Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

    Zoals de titel het zegt : zijn hier nog mensen die hun mail van skynet of proximus niet binnenkrijgen op hun iPhone ?(bij mij Iphone4)
    Vandaag ettelijke tel. gepleegd met Proximus en met hen de instellingen op mijn iPhone gecontroleerd. Nu blijkt, volgens de laatste operator het probleem bij Apple te liggen en dat ik mij met mijn iPhone naar een Apple winkel moet begeven om het mailprogramma te controleren of het iets aan de fout in het OS te doen. Het laatste OS zou dus het probleem geven. Proximus zou vandaag nog dergelijke klachten binnengekregen hebben. Ik geloof er niet veel van, het is niet de eerste keer dat ze mij vandaag afwimpelen, maar wie weet weten jullie hier soms iets over te vertellen. Met dank bij voorbaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

    Proximus is ook verdeler van de iPhone ... dus waarom zou je niet eens bij een Proximus center langsgaan?
    Ik bedoel dan bij een echt Proximus center, niet een of andere externe dat Proximus producten verdeelt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Proximus is ook verdeler van de iPhone ... dus waarom zou je niet eens bij een Proximus center langsgaan?
      Ik bedoel dan bij een echt Proximus center, niet een of andere externe dat Proximus producten verdeelt.
      Probleem opgelost zonder Proximus center. Voor mij zijn die centers een groot tijdverlies. Meestal zijn ze daar niet beter dan diegenen die je aan de telefoon krijgt. Ik heb het dus zelf opgelost gekregen, met vallen en opstaan weliswaar, maar hiermee zak ik toch één en ander bijgeleerd hebben...
      In een ander topic zei ik het ook al. Die Proximus telefoonoperator die mij gisteren wou naar een Apple center sturen omdat hij het probleem op mijn iPhone stak, dat is pas met de mensen hun .... spelen. En gelukkig dat ik dat maar niet heb gedaan. Gisteren hebben ze bij Proximus ook 2 keer de lijn onderbroken. Opzettelijk of niet, dat laat ik erbuiten. Feit is dat ik mijn verhaal drie keer heb moeten herhalen nadat ik de procedure om bij hen binnen te geraken telkenmale mocht overdoen. Resultaat : nopes ! nee, op het verkeerde been gezet. Dank u Proximus en Mobistar!
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

        Ik snap wel niet waarom je niet eerst de duidelijke instructies op hun website raadpleegt alvorens te bellen.
        Je had de link al gekregen in het topic.
        Je uit wel kritiek op hun diensten, maar je raadpleegt de correcte info niet dat ook door andere leden hier aangehaald werd.
        Ik ben er 100% zeker van dat je daarmee het probleem kon verhelpen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik snap wel niet waarom je niet eerst de duidelijke instructies op hun website raadpleegt alvorens te bellen.
          Je had de link al gekregen in het topic.
          Omdat ik eerst naar Mobistar heb gebeld als provider van mijn iPhone, een logische reactie niet..? Maar daar hebben ze mij een totaal andere instelling wijsgemaakt. En dat is niet de eerste keer. Vroeger spraken ze over smtp en nu over gprs . En het kan mij ook niet schelen wat dit betekent. Hun taak is enkel de klanten de info geven waar ze recht op hebben en die bovendien de juiste is. Dat is waar het 'm om gaat.

