Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instelllingen mobistar mobiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instelllingen mobistar mobiel

    Mijn account skynet waarvan ik mijn mails op mijn iPhone ontvang via een abonnement bij mobistar krijg ik momenteel niet meer binnen. Er is recent een wachtwoord verandering gebeurd bij proximus/skynet en sedertdien krijg ik mijn iphone niet meer juist ingesteld voor wat betreft het ontvangen van mijn mail afkomstig van skynet. Ik heb dus al mijn nieuw wachtwoord ingegeven, maar er moet nog steeds één van de instellingen zijn voor Moblstar Mobiel die niet kloppen. Van mijn 2 andere mailadressen ontvang ik verder alles normaal op mijn iphone

    Voor inkomende mail heb ik ingevuld : pop.skynet.be
    Voor uitgaande mail zou dit volgens mobistar moeten zijn : smtp.mobilstarmail.be
    geen verbinding via SSL
    Wat zou ik hier verkeer kunnen doen. ?
    Dank bij voorbaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Instelllingen mobistar mobiel

    Ik denk in: in.skynet.be
    Uit : uit.skynet.be
    Succes
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

    Comment


    • #3
      Re: Instelllingen mobistar mobiel

      Het is vreemd dat ik bij de aanmaak van een nieuwe account niet meer kan kiezen tussen POP en IMPA ??? Normaal moet ik toch een van die twee mogelijkheden kunnen kiezen ? skynet moet dus een POP zijn en als ik de account wil aanmaken krijg ik telkens een IMAP account.
      Last edited by enero; 15 februari 2015, 17:45.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Instelllingen mobistar mobiel

        IMAP is veel beter.

        Met POP zijn je mails weg van de server als je ze bv op de computer binnenkrijgt.
        Met IMAP krijg je op al je toestellen hetzelfde binnen. En een mail wegdoen met de iPhone, en die verdwijnt ook op je computer of iPad.

        Comment


        • #5
          Re: Instelllingen mobistar mobiel

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          IMAP is veel beter.

          Met POP zijn je mails weg van de server als je ze bv op de computer binnenkrijgt.
          Met IMAP krijg je op al je toestellen hetzelfde binnen. En een mail wegdoen met de iPhone, en die verdwijnt ook op je computer of iPad.
          Ja Tommie, maar voor skynet raadt men aan POP te gebruiken. Met mijn andere email accounts is dat ook zo. Ik zou dus opnieuw een account met POP willen aanmaken.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Instelllingen mobistar mobiel

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ja Tommie, maar voor skynet raadt men aan POP te gebruiken. Met mijn andere email accounts is dat ook zo. Ik zou dus opnieuw een account met POP willen aanmaken.
            Waar zou Skynet nu pop aanbevelen?



            Als je de mails nadien ook nog op je PC wil hebben, dan is imap aanbevolen voor je smartphone of tablet.

            POP is aanbevolen op je PC indien je wil beletten dat je online mailbox vol geraakt, al zijn de binnengehaalde mails standaard niet meer beschikbaar op andere toestellen.
            Last edited by VerSeg; 15 februari 2015, 19:11.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Instelllingen mobistar mobiel

              Alé.., probleem opgelost. Na zeer veel geduld (ik ben met die miserie al een ganse namiddag bezig..)heb ik toch opnieuw mijn email account opnieuw met POP kunnen aanmaken. Nu komt wel alles weer binnen. Ik begrijp niet goed hoe het komt dat ik eerder geen keus kreeg om POP te kiezen of IMAP bij de aanmaak van de account ???
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Instelllingen mobistar mobiel

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Waar zou Skynet nu pop aanbevelen?



                Als je de mails nadien ook nog op je PC wil hebben, dan is imap aanbevolen voor je smartphone of tablet.

                POP is aanbevolen op je PC indien je wil beletten dat je online mailbox vol geraakt, al zijn de binnengehaalde mails standaard niet meer beschikbaar op andere toestellen.
                Het is in elk geval zo dat Mobistar niet werkt met IMAP. Heb het hier ook via deze weg geprobeerd. Al mijn mailadressen zijn met POP en dat functioneert perfect. Of die nu op mijn PC komen of niet is voor mij geen punt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Instelllingen mobistar mobiel

                  Je hebt waarschijnlijk dit (uit je eerste post): smtp.mobilstarmail.be nu ingegeven als mobistarmail ?
                  Tenzij je enkel hier op het forum een typfout gemaakt hebt, dan was de oorzaak iets anders.
                  Vermoedelijk was het ook iets anders, want die mobistarmail betreft eigenlijk uitgaande mail.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Instelllingen mobistar mobiel

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Je hebt waarschijnlijk dit (uit je eerste post): smtp.mobilstarmail.be nu ingegeven als mobistarmail ?
                    Tenzij je enkel hier op het forum een typfout gemaakt hebt, dan was de oorzaak iets anders.
                    Vermoedelijk was het ook iets anders, want die mobistarmail betreft eigenlijk uitgaande mail.
                    Ja., dag was 'hier' dus wel een typefout. Nu, mobistar of mobistarmail maakt niks uit. Het wordt allebei aanvaard. Maar verder mag je je geen schrijffoutje permitteren. Skynet en slynet, als je dat op je iphone moet typen is vlug gebeurd.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Instelllingen mobistar mobiel

