Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatsen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatsen ?

    En kan men dit dan ook downloaden ?

    Ik heb via IRFANVIEX een executable SLIDESHOW gemaakt, en ik zou die graag binnen een beperkte kring willen delen.
    Kan dat via DROPBOX.


    Of HERNOEM ik dat bestand beter ?

    Maar ik zie niet hoe je dat in Windows kan doen ??? In DOS was dit REN, maar in Windows weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    En kan men dit dan ook downloaden ?

    Ik heb via IRFANVIEX een executable SLIDESHOW gemaakt, en ik zou die graag binnen een beperkte kring willen delen.
    Kan dat via DROPBOX.


    Of HERNOEM ik dat bestand beter ?

    Maar ik zie niet hoe je dat in Windows kan doen ??? In DOS was dit REN, maar in Windows weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken.
    Kan je er geen ZIP file van maken?

    Comment


    • #3
      Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Kan je er geen ZIP file van maken?
      Ja, maar gmail weet ook dat daar een *.exe in zit.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

        Oorspronkelijk geplaatst door dwd
        Rechtsklikken en dan de optie 'hernoemen' kiezen of bestand selecteren en op F2 drukken.
        Dat weet ik; ik ken beide methodes, maar ik kan de extenties niet zien en dus ook niet aanpassen.

        Bijvoorbeeld test.exe zou ik moeten kunnen hernoemen naar "test.wrd"

        De onvanger zou er dan (terug) test.exe moeten kunnen van maken.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

          Extenties worden standaard verborgen gehouden sinds windows XP dacht ik +-.
          Werkt HEEEEL lastig als je een gevorderd gebruiker bent. Voor de man met de pet is het misschien beter zo omdat ze dan niet per ongeluk een extentie kunnen veranderen.
          Wil je dit onaangenaam gedrag uit schakelen ga dan in je windows verkenner zoeken naar opties in de menu balk (tis beetje zoeken links of rechts naar gelang de versie van windows) en daar moet je een vinkje aanzetten "toon bestandsextenties"


          Alternatief is het beter in een zip te steken of nog beter een rar, maar "simpel" mensen kunnen daar ook geen weg mee.

          Comment


          • #6
            Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

            Een alternatief dat ik al jaaaaaaaaaaaaren gebruik ipv de verkenner: Total Commander. Daar kan je ongeveer alles mee qua bestandsbeheer en met één muisklik in de instellingen zie je ALLE bestanden. Voor mij een verkenner in de 27ste macht.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Dat weet ik; ik ken beide methodes, maar ik kan de extenties niet zien en dus ook niet aanpassen.

              Bijvoorbeeld test.exe zou ik moeten kunnen hernoemen naar "test.wrd"

              De onvanger zou er dan (terug) test.exe moeten kunnen van maken.
              Ik gebruik daarvoor ook het file programma "Total Commander".
              Werkt met twee vensters. Gewoon verplaatsen en intussen naam veranderen.
              Er zijn nog andere mogelijkheden om de naam aan te passen.
              Gebruik het al sinds de tijd van Windows 3.1.

              Werkt zonder problemen.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 14 februari 2015, 08:50.

              Comment


              • #8
                Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Een alternatief dat ik al jaaaaaaaaaaaaren gebruik ipv de verkenner: Total Commander. Daar kan je ongeveer alles mee qua bestandsbeheer en met één muisklik in de instellingen zie je ALLE bestanden. Voor mij een verkenner in de 27ste macht.
                En bovendien Shareware..

                Ook voor FTP connecties heel geschikt
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

                  ik zie niet onmiddellijk een reden waarom je die exe niet gewoon kan delen via Dropbox. Heb je het al geprobeerd? Ik ken de mogelijkheden van Irfanview niet, maar ik vraag mij wel af waarom je het als een exe hebt geexporteerd en niet in een videoformaat zodat het ook op andere platformen kan afgespeeld worden .

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

                    Update:


                    @ Mr.D: Ik KAN zo'n file in DROPBOX plaatsen en men KAN die probleemloos downloaden.
                    Bij het uitvoeren geeft ie wel een waarschuwing, maar als je die negeert kan je de slideshow openen.

                    En waarom als *.exe ? Omdat dit op 3 seconden gemaakt ( 190 slides ! ) is in irfanview en dat irfanview gewoon geen andere mogelijkheden biedt.

                    @Xafke: het was een beetje zoeken, maar ik heb de extenties zichtbaar kunnen maken. Het zal weer zo'n "Windows-bescherming" zijn om die extenties te verbergen....
                    Last edited by Alfa Centauri; 14 februari 2015, 20:25.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Het zal weer zo'n "Windows-bescherming" zijn om die extenties te verbergen....
                      Heeft niet echt met beveiliging te maken, maar met beletten dat bestanden onbruikbaar worden bij veranderen van naam.
                      Als de extensies zichtbaar zijn, dan slagen er veel mensen in om hun bestanden corrupt (lees onbruikbaar) te maken doordat ze de punt vergeten of de extensie mee zien als een deel van de naam en er iets anders van maken.
                      Maar het is het eerste dat ik op een nieuwe PC doe, dat zijn de extensies terug zichtbaar maken en dat is sneller gedaan dan een andere verkenner installeren.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

                        Tja, erg dikwijls heb ik dat niet nodig, maar ik geloof dat ik er in het verleden nog achter gezicht heb. En dan weer "terug gezet" .....en later, als ik het dan weer eens nodig had....weer vergeten...
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan ik een executable (*.exe) bestand in mijn publieke folder van DROPBOX plaatse

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar het is het eerste dat ik op een nieuwe PC doe, dat zijn de extensies terug zichtbaar maken en dat is sneller gedaan dan een andere verkenner installeren.
                          Dat klopt, maar als je dan bv. de documenten, foto's en zo van een andere schijf op je nieuwe computer wil kopiëren, dan vind ik daarvoor de Windows verkenner een beetje voorhistorisch. Een programmatje waarmee je kan mee zippen, FTP-en, hernoemen (ook in batch), zoeken, kopiëren, verplaatsen, ja zelfs bestanden combineren, da's toch best handig. HET grote voordeel is natuurlijk dat je twee panelen krijgt, dus alsof je twee verkenners open hebt staan. Ik heb nooit goed begrepen dat Microsoft halsstarrig vasthoudt aan een verkenner met 1 paneel.
                          Nu, ieder heeft wel zijn voorkeur.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment

                          Working...
                          X