          Je uit wel kritiek op hun diensten, maar je raadpleegt de correcte info niet dat ook door andere leden hier aangehaald werd.
          Ik ben er 100% zeker van dat je daarmee het probleem kon verhelpen.
          Ik zal kritiek blijven uiten op deze diensten. Ik heb trouwens al een vernietigende quotatie gegeven op een mail die ze hebben gestuurd ivm hun telefonische tussenkomst.
          Ze hebben mij teveel leugens wijsgemaakt. Als je een klant met zijn iPhone naar een Apple centrum stuurt om ervan af te zijn, er bovendien eerder al twee keer is aflegt, dan dan scheelt er toch iets zeker.
          Ik begrijp ook niet waarom u deze diensten die voor mij totaal waardeloos zijn "gebleken" zo verdedigt. Mocht het anders geweest zijn, dan had ik dat hier ook gemeld hoor. Kritiek kan iedereen geven, maar als het goed is mag het ook gezegd worden. Maar mijn ervaringen in het verleden hieromtrent bevestigen alleen maar dat er nog niks veranderd is op die diensten. En nogmaals, had Mobistar mij niet op het verkeerde been gezet dan was ik allicht verder gegaan met de gegevens die ik hier heb gekregen. Die zijn dus meer dan nuttig geweest toen ik deze namiddag tot een oplossing ben gekomen, waarvoor uiteraard dank aan diegene die er mij heeft aan herinnerd.
          Last edited by enero; 17 februari 2015, 21:56.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ik begrijp ook niet waarom u deze diensten die voor mij totaal waardeloos zijn "gebleken" zo verdedigt.
            Verseg werkt in een helpdeskomgeving, dat verklaart wel zijn wat "roze" visie over alles wat call-centers aangaat.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Verseg werkt in een helpdeskomgeving, dat verklaart wel zijn wat "roze" visie over alles wat call-centers aangaat.
              Haha, dan is het een beetje normaal dat hij zijn poulains verdedigt.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Verseg werkt in een helpdeskomgeving, dat verklaart wel zijn wat "roze" visie over alles wat call-centers aangaat.
                Ik heb nog maar zeer weinig helpdesks nodig gehad maar ben telkens wel snel en goed geholpen. Het ging telkens over problemen waar ik de fout niet zelf kon oplossen (niet op mijn systeem dus).
                Wat wel nuttig is, is dat het probleem duidelijk omschreven kan worden en wat je gedaan hebt om het op te lossen. Als je dan door het gebruik van verschillende tooltjes al een deel van de oplossing kan geven ben je snel verder geholpen.
                Ik snap best dat de "doorsnee" internetgebruiker het meestal bij "het werkt niet" moet houden en dan hangt het van de "andere kant" af of ze hun lijst aflopen of het risico willen lopen 'out of the box' een oplossing te bedenken. Als ik zie dat een of meerdere sites niet bereikbaar zijn en ik zie een tracert vastlopen bij mijn provider dan weet ik dat ik 1. dat zelf niet kan oplossen, 2. het geen nut heeft om "de modem te resetten", de computer te herstarten", een andere browser te proberen...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Omdat ik eerst naar Mobistar heb gebeld als provider van mijn iPhone, een logische reactie niet..?
                  Als belgiumdigital hapert, ga je dan naar Firefox, Microsoft, Google of safari bellen? Of naar Belgiumdigital zelf?

                  Als ik geen mail binnenkrijg van een bepaalde provider, ga ik vooral naar de provider van de mail bellen
                  Verder is een callcenter een eerste lijn helpdesk.
                  Eerste lijn zijn meestal niet de meest technische mensen.
                  Die mensen gaan ofwel:
                  -> basisantwoorden geven die ze van hun scherm lezen
                  -> basisantwoorden geven waarmee ze echt denken je vooruit te helpen.
                  of gewoon loggen en doorgeven indien het een ernstig probleem is.

                  Dat de lijn onderbroken wordt kan heel veel zijn (ik kan niet bijhouden hoeveel keer ik op mijn softphone al niet afgelegd heb zonder dit te willen), niet altijd het ergste te denken?
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Als belgiumdigital hapert, ga je dan naar Firefox, Microsoft, Google of safari bellen? Of naar Belgiumdigital zelf?

                    Als ik geen mail binnenkrijg van een bepaalde provider, ga ik vooral naar de provider van de mail bellen
                    Verder is een callcenter een eerste lijn helpdesk.
                    Eerste lijn zijn meestal niet de meest technische mensen.
                    Die mensen gaan ofwel:
                    -> basisantwoorden geven die ze van hun scherm lezen
                    -> basisantwoorden geven waarmee ze echt denken je vooruit te helpen.
                    of gewoon loggen en doorgeven indien het een ernstig probleem is.

