Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

screenprotector voor LCD monitor D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • screenprotector voor LCD monitor D7100

    Hallo,
    Mijn nieuwe Nikon D7100 beschikt over geen plastic beschermkapje voor de LCD monitor zoals op mijn oude D70. Deze monitor is ook veel groter. Er zit alleen een soort dunne beschermfolie op maar die begint reeds op te krullen en zal dus niet lang meegaan.
    Met wat googelen heb ik iets gevonden van het merk Larmor (zelfklevend optisch glas). Heeft iemand daar ervaring mee of bestaat er nog iets beter?

  • #2
    Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

    ZAGG Brands creates tech accessories that fit your lifestyle—screen protection, tablet and iPad keyboards, power banks, protective smartphone and iPhone cases, and more. Free shipping where available.


    PJW
    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

    Comment


    • #3
      Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

      Ik hen een 11 jaar en 6 jaar oude camera en beide hebben nog nooit zo'n ding gehad en praktisch nog kras vrij en wat er als beschadiging zichtbaar is, verdwijnt bij het aanzetten.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

        Ik heb ook nog nooit een screenprotector gebruikt, en heb op geen enkele camera ooit krassen gezien op het schermpje.
        Soms gebeurt het dat iemand foto's wil laten zien die ze net hebben gemaakt, als er dan zo'n screenprotector op zit is dat bijna niet te doen, je moet dan het schermpje helemaal juist richten om er nog iets op te zien.
        Vooral als de zon schijnt is dat erg lastig, een scherm zonder zo'n "plastieklaag" is veel beter zichtbaar.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb ook nog nooit een screenprotector gebruikt, en heb op geen enkele camera ooit krassen gezien op het schermpje.
          Soms gebeurt het dat iemand foto's wil laten zien die ze net hebben gemaakt, als er dan zo'n screenprotector op zit is dat bijna niet te doen, je moet dan het schermpje helemaal juist richten om er nog iets op te zien.
          Vooral als de zon schijnt is dat erg lastig, een scherm zonder zo'n "plastieklaag" is veel beter zichtbaar.
          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik hen een 11 jaar en 6 jaar oude camera en beide hebben nog nooit zo'n ding gehad en praktisch nog kras vrij en wat er als beschadiging zichtbaar is, verdwijnt bij het aanzetten.
          Sorry, maar volgens mij is dit de vraag van TS niet.

          Ik heb op al mijn camara's een folie van InvisibleShield hangen, helemaal geen problemen met zichtbaarheid onder welke hoek ook, met of zonder zonlicht.

          Zelf mijn kinderen gebruiken het op hun nintendo, zijn nog altijd krasvrij.

          PJW
          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

          Comment


          • #6
            Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

            Op mijn D70 heb ik die plastic beschermkap 10 jaar lang laten zitten en ik dank dat het LCD schermpje er anders niet meer al te mooi zou uitgezien hebben. Ik moet maar naar de krassen op het plastic beschermkapje kijken om te weten hoe de LCD monitor er zou uitgezien hebben. Hangt er natuurlijk van af waar je de camera voor gebruikt. Bij mij is het vooral natuur- en wildfotografie. Mijn D70 heeft heel wat trektochten meegemaakt in weer en wind en soms hangt hij daar te slingeren en schuurt gedurende uren tegen ritssluitingen, rugzakriemen enz.
            Ik heb ondertussen zo een invisibleshield (original) besteld voor mijn D7100. 10 Euro, verzending inbegrepen, is nu ook weer niet zo een groot bedrag (er was juist een promotie-actie). Bedankt,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

              Omdat een goedkoop plastic kapje krassen, wil dat zeggen dat een display die ook krijgt.

              PS er zijn ook mensen, die plastic hoezen over de autostoelen doen, omdat ze denken dat ze bij inruil meer terug krijgen, foute gedachte. Je hoeft dingen niet te gebruiken, omdat ze te koop zijn, dat maakt ze nog niet nuttig.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Omdat een goedkoop plastic kapje krassen, wil dat zeggen dat een display die ook krijgt.

                PS er zijn ook mensen, die plastic hoezen over de autostoelen doen, omdat ze denken dat ze bij inruil meer terug krijgen, foute gedachte. Je hoeft dingen niet te gebruiken, omdat ze te koop zijn, dat maakt ze nog niet nuttig.


