Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-T1

    Misschien is het maar een domme vraag en is het een klein detail, maar ik snap het niet.
    Ik lees bij een NL fuji forum aangaande manuële schetstelling het volgende:
    "Ik heb mijn camera altijd op RAW+JPEG staan, omdat ik voor "snapshots" meestal toch alleen de JPEG's gebruik, en ook omdat je op je LCD dan het volledige bestand te zien krijg voor het checken van scherpte (als je alleen RAW gebruikt krijg je een ingesloten JPEGje te zien met een lagere resolutie, wat minder geschikt is voor kritische checks)

    Als ik handmatig scherpstel zet ik mijn camera op zwart-wit fotograferen (meestal de B-y optie), hierdoor komt de rode focus peak veel beter door en kan je dus veel duidelijker dit hulpmiddel gebruiken.
    De Focus Assist (focus punt vergroting) heb ik dan eigenlijk nooit nodig, tevens vind ik deze vergroting vaak hinderlijk omdat je dan je volledige beeld kwijt raak, zeker nu met de nieuwe AF+MF optie.

    Het RAW bestand blijft natuurlijk gewoon in kleur, dus dan gebruik ik die voor bewerken en niet de zwart-wit JPEG, tenzij ik de zwart-wit toch wil gebruiken."


    Wat bedoelt hij met " zet ik mijn camera op zwart-wit fotograferen (meestal de B-y optie) " en hoe moet ik de instelling waar maken ???

  • #2
    Re: Fuji X-T1

    Oorspronkelijk geplaatst door hubje Bekijk bericht

    Wat bedoelt hij met " zet ik mijn camera op zwart-wit fotograferen (meestal de B-y optie) " en hoe moet ik de instelling waar maken ???
    Je kan op zowat elk Fuji toestel een 'filmtype' kiezen, ook al fotografe je in RAW, dan zie je op het scherm of door de zoeker Velvia of Astia of voor zwart/wit de yellow red of green filter.
    Op mijn X-E2 kan dat via het quick-menu (ondermeer).
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-T1

      B-y is de stand monochroom + geelfilter in het menu 1 onder filmsimulatie.

      Comment

      Working...
      X