                    Dat de lijn onderbroken wordt kan heel veel zijn (ik kan niet bijhouden hoeveel keer ik op mijn softphone al niet afgelegd heb zonder dit te willen), niet altijd het ergste te denken?
                    Als leek in die zeer technische materie was dat een eerste reactie omdat ik klant ben bij Mobistar. Voor mij was dat de meest logische stap. Maar denk je nu echt niet dat die mannen van Mobistar ook weten hoe je de iPhone moet instellen om geen problemen te hebben. Maar ik heb het ondertussen wel begrepen hoor...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Als leek in die zeer technische materie was dat een eerste reactie omdat ik klant ben bij Mobistar. Voor mij was dat de meest logische stap. Maar denk je nu echt niet dat die mannen van Mobistar ook weten hoe je de iPhone moet instellen om geen problemen te hebben. Maar ik heb het ondertussen wel begrepen hoor...
                      Ik begrijp dat je een leek bent in die materie... Zoals je zelf al aangaf (met dat voorbeeld over die spier ofzoiets) heeft iedereen zijn field of knowledge.

                      Die mannen van mobistar zullen perfect instaat zijn om uit te leggen hoe je de iPhone moet instellen om al hun services te gebruiken.
                      Maar skynet/telenet-mail is geen service van mobistar (vandaar mijn voorbeeld ivm belgiumdigital <-> browsers)...

                      Dus de mobistar helpdesk zou ik zoiezo al niets kwalijk nemen.
                      Dat proximus je niet verder kan helpen dàt vind ik dan eerder zorgwekkend, al moet ik zeggen dat ik ook niet echt geholpen werd door hun helpdesk toen ik een paswoord probleem had.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Ik begrijp dat je een leek bent in die materie... Zoals je zelf al aangaf (met dat voorbeeld over die spier ofzoiets) heeft iedereen zijn field of knowledge.

                        Die mannen van mobistar zullen perfect instaat zijn om uit te leggen hoe je de iPhone moet instellen om al hun services te gebruiken.
                        Maar skynet/telenet-mail is geen service van mobistar (vandaar mijn voorbeeld ivm belgiumdigital <-> browsers)...

                        Dus de mobistar helpdesk zou ik zoiezo al niets kwalijk nemen.
                        Dat proximus je niet verder kan helpen dàt vind ik dan eerder zorgwekkend, al moet ik zeggen dat ik ook niet echt geholpen werd door hun helpdesk toen ik een paswoord probleem had.
                        Laat ons hier dan niet verder meer over discuteren, dit brengt geen aarde meer aan de dijk.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Verseg werkt in een helpdeskomgeving, dat verklaart wel zijn wat "roze" visie over alles wat call-centers aangaat.
                          Je moet het niet verdraaien man, ken jij één bedrijf dat producten of services verkoopt dat geen supportafdeling heeft?
                          En als je het verschil niet maakt tussen een callcenter en helpdesk, dan ben je al helemaal verkeerd bezig.

                          Dat het nu Telenet, Proximus of Mobistar is ... ik heb daar nog nooit zo lang moeten wachten of zoveel zever te horen gekregen als in de meeste computerwinkels ... maar vermoedelijk konden jullie vroeger elke klant dat binnen kwam wel binnen de twee minuten helpen en was elk probleem binnen de 5 minuten opgelost en moesten klanten nooit twee keer langskomen ook al kwamen er eens 10 tegelijk binnen?

                          Elk bedrijf, elke zelfstandige, elke openbare instelling heeft klanten die 10 seconden wachten al te veel vinden en nooit accepteren dat iets eens niet werkt en dat elk probleem zo maar op te lossen valt.
                          Mensen die support leveren zijn ook maar mensen zoals jij en ik die hun produkt iets beter kennen dan de gemiddelde gebruiker, maar dat zijn ook geen supergoden die alles kennen van eender welk toestel dat op de wereld verkrijgbaar is.

                          Mijn garagist is heel bekwaam en kent alles perfect, dat wil niet zeggen dat hij op bepaalde problemen eens wat langer zoekt of het niet 100% van de eerste keer kan oplossen.
                          Maar van een provider accepteert men dat niet.

                          Ja ik werk zoals velen onder ons in een bedrijf waarin een helpdesk bestaat, is daar iets mis mee?
                          Bijna iedere werknemer werkt op een bedrijf waar ze support moeten bieden aan klanten, al was het maar een facturatiedienst.
                          En ja ... een medewerker van slechte wil kan zeker bestaan, maar meestal blijven ze dan ook niet lang binnen een serieus bedrijf.
                          Een verkeerd of onvolledig antwoord is niet altijd uit slechte wil, maar vaak ook gebaseerd op verkeerde uitleg van de klant of de klant dat support wil op een product dat daar niet geleverd wordt.

