Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miele vaatwasser

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miele vaatwasser

    Iemand hier ervaring met (recente) Miele vaatwassers ?

    En waar moet je tegenwoordig zoal op letten bij aankoop van een vaatwasser ?

    Thx !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Miele vaatwasser

    Geen recente, maar werkt al 10 jaar naar behoren. Net als de wasmachine gaat die lang mee zonder een technieker nodig te hebben.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: Miele vaatwasser

      Geen zorgen maken > goed merk.
      Zal wel iets meer kosten dan 500 euro
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Miele vaatwasser

        Hier is alle witgoed van Miele, nog nooit problemen mee gehad.
        T'ja, waar moet je op letten bij een Vaatwasser van Miele, ik zou het niet echt weten,
        hangt er van af of dat een inbouw of losstaand model is, en de keuze tussen besteklade of een mandje enz.
        Waar ik wel zou op letten, is de mogelijkheid om de bovenlade te kunnen verstellen in hoogte, lijkt mij
        belangrijk om eventueel grotere borden te kunnen plaatsen moest dat eens nodig zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Miele vaatwasser

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Iemand hier ervaring met (recente) Miele vaatwassers ?

          En waar moet je tegenwoordig zoal op letten bij aankoop van een vaatwasser ?

          Thx !
          Miele is de koning van de wasmachines en volgens mij niet van de vaatwassers.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Miele vaatwasser

            Mijn ervaring met Miele-vaatwasser : (bijna) geruisloos... en dat is voor mij een heel goed punt!
            Verder nog nooit problemen mee gehad.
            Last edited by marie-anne; 17 februari 2015, 19:47.
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Miele vaatwasser

              Miele is de koning in de was en droogkasten. Wij hebben recent een nieuw wasmachien moeten kopen omdat de oude Miele na 30 jaar beulwerk het nu echt voor bekeken had (lek in pomphuis) Op het vervangen van een rubber aan de deur en een nieuwe weerstand na hebben we nooit kosten gehad er aan in al die jaren.

              Hebben we nu vervangen door een iets duurder model van Miele terug (middenklasse zal ik het maar noemen +- 1500 euro) Maar de oude was eerlijk gezegd beter in wasresultaat.
              De nieuwe is veel te zuinig op zijn waterverbruik en dat wast niet zoals we het gewoon waren.

              Onze droogkast is ook top, ook een Miele en die kan er nog wel 20 jaar tegenaan denk ik zo.

              Anyway....

              Vaatwas kan ik enkel vertellen dat de buurvrouw er eentje staan heeft van Miele en die is er niet gelukkig mee, al twee keer de main-pcb moeten laten vervangen.

              Wat dan wel het beste merk in vaatwas moet zijn? geen idee....

              Kan enkel meegeven dat Miele de lat echt hoog legd en toch een vorm van garantie is.
              Zo hebben we ook koelkast en diepvries staan van Liebherr (meesters in koeling) maar de zelfde toestellen worden ook gewoon onder de merknaam Miele verkocht.
              En ook daar zijn we heel tevreden van.

              Ik denk dat, indien je niet op een centje kijkt, je echt goed materiaal zal hebben bij Miele.

              Zo zag ik dat bv de goedkoper wasmachienes van Miele met een seriemoter waren terwijl de onze een frequentiegestuurde borstellooze moter heeft en die hoor je echt niet draaien.

              Eens goed rondkijken, en als je dan een model in gedachten hebt, zoeken naar commentaar van ander gebruikers (kijk ook eens op youtube bv)

              Comment


              • #8
                Re: Miele vaatwasser

                Momenteel gaat mijn 2de vaatwasser van Miele al 19 jaar mee en doet het nog heel goed!
                Mijn eerste heeft het 23 jaar volgehouden! Met een gezin van 8 personen.......
                Fujifilm X-T2..........
                https://www.flickr.com/photos/ajev/

                Comment


                • #9
                  Re: Miele vaatwasser

                  Persoonlijk ben ik ook een grote Miele voorstander, maar wist niet dat die ook voor vaatwassers zo goed waren. Hier op mijn praktijk staat nog een Miele droogkast van 1977, stel je voor... aangezien die enkel gebruikt wordt om het gewassen linnen van mijn praktijk te drogen, doet die nog steeds perfect zijn dienst. Blijkbaar toch nog koeken naar geld.
                  Wij hebben op ons privé, omwille van een goeie reparateur in de omgeving die ons al jaar en dag uit de nood helpt voor de reparaties en vervangingen in de appartementen, ook nagenoeg alles naar Bosch vervangen omdat de bewuste man bijna uitsluitend met Bosch werkt en die apparatuur zelf ook verkoopt. Maar ik ben toch van mening dat dit merk bijlange niet dezelfde kwaliteit biedt. De prijs is uiteraard ook beduidend lager. Alhoewel onze reparateur beweert dat al de binnenwerken overal dezelfde zijn. Eén of twee grote producenten van de mechaniek en de elektronica. Zo een beetje zoals bij veel apparatuur. Of kan iemand mij hier het tegendeel bewijzen ?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Miele vaatwasser

