en beschikt over alle mogelijke zaagtoestellen kan je dat misschien zelf.
            Mijn eerste keuken was Ikea, en door hen laten plaatsen.
            Was goed, maar na 15 jaar was het beste er echt wel af.

            De prijs zit vooral in de toestellen, werkbladen en afwerkingsdetails.
            even grof gerekend:
            15jaar met een keuken van 8500euro (in ons geval).
            'k ben nu 30j. Als ik nog 60 jaar in de huis blijf wonen.
            Dan zou ik nog 4keer van keuken moeten wisselen...
            4 x 8500eur = 34000eur.

            34000eur is 5000euro meer als het budget dat ik bij DSM en Dovy moest neertellen voor 1 keuken
            maar dan heb je wel 4 keer een nieuwe keuken, naar nieuwe goesting/smaak gezet

            Ach, ik zou het zeker niet zelf plaatsen,
            de mannen die dit komen doen, zijn er net iets handiger in...
            het enige wat ik bijgesteld heb is de deur van de frigo,
            buitenkant stond te strak vastgevezen, waardoor deze piepte.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Eggo

              Maar ik ben ook de eerste om toe te geven, en op te merken dat de Ikea keukens in kwaliteit van afwerking (scharnieren, lades, materialen) een stevige stap vooruit hebben gezet.

              Onze tweede keuken is een Dovy. Die staat nu 3,5 jaar, en daar is echt niks op aan te merken. We zullen wel te veel betaald hebben, maar er is zeker kwaliteitsverschil.

              Prijs gaat vooral omhoog door dure toestellen. Enkele voorbeelden:

              Onze (combi-stoom)oven kostte 2500€ (ja, daar ging nog wat korting af), en ik heb daar plezier van. Je vindt er ook van 350€, en die zijn niet slecht.
              Je hebt keukenkranen van 150€ tot boven de 1000€.
              Een laminaat werkblad is zeker niet slecht (paar honderd euro), maar graniet is net iets mooier, maar kost makkelijk 3-5000€ meer.
              En als je dan kiest voor de duurste natuurstenen, dan kan je makkelijk 10.000€ meer uitgeven.

              Allemaal kwestie van keuzes en prioriteiten.

              Er bestaan zelfs electrische ladenopeners. Je geeft een klein duwtje tegen je schuif, en die wordt open geduwd. Kostprijs: ca 250€ ...per schuif.

              Comment


              • #8
                Re: Eggo

                Hier geen ervaring met Eggo , wel met Nolte keukens (http://www.nolte-kuechen.de/nl ) via de locale doe het zelf zaak hier. Eindeloze personaliseringsmogelijkheden en hun software om alles uit te tekenen en stopkontakt en leidingplannen op te stellen is ook meer dan dik in orde.
                Keuken staat er nu een 6-7 jaar en die is nog als nieuw op één uitzondering na, de kraan aan de wasbak zal geen 5 jaar meer meegaan, maar dat heeft weinig met Nolte te maken. Toestellen zijn wel van de goedkopere soort ( Bauknecht ) maar tot hiertoe nog niks mee voorgehad. Dampkap is wel een (dure) uitschuifbare Novy die echt wel goed z’n werk doet.
                Wij hebben best een grote keukenopstelling ( L vorm van 6 bij 5.5m met aan de andere kant van de keuken nog eens een laag gedeelte kasten met laden bovenaan van een 3 tal m ) en de prijs die wij voor die keuken 7 jaar geleden betaalden was echt niks in vergelijking met een offerte voor een maatkeuken toen , met dat budget kan ik nog 2 keer een volledige nieuwe Nolte plaatsen… Wel volledig zelf geplaatst, helemaal op m’n ééntje in een weekend gedaan. Zoals Tommie zegt moet je dan wel wat specifiek en deftig materiaal hebben ( Bovenfrees, duik/decoupeerzaag ) en wat handig en gezond verstand, maar ik ben zoiezo toch geen onhandige harry al zeg ik het zelf.
                Keuken zit best wel degelijk ineen, we sparen die zeker niet, overal dempertjes op lades, deuren, goede handvaten die vast blijven zitten...
                Wij hebben bewust een “goedkope” keuken geplaatst ( goedkoop moet er daarvoor nog niet goedkoop uitzien , veel mensen vallen achterover als ze de prijs van onze keuken horen ) , als de kids eens met hun loopfietsjes tegen de kast aanknallen dan ga ik daar minder wakker van liggen dan mocht dat een dure maatkeuken zijn ( niet dat ze zomaar tegen de kast mogen knallen … ).
                Waarschijnlijk zet ik binnen een jaartje of 10 gewoon terug een nieuwe, kwestie van dan terug iets hedendaags te hebben.
                Prijs zit hem idd hoofdzakelijk in toestellen en ook wel werkblad, geen natuursteen da’s wel ineens ook voor mij het grootste nadeel aan onze keuken.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Eggo

