Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Losse flash in slave mode maar ook built-in flash flitst :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Losse flash in slave mode maar ook built-in flash flitst :(

    Dag iedereen

    Wanneer ik mijn losse flitser in slave mode zet en op mijn Nikon d3200 de optie TTL inschakel, dan flitst mijn losse flitser maar tegelijkertijd ook mijn built-in flash. Nu wil ik dat enkel de losse flitser flitst en dat de built-in flash niet flitst. Weten jullie welke instelling ik daarvoor moet kiezen/wijzigen?

    Alvast bedankt!
    Groeten!

  • #2
    Re: Losse flash in slave mode maar ook built-in flash flitst

    De ingebouwde flitser geeft een signaal (= een flits) om de losse flitser te laten werken, ik denk niet dat er een systeem met een "radiosignaal" ingebouwd zit in die camera en flitser.
    Om die externe flitser op afstand aan te sturen zijn draadloze triggers de handigste oplossing, als die automatisch (TTL) moeten werken, dan zijn die wel duurder (de goedkope zijn niet TTL, je moet dan alles zelf manueel instellen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Losse flash in slave mode maar ook built-in flash flitst

      Oorspronkelijk geplaatst door JasperV Bekijk bericht
      Dag iedereen

      Wanneer ik mijn losse flitser in slave mode zet en op mijn Nikon d3200 de optie TTL inschakel, dan flitst mijn losse flitser maar tegelijkertijd ook mijn built-in flash. Nu wil ik dat enkel de losse flitser flitst en dat de built-in flash niet flitst. Weten jullie welke instelling ik daarvoor moet kiezen/wijzigen?
      Dat is geen instelling, in slave mode gaat die externe flitser alleen mee-flitsen.
      Je hebt een paar optie's om alleen de externe flits te laten gaan, met een trigger in maal mode, of een duurdere trigger die ook de TTL meestuurt.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Losse flash in slave mode maar ook built-in flash flitst

        Hoi,

        ik weet niet of jouw toestel het CLS van Nikon ondersteund. Leesdaarover meer hier:



        Ik ben al jaren een fervent aanhanger van dit systeem. Ok, de flashes moeten mekaar zien, maar ook dat is makkelijk te verhelpen. Tijdens het gebruik van dit systeem zet ik de interne flits op commander en dek ze af met een typisch apparaatje van Nikon, wat niks kost:

        Nikon SG-3IR IR-filter voor ingebouwde flitserThe Nikon SG-3IR IR Panel attaches to the cameras flash shoe, and covers and preve...


        Het zend dan alleen een signaal naar je flitsers. Geen zenders nodig, dus. Je moet er wel even aan wennen, wat uitproberen, maar het werkt echt goed, lees er wat over en experimenteer, je zal tot goeie resultaten komen.

        Ook een gebruiker van dit systeem is de professional Joe Mc Nally.

        Kijk eens naar filmpjes op You tube, onder zijn naam je zal er aardig wat terugvinden ook als je zoekt in You tube op Nikon CLS.

        Succes en veel fun!!!

        M V G.

        Eugène.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Losse flash in slave mode maar ook built-in flash flitst

          Zo werkt het met Nikon D7000 en SB-800

          D7000:
          Kies Menu en ga naar e3 - flitsregeling ingebouwde flits - op cmd stand zetten
          Op cdm stand - pijl rechts - ingebouwde flits stand kiezen:
          - M = manueel
          - DDl = door de lensmeting
          - twee streepjes (--) = de flits stuurt enkel de externe aan maar belicht niet mee de opname. (Deze instelling moet jij hebben)

          SB-800
          - SEL toets inhouden
          - +/- tot selectie flitsinstellingen
          - SEL toets indrukken en REMOTE selecteren toets in blijven drukken

          Zorg dat het kanaal en de groep overeenkomen.

          Mvg
          -Spider-
          Bezoek ook eens Spider's Web

          http://www.spidersweb.be

          Comment


          • #6
            Re: Losse flash in slave mode maar ook built-in flash flitst

            Oorspronkelijk geplaatst door -Spider- Bekijk bericht
            Zo werkt het met Nikon D7000 en SB-800

            D7000:
            Kies Menu en ga naar e3 - flitsregeling ingebouwde flits - op cmd stand zetten
            Op cdm stand - pijl rechts - ingebouwde flits stand kiezen:
            - M = manueel
            - DDl = door de lensmeting
            - twee streepjes (--) = de flits stuurt enkel de externe aan maar belicht niet mee de opname. (Deze instelling moet jij hebben)

            SB-800
            - SEL toets inhouden
            - +/- tot selectie flitsinstellingen
            - SEL toets indrukken en REMOTE selecteren toets in blijven drukken

            Zorg dat het kanaal en de groep overeenkomen.

            Mvg
            dit gaat niet werken met een D3200
            die zijn ingebouwde fltis kan niet fungeren als master
            daarvoor moet je een aparte flash op de D3200 gebruiken
            vanaf de D7xxx reeks kan dit , daar onder aparte flits

            Comment

            Working...
            X