                          Bekijk het ook eens anders ... de klant kan het niet zelf oplossen met de juiste info dat beschikbaar is maar vind een ander wel een snul als die er niet in lukt het op te lossen.

                          Men is in dit geval klant bij Proximus met de mail, men moet dus support krijgen op de instellingen van de mail bij Proximus ... niet op een toestel van leverancier X of op mailservers van provider y.

                          De klant krijgt de juiste instellingen (ook hier op het forum) maar beweert dat hij het daarmee niet aan de praat krijgt op zijn toestel dat hij elders kocht ... logisch dat men dan verwijst naar de leverancier van dat toestel.

                          Als Netflix niet werkt op je TV, dan contacteer je Netflix en die geven u de nodige instellingen ... als jij beweert dat je het daarmee niet aan de praat krijgt op je Samsung TV, dan sturen ze u ook door naar de support van Samsung om hulp te krijgen bij het correct invoeren van de verkregen instellingen.

                          Fa heeft misschien goede badzeep, maar alleen als je ook water hebt kan je het gebruiken.
                          Maar als je geen schuim krijgt omdat er geen water uit je kraan komt ga je dus Fa klantendienst bellen want ze moeten ervoor zorgen dat hun produkt bruikbaar is?
                          Waar gaan ze u naartoe sturen denk je?

                          Anders zou zijn als je alles bij dezelfde leverancier koopt, dan moeten ze op alles support kunnen geven.

                          Of vind je dit niet logisch?
                          Last edited by VerSeg; 20 februari 2015, 01:13.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                            Daarnet een tel. gekregen van de persoon van Proximus die mij o.a. ook op het verkeerde pad had gezet door mij te doen geloven dat er een probleem was met mijn iPhone. Heb hem dus verteld dat het probleem intussen is opgelost met gegevens die ik via een andere weg heb verkregen en dat hijzelf mij dus niet heeft geholpen en dat ik er gelukkig geen voormiddag aan heb besteed om met mijn iPhone naar een Apple center te gaan. De man was nog zo vriendelijk om toe te geven dat hij het probleem niet goed had ingeschat. Heb hem ook gezegd dat, als ik een quotering moet geven van 0 tot 10 hij toch nog 7 krijgt omdat hij zo vriendelijk is om mij nog eens te contacteren. Dat hadden wij voordien wel al afgesproken. Dat ik daarenboven Mobistar, waar ik klant ben met mijn iPhone 0 op 10 geef en dat ik binnenkort dus van provider ga veranderen en hoogstwaarschijnlijk bij Proximus zal komen. Of.., hoe een ontevreden klant toch nog reden heeft om klant te worden of te blijven...
                            Last edited by enero; 20 februari 2015, 10:53.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen inkomende mail Proximus op iPhone te wijten aan iOS 7.1.2 ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Je moet het niet verdraaien man, ken jij één bedrijf dat producten of services verkoopt dat geen supportafdeling heeft?
                              En als je het verschil niet maakt tussen een callcenter en helpdesk, dan ben je al helemaal verkeerd bezig.
                              Serieuze uitleg, zelfs voor een groot gedeelte kan ik je volgen.
                              Waar ik je echter NOOIT zal in volgen is, dat jij het steeds goedpraat dat het ook maar één keer kan en mag voorvallen dat je tussen 30 en 60 minuten aan de lijn hangt eer je binnengeraakt (dit is fel verbeterd de laatste tijd, maar was enkele jaren geleden zo ongeveer de standaard bij o.a. Belgacom, Mobistar, ja zelfs Telenet).
                              Indien zoiets kan gebeuren betekent het voor mij dat zo'n bedrijf ofwel de onderlegdheid van zijn klanten én van zijn operatoren véél te hoog inschat en daarmee de duurtijd van de gesprekken véél te laag, ofwel zijn extern call-center financiëel "wurgt", met schromelijke onderbezetting als gevolg.
                              Vandaar mijn stelling: helpdesk in het bedrijf zelf: prima; externe call-centers: een anachronisme.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X