                    Wij zijn niet content van onze Miele wasmachine. Onze Bauknecht van veel minder geld presteerde veel beter en heeft ook 20 jaar stand gehouden. Al in het eerste jaar een grote electronica panne.
                    Regelmatig niet content over het wassen en regelmatig beschadigingen aan zaken in stof zoals t-shirt stof of een hoeslaken.
                    Qua vaatwas hebben wij al 20 jaar een Siemens. Tot nu toe éénmaal moeten herstellen. Voor de rest redelijk ok.
                    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Miele vaatwasser

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Alhoewel onze reparateur beweert dat al de binnenwerken overal dezelfde zijn. Eén of twee grote producenten van de mechaniek en de elektronica. Zo een beetje zoals bij veel apparatuur. Of kan iemand mij hier het tegendeel bewijzen ?
                      Bosch, AEG, Siemens en nog een paar zijn inderdaad het zelfde Pol, maar daar valt Miele totaal naast.

                      Ga maar eens op zoek naar een wisselstuk zoals bv. een drukknop of iets in die zin, meestal zal je daar bij zien staan geschikt voor
                      bovenstaande merken, Miele is een wereld van verschil, die staan daar meestal niet tussen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Miele vaatwasser

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Bosch, AEG, Siemens en nog een paar zijn inderdaad het zelfde Pol, maar daar valt Miele totaal naast.

                        Ga maar eens op zoek naar een wisselstuk zoals bv. een drukknop of iets in die zin, meestal zal je daar bij zien staan geschikt voor
                        bovenstaande merken, Miele is een wereld van verschil, die staan daar meestal niet tussen.
                        Ik lees met verbazing dat sommigen hier, machines die gekend zijn/waren als grote electriciteit/water verslinders, tientallen jaren behouden.
                        Ik stel vast dat elke machine na enkele jaren reeds tal van verbeteringen bevat, bvb. minder verbruik van water/electra om er maar twee te noemen worden alsmaar kleiner.

                        Zij die een hele dure machine kopen, doen ze niet graag weg na bvb. 5 jaar, omdat ze zoveel gekost heeft bij aankoop, en zo blijven ze jaaaaren teveel water/electra verbruiken.
                        Ieder zijn keuze natuurlijk, maar hier voor vaatwas en droogkast, al sedert jaar en dag Bauknecht (waarvan het binnenwerk bij vele merken gebruikt wordt) en sedert een paar weken een wasmachine AEG. Van Bauknecht super tevreden, AEG moeten we nog afwachten, op twee weken zou het al heel slecht moeten zijn om reeds problemen te hebben .

                        Dit jaar vernieuwen we onze keuken en de vaatwas die er in zit (5 jaar) moet weg, nieuwer en beter, ondanks het feit dat Donald () beweert dat ze gerust nog jaaaaren mee kan, en men ze gerust wil en kan herintegreren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Miele vaatwasser

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Hebben we nu vervangen door een iets duurder model van Miele terug (middenklasse zal ik het maar noemen +- 1500 euro) Maar de oude was eerlijk gezegd beter in wasresultaat.
                          De nieuwe is veel te zuinig op zijn waterverbruik en dat wast niet zoals we het gewoon waren.
                          Dat is zowat het algemeen probleem met die nieuwe machines. Mijn vrouw klaagt daar ook over. Haar laatste Bosch doet heet ook niet meer zoals de vorige. Al die normen die nu worden opgelegd doen wel degelijk afbreuk aan het eindresultaat.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Miele vaatwasser

                            Wij hebben momenteel een Miele XL model. De eerste Miele in onze keuken is na 10 jaar kapot gegaan door een lek die de electronica vernield heeft. Het lek werd veroorzaakt door corrosieve tabletten en daarom gebruiken we nu de klassieke zout/poeder/glansspoelmiddel combinatie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Miele vaatwasser

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Wij hebben momenteel een Miele XL model. De eerste Miele in onze keuken is na 10 jaar kapot gegaan door een lek die de electronica vernield heeft. Het lek werd veroorzaakt door corrosieve tabletten en daarom gebruiken we nu de klassieke zout/poeder/glansspoelmiddel combinatie.
                              Wat je toch allemaal moet weten hé. Machines gaan kapot door slechte tabletten. Eerste en logische reactie van de eigenaar is dat het merk niet meer deugd. Zo zie je dat beoordelingen soms zeer subjectief kunnen zijn.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X