                Het is niet zomaar een goedkoop plastiekje.

                Zie onderstaande tekst uit de link hierboven.

                ZAGG Full-Body invisibleSHIELD Beschermfolie voor iPad Mini

                Uw zoektocht naar de perfecte bescherming voor de Apple iPad Mini is voorbij! ZAGG's invisibleSHIELD™ is een zeer heldere en bijna onverwoestbare folie dat uw apparaat zal beschermen tegen de meest extreme krassen. ZAGG's exclusieve en gepatenteerde folie, met nano-geheugen, omhult en beschermt uw apparaat zo goed dat het er altijd als nieuw uit zal zien.

                De op maat gemaakte invisibleSHIELD kunt u direct op uw Apple iPad Mini aanbrengen, en zorgt voor de sterkste en meest duurzame bescherming ooit. Deze folie komt voort uit militaire ontwikkelingen, waar het is gebruikt om snel ronddraaiende helikopter wieken te beschermen tegen stof, vuil en brokstukken. Nu kunt u dezelfde technologie gebruiken om uw apparaat te beschermen.

                De invisibleSHIELD is maar 0.2 millimeters dik wat het dus de dunste skin of cover voor uw apparaat maakt. De screenprotector is ook makkelijk weer van uw apparaat af te halen en laat geen plakkerige substantie achter!

                De folie is zo sterk dat ZAGG dit product ondersteunt met levenslange garantie.

                Dus als de invisibleSHIELD ooit wel krast of breekt dan zal ZAGG het levenslang gratis vervangen!

                Kenmerken:

                - Krasbestendig gepatenteerde folie
                - Voldoet aan militaire eisen
                - Levenslange garantie
                - Verbeterde grip
                - Onzichtbare bescherming


                PJW
                Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                Comment


                • #9
                  Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                  Nogmaals: omdat iets verkocht wordt, wil nog niet zeggen dat het nodig is.
                  D700 6 jaar oud, niet echt voorzichtig gebruikt, vrijwel geen beschadigingen.
                  D2h 11 jaar oud, geen beschadiging
                  G3 4 jaar oud, geen beschadiging, maar er zit één of andere coating op en als het display uit is, lijkt het of het de vlekken typhus heeft.
                  Pen P1 5 jaar oud geen beschadiging.

                  Beste bescherming voor je spullen: NOOIT UITPAKKEN......
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Beste bescherming voor je spullen: NOOIT UITPAKKEN......
                    Je kan je spullen (bijvoorbeeld een auto) ook laten inpakken: http://solutions.3mbelgie.be/wps/por.../car-wrapping/
                    Maar dat zal wel iets meer kosten dan een screenprotector.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      D2h 11 jaar oud, geen beschadiging
                      Dat was nog eens een heerlijk toestel

                      Maar om on topic te blijven: ik heb ook nog nooit folie op een camerascherm gekleefd.
                      Ooit heb ik op een telefoon enkele maanden een beschermfolie gebruikt, maar ik moest die om de haverklap vervangen omdat de randjes begonnen te lossen of omdat er doffe vlekken op kwamen. Zonder folie ging de irritatie vanzelf weg (bij mij dan), en krassen zijn er nooit op gekomen. Een camera gaat natuurlijk niet constant in en uit je broekzak, maar ik heb altijd het idee dat het beschermende effect van zo een folie niet opweegt tegen de irritatie die hij bij mij opwekt
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                        HTC telefoon geen bescherming, geen beschadiging op scherm, maar wel een enorme deuk aan de achterkant. Wat doe je daar tegen? Peli-case?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                          Heb die screenprotector van Larmor op een D800 staan. LCD achteraan en bovenaan: zo goed als onzichtbaar en gemakkelijk aan te brengen.

                          Eric

                          Comment


                          • #14
                            Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                            Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
                            Heb die screenprotector van Larmor op een D800 staan. LCD achteraan en bovenaan: zo goed als onzichtbaar en gemakkelijk aan te brengen.

                            Eric
                            Maar heeft het nut? Het zit erop geen kras en hoe was het zonder....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: screenprotector voor LCD monitor D7100

                              Ik heb mijn screen protector gekocht bij aliexpress. Gewoon in de zoekbalk "nikon d7100 screen protector" intypen en je hebt keuze uit een aantal verdelers. Tot hier toe zeer tevreden over.

                              Comment

                              Working...
                              X