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Het is in elk geval zo dat Mobistar niet werkt met IMAP. Heb het hier ook via deze weg geprobeerd. Al mijn mailadressen zijn met POP en dat functioneert perfect. Of die nu op mijn PC komen of niet is voor mij geen punt.
                      We hadden het toch over Skynet mail in de vorige reactie?
                      Daar heb je Mobistar toch niet voor nodig?
                      Tenzij je zowel Synet mail als Mobistar mailboxen gebruikt, maar dan nog kan je ze elk apart configureren.
                      Skynet zal eerder imap aanraden op mobiele toestellen.
                      Voordeel van imap is dat je verzonden berichten ook op je andere toestellen kan raadplegen.
                      Met pop is dat niet zo, tenzij je jezelf steeds in cc zet om een kopij te hebben.
                      Maar het is natuurlijk je eigen keuze hoe je iets wil configureren.
                      Last edited by VerSeg; 16 februari 2015, 00:15.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Instelllingen mobistar mobiel

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        We hadden het toch over Skynet mail in de vorige reactie?
                        Daar heb je Mobistar toch niet voor nodig?
                        Tenzij je zowel Synet mail als Mobistar mailboxen gebruikt, maar dan nog kan je ze elk apart configureren.
                        Skynet zal eerder imap aanraden op mobiele toestellen.
                        Voordeel van imap is dat je verzonden berichten ook op je andere toestellen kan raadplegen.
                        Met pop is dat niet zo, tenzij je jezelf steeds in cc zet om een kopij te hebben.
                        Maar het is natuurlijk je eigen keuze hoe je iets wil configureren.
                        Het gaat dus wel om de instellingen op mijn iPhone voor de mail die daar binnenkomt als ik niet aanwezig ben. Mail van telenet (2 adressen voor werk) en skynet (privé). Als ik op één van de adressen aanwezig ben komt alles binnen via wifi, maar als ik vanop mijn iPhone wil versturen dan moet ik telkens de wifi uitzetten en dus via Mobistar gaan. Dit zijn de voorschriften van Mobilstar. "Server uitgaande post": smtp.mobistar.be . Enfin, voor een leek wordt het toch allemaal wat veel hé. Je zou het daarvoor alleen al laten om eens een nieuwe smartphone aan te schaffen. telenet zus.., skynet zo.., mobistar nog anders.., alé het wordt tijd dat men daar ook eens wat uniformiteit in brengt. Maar goed, ik probeer het te begrijpen. De ene provider gunt de andere het licht van de zon niet zeker?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Instelllingen mobistar mobiel

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Het gaat dus wel om de instellingen op mijn iPhone voor de mail die daar binnenkomt als ik niet aanwezig ben. Mail van telenet (2 adressen voor werk) en skynet (privé). Als ik op één van de adressen aanwezig ben komt alles binnen via wifi, maar als ik vanop mijn iPhone wil versturen dan moet ik telkens de wifi uitzetten en dus via Mobistar gaan. Dit zijn de voorschriften van Mobilstar. "Server uitgaande post": smtp.mobistar.be .
                          Dat lijkt mij ZEER vreemd. Als je een beveiligde connectie gebruikt (IMAP via SSL op poort 993, SMTP via SSL op poort 465) dan zou het geen verschil mogen maken via welke provider je de mailserver aanspreekt.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Instelllingen mobistar mobiel

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Dat lijkt mij ZEER vreemd. Als je een beveiligde connectie gebruikt (IMAP via SSL op poort 993, SMTP via SSL op poort 465) dan zou het geen verschil mogen maken via welke provider je de mailserver aanspreekt.
                            Mijn probleem met uitgaande mail zou nu moeten opgelost zijn na een lange telefoon met mobistar. Uitgaande Post : gprsmail.mobistar.be - poort 25. Als "Andere smtp-servers" voor skynet : uitgaande post = relay.skynet.be - poort 587
                            Maar nu zit ik met een nieuw probleem : ik kan nl. geen post van skynet meer ontvangen op mijn iphone. Ondertussen een vijftal telefoons gedaan met proximus en daar zeggen ze mij dat het ligt aan de laatstesotware update iOS 7.1.2. en dat ik daarvoor moet binnenstappen in een Apple winkel om het probleem op te lossen. Zou aan het email programma liggen van Apple. Ben benieuwd want geloof er niet veel van. Proximus heeft met mij wel al mijn instellingen overgedaan en het lukt dus niet. Telkens foutmelding voor inkomende mail van skynet. Wie heeft hier nog problemen mee op zijn iPhone met dezelfde laatste OS?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Instelllingen mobistar mobiel

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Mijn probleem met uitgaande mail zou nu moeten opgelost zijn na een lange telefoon met mobistar. Uitgaande Post : gprsmail.mobistar.be - poort 25.
                              Pffft.... Je beseft toch dat poort 25 "plain text" is? Dat wil zeggen dat login/pass en nadien ook mails leesbaar over het netwerk gaan. Poort 587 is TLS en encrypted net als 465 met SSL.

                              Ik heb noch Apple noch Skynet/TN/mobistar dus ik kan alleen de algemene standaards aanhalen. Blijf echter weg van non-encrypted verbindingen.

                              Zowel met Android als Win7 heb ik met bovenstaande settings nooit enig probleem gehad om via gelijk welk netwerk mails te sturen/ontvangen (op 1 uitzondering na in Osaka waar er een aggresieve firewall ingesteld was).
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X