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Wij hebben bewust een “goedkope” keuken geplaatst.
                  Allé Ryan, niet aan den Donald "je firmabuurman" gedacht .....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eggo

                    Even mijn situatie uitleggen: we hebben nog geen volledige keuken nodig maar wel in eerste instantie en grote kastenwand met ruimte voor microgolf en oven. De andere kan van de keuken (wat totaal andere stijl zal zijn) volgt binnen enkele jaren.

                    We zijn al praktisch elke meubelzaak binnengegaan. Met 'we' bedoel ik mezelf, mijn vrouw en mijn schoonvader, ex-schrijnwerker. We weten dus wat kwaliteit is en waar we op moeten letten.

                    Eerst enkele algemene dingen:
                    - de corpussen van alle winkels die we hebben bezocht zijn gemaakt van spaanplaat, geen MDF, ook niet bij Dovy. Bij de betere merken is de persing van de platen wel juist iets hoger. De corpussen en voorpanelen zijn wel MDF als deze moeten worden gelakt, maar dan is de prijs sowieso een pak hoger.
                    - over toestellen heb ik zelf mijn mening: ik koop ze liever apart dan in de keukenzaak zelf. Ik kies liever zelf mijn kwaliteit (bv. AEG of Siemens). Ok, acties zoals 'alle inbouwtoestellen gratis' kunnen iets opleveren, maar wees maar zeker dat dit vooraf dik in de prijs is meegerekend. En je zal zeker geen high-end merken krijgen als het 'gratis' is, eerder Zanussi, Smeg, ... Als je dan Miele of Siemens wil, zal je dik mogen bijbetalen (zelf mogen merken bij Eggo).
                    - in de prijs dat ik hieronder opgeef zit telkens een keramisch werkblad. Ikzelf wil zeker geen laminaat of composiet werkblad. Bij keramiek kan je er een hete kom opzetten zonder deze te beschadigen en vlekken kunnen er ook niet in doordringen. Echte steen is ook top, maar is niet vlekbestendig. Een keramisch werkblad kan je ook heel dun hebben (bij ons 1 cm), wat heel strak uitkomt. Keramiek is wel veruit het duurste van de werkbladen, vandaar...
                    - In de prijs zit ook levering en plaatsing bij. Zoals hierboven al gezegd gaat er niets boven hun plaatsing. Ze kennen hun producten en als er iets foutloopt moeten zij het maar oplossen. Door de verminderde BTW-voet is de prijs dan ook niet veel hoger...
                    - Ons design is greeploos (meerprijs) en er is ook sfeerverlichting ingewerkt.

