Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijksfotografie - aantal foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • huwelijksfotografie - aantal foto's

    Een vraagje. Ik ben gevraagd om een hele dag mee te gaan op huwelijksreportage.
    Dus : stadhuis, lunch, fotosessie, receptie en avondfeest.

    aan alle ervaren huwelijksfotografen : hoeveel foto's nemen jullie zoal ?
    Ik vermoed dat dit er toch een hele boel zullen zijn.
    Omdat ik nog geheugenkaartje moet bijkopen, wou ik eens horen naar jullie.

    Alvast bedank t!

  • #2
    Re: huwelijksfotografie - aantal foto's

    Gebruik voor elk onderdeel een ander kaartje en voorzie een backup camera.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: huwelijksfotografie - aantal foto's

      Wat ik nu ga schrijven volg ik als principe bij reportages, maar zal ongeveer wel kloppen bij huwelijken ook.

      Maak samen met het koppel een shotlist. Daarop zet je alle foto's die je zeker moet hebben voor het koppel. Dan maak je een shotlist voor jezelf waarop je de foto's zet waarvan je zelf vindt dat je die zeker moet hebben.
      Die twee lijsten voeg je samen en ja zorgt dat je weet hoe en waar je die shots kan/moet maken. Je zal zien dat dit al aardig wat foto's zijn. Wat je daartussen doet bepaald voor een groot deel sfeer en stijl van de uiteindelijke reeks en zijn dikwijls de meer creatieve beelden. Shotlist vs eigen beelden probeer ik meestal een ratio van 60/40 aan te houden op reportages. Zorg ook zeker dat er een paas "behind the scenes" tussen zitten. Dingen waarvan het koppel misschien niet eens weet dat ze gebeuren of wie ze doet. Ik denk bijv aan het klaarmaken van de zaal, Maak eens een paar foto's in de keuken als je toch aan het eten bent, en dat soort dingen. Sommige mensen hebben dat graag.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment

      Working...
      X