Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op een kledingstuk een tekening plaatsen met dezelfde golving als de kleding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op een kledingstuk een tekening plaatsen met dezelfde golving als de kleding

    Ik wil een tekening plaatsen op het hemd van iemand in photoshop. Hoe kan ik de sticker dezelfde glooiing geven als het hemd. Een hemd is niet plat, dus als je een tekening of wat dan ook op een oneffen achtergrond plaatst, moet die tekening ook dezelfde golving hebben. Ik heb daarover ooit een tutorial gezien maar vind die niet terug.

  • #2
    Re: Op een kledingstuk een tekening plaatsen met dezelfde golving als de kleding

    Met Edit>Transform>Warp wellicht?


    Toe te passen op de laag die je wil vervormen. Laag selecteren, en Warp commando kiezen:


    Je laag krijgt een raster, met puntjes en lijnen waaraan je kunt trekken en/of duwen:


    Misschien zijn er nog andere manieren, maar zo zou ik eraan beginnen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Op een kledingstuk een tekening plaatsen met dezelfde golving als de kleding

      dat doet men ook wel met filter displacement (verplaatsen)
      hier is een mooie tutorial
      Photoshop tutorial showing how to wrap text, logos or anything else around objects, faces and landscapes using displacement maps.

      Comment


      • #4
        Re: Op een kledingstuk een tekening plaatsen met dezelfde golving als de kleding

        Mooie tutorial, David, en het gaat blijkbaar niet alleen met tekst.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Op een kledingstuk een tekening plaatsen met dezelfde golving als de kleding

          Idd, goede tutorial, heb ik gesaved, bedankt om te delen ddavid
          Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
          www.flickr.com/photos/stevensquid

          Comment

          Working...
          X