                    Kort samengevat:
                    - Dovy is kwalitatief de beste, no doubt. Alles is super stevig (alles 18mm en dikke rug ipv dunne rug, sokkel ipv pootjes), beste kwaliteit (hoge persing platen). Maar qua prijs/kwaliteit scoren zij zeker niet goed, tenzij je een keuken wil waar je massa's geld (15.000+ €) voor geeft, maar wel 30+ jaar wil op zitten kijken. Dat is bij ons niet het geval.
                    Ik geef een referentieprijs voor de opstelling dat wij willen, exclusief toestellen: +- 5000 euro.
                    - DSM volgt nipt: zij hebben op enkele puntjes iets mindere afwerking. Prijs ligt iets lager: +- 4500 euro.
                    - Onze eerste keuze was Ikea. We zijn dan ook gaan kijken. Goede kwaliteit want ze werken overal met 18 mm spaanplaten dus zeker stevig. Rug is wel dun plaatje, maar maakt eigenlijk niet uit. Goede scharnieren en veel keuze. Voor ons komt Ikea jammer genoeg niet in aanmerking, omdat we gewoon in hun gamma niet kunnen samenstellen wat we willen. Hun ladekasten gaan tot max 80 cm en wij willen tot 120 cm gaan, wat bij andere merken wel gaat. Ook onze ovenkast kunnen we niet indelen zoals we dit wensen. Ook een ander klein minpunt vond ik de kwaliteit van hun ladekasten. Bij deze van 80 cm vond ik de constructie heel flauw. Ze rammelden enorm en ik vond ze gewoon niet stevig. Bij Dovy & Eggo waren deze van 120 cm juist enorm stevig. De soft-close ervan was gewoon zalig.
                    - Eggo: onze keuze momenteel. Enorm veel keuze en wij hebben er ons qua kleuren (kasten en werkblad) direct 'ons gedacht' gebonden. Kwaliteit is iets minder dan Dovy: alles 16 mm ipv 18 mm, wel hoge persing van de platen (tikje lager dan Dovy), dunne rug, pootjes ipv sokkel. Voor de rest heel goede kwaliteit: binnenkant in zelfde kleur als buiten, zaaaalige nieuwe hydraulische scharnieren (soft close), stevige ladekasten, metalen plankdragers, alles greeploos mooi weggewerkt.
                    Prijs: +- 3000 euro.
                    - Kvik: Deense fabrikant, beetje zelfde kwaliteit als Eggo, maar veel minder keuze in kleuren en werkbladen. Hadden ons bij de eerste offerte wat bij het pietje. Na de 2de offerte bleek de prijs ineens een pak hoger: +- 3300 euro.
                    - Krefel: stond ons niet zo aan. Is zelfde fabrikant als Eggo, maar wel andere kleuren en afwerkingen. Prijs hebben we na meerdere e-mails over en weer nog steeds niet gekregen...
                    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                    Mijn fotoalbums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eggo

                      Onze keuken die dit jaar vervangen wordt door een nieuwe, is van massief eik en werd 4 jaar geleden geplaatst. Heeft 40 jaar geleden ook een cent gekost, maar buiten enkele estetische foutjes (wat vernis af hier en daar) is er nooit iets mee geweest. Wel werden alle toestellen in de loop van die 40 jaar reeds meermaals vernieuwd. Nu is de koelkast de derde, de kookplaat de derde, de dampkap de tweede, de oven de derde. Ook het werkblad (op de plaats waar meest gewerkt werd, kwam het zwart van de HPL er door piepen) en de bakken met kraan werden reeds eens vernieuwd.
                      Mijn ouders hebben reeds meer dan 20 jaar een Dovy keuken, mijn kinderen hebben allebei een gelakte Dovy keuken, je mag eens raden welke onze nieuwe wordt .

                      Voor ons hoeft Donald al lang geen reclame meer te maken. Doordat ik zelf bijna 40 jaar in die branche heb gewerkt, gaande van meubels voor het Berlaymontgebouw en het Europees Parlement (waar luxe troef is) tot nieuwe keukentjes in sociale woningen.... duizenden hebben wij er geplaatst. Ik weet dus wel een ietsje af van keukenmeubels en de materialen die er voor gebruikt worden.

                      Dovy is en blijft de beste PUNT. Maar dat je voor het beste een prijs dient te betalen, dat is nogal logisch zeker !?

                      En dat ze wel 30 jaar of langer (moet) meegaan, is niet onze zorg, wij kijken al 40 jaar op onze eerste keuken en werden het nooit beu, zijn nu beiden meer als 60, het zal dus wel onze laatste nieuwe keuken zijn. Nu is het vernieuwen om te vernieuwen, niks meer en niks minder, ons eten zal niet beter bereid worden en/of beter smaken. Onze woning wordt om zo te zeggen van kop tot teen eens in het nieuw gestoken, zodat we het op onze 'oude dag' niet te veel zorgen meer hebben om dan nog één of ander te vernieuwen.

