Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop

    Grrr mijn laptop heeft de geest begeven. Dus nu dringend een nieuwe nodig.

    Iemand suggesties voor een laptop die ik kan bestellen bij laptopshop.be
    Hij moet 17 inch zijn.
    Snel
    1 TB harde schijf
    En uiteraard geschikt voor fotobewerkingsprogrammas

    Budget.1000 Euro.

  • #2
    Re: Laptop

    Ik zou er geen 1TB schijf in willen, maar in de laptop een SSD(sneller en zuiniger) en een 1TB externe schijf en een 2de als back-up. Op de SSD kun je een 2de partitie ruimte maken om foto's on the road te downloaden en te bewerken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Laptop

      Ik heb het zelfde voorgehad, laptop begeven maar niet direct een groot budget vrij voor een nieuwe! Beetje gezocht en uitgekomen bij coolblue Nederland. Een terugname laptop aan verminderde prijs met restgarantie 23 maand. Een 17" acer i7 met 1 terra hdd en 8 gb ram aan 585€! SSD van 250gb en 8gb ram laten bijplaatsen en de hdd in een case laten plaatsen die ik nu als reserve schijf gebruik : 240€ betaald. Dus voor 835€ heb ik nu een razend snelle laptop
      24" ips scherm volgt nog...
      D7100 / nikon 17-55 f2.8 / SB-900 / 055xprob-486rc2

      Comment


      • #4
        Re: Laptop

        Hier Lenovo laptopke 17 inch met slechts een I3 processor, beetje werkgeheugen en een SSD met 250GB ipv de 1 terra HD. Ook kastje rond HD gezet en doet dienst als externe HD.
        Laptop enkel voorbehouden voor fotobewerking (bewust niet op internet en geen andere soft). > systeem is en blijft supersnel.
        Voor de rest heb ik een oudere laptop die best voldoet voor internet, mail en office.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Laptop

          Voor 1000 € vind je tweedehands al makkelijk een Macbook Pro laptop. Misschien dat windowsgebruikers dit niet zien zitten, maar ik werk op zowel op PC als op Apple en het verschil tussen beiden is echt gigantisch. Geen virussen, enz...

          Comment


          • #6
            Re: Laptop

            Ik heb ondertussen de nieuwe laptop
            Het is een acer geworden 17 inch



            Hoop dat deze net zoals mijn vorige minimaal 5 jaar meegaat.
            Had al een externe opslag (Synology NAS van 2 x 2 TB)

            Nu weer alles terug installeren, dat is altijd een heel werkje!

            Comment


            • #7
              Re: Laptop

              ik hoop dat je alles hebt kunnen recupereren van je oude laptop. Anders is er altijd de mogelijkheid om te probern de oude hd in een case uit te lezen en zelfs als externe schijf te blijven gebruiken.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment

              Working...
              X