                      Wij kijken bovendien ook reeds meer dan 40 jaar op elkaar en zijn mekaar ook nog niet beu, waarom zou het dan zo moeten zijn met een keuken .
                      Maar ja nu veranderen ze om de haverklap van vrouw/man, begrijpelijk dat ze dan dan ook rap hun keuken beu zijn zeker .
                      Last edited by Guest17; 20 februari 2015, 16:16.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eggo

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Maar ik ben ook de eerste om toe te geven, en op te merken dat de Ikea keukens in kwaliteit van afwerking (scharnieren, lades, materialen) een stevige stap vooruit hebben gezet.

                        Onze tweede keuken is een Dovy. Die staat nu 3,5 jaar, en daar is echt niks op aan te merken. We zullen wel te veel betaald hebben, maar er is zeker kwaliteitsverschil.

                        Prijs gaat vooral omhoog door dure toestellen. Enkele voorbeelden:

                        Onze (combi-stoom)oven kostte 2500€ (ja, daar ging nog wat korting af), en ik heb daar plezier van. Je vindt er ook van 350€, en die zijn niet slecht.
                        Je hebt keukenkranen van 150€ tot boven de 1000€.
                        Een laminaat werkblad is zeker niet slecht (paar honderd euro), maar graniet is net iets mooier, maar kost makkelijk 3-5000€ meer.
                        En als je dan kiest voor de duurste natuurstenen, dan kan je makkelijk 10.000€ meer uitgeven.

                        Allemaal kwestie van keuzes en prioriteiten.

                        Er bestaan zelfs electrische ladenopeners. Je geeft een klein duwtje tegen je schuif, en die wordt open geduwd. Kostprijs: ca 250€ ...per schuif.
                        Dovy keukens van Donald Muylle : "wij maken uw keuken..." Veel reclame blijkt toch rendabel. Alle gekheid op een stokje, kan hier niet over oordelen want wij hebben al 19 jaar een SieMatic. Is nog als nieuw, maar niet goedkoop, toen al 800.000 Bef. De apparaten zijn wel al allemaal vervangen. Enkel de originele dampkap zit er nog in. Ik heb de indruk dat je met de apparaten nogal eens gesost bent. Onze oven heeft bvb. nooit deftig gemarcheerd (Neff). Een paar keer laten naar kijken van Neff zelf. De technieker wist te vertellen dat mijn vrouw niet kon koken. Niet al te fraai dus. Sedert er een Bosch insteekt, kon ze precies weer koken... Maar onze General Electric, Amerikaanse Frigo is ook al vervangen. Zouden er daar toch chips insteken?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eggo

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Dovy is en blijft de beste PUNT.
                          Inderdaad, Dovy is super kwaliteit, is ook west Vlaams hé
                          Maar wil de de absolute top, dan is Obumex uit Staden nog een stapje hoger, maar ik
                          vrees ervoor dat je er beneden de 50.000€ nog nooit moet binnen stappen,
                          zij gaan bv. van hier uit keukens plaatsen in Arabië enz.
                          Last edited by Guest42; 21 februari 2015, 07:09.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eggo

                            Hier 9 jaar een Ilwa keuken op maat: we hebben een vrij kleine keuken en die mannen hebben er een meesterwerkje van gemaakt, ook perfect geplaatst.
                            Alle toestellen ATAG, behalve de koelkast, dat is een Liebherr. Het enige toestel waar we wat problemen me hebben is.... de Liebherr. Na een tijdje niet meer normaal werken geeft hij nu constant een F2 melding (= service er bijroepen), maar hij werkt verder perfect.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eggo

                              Ik vraag me af: zou je bij al die keuken-installatuers zuiver de keuken(kasten) kunnen laten plaatsen en de toestellen ZELF kopen ?
                              Want ik denk dat ze op die toestellen ZWAAR verdienen.

                              Je wil niet weten wat ik op onze Miele vaatwasser heb verdiend....
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X