Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnou 600 ex- rt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnou 600 ex- rt

    Iemand ervaring met de Yongnou 600 ex-rt?
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

  • #2
    Re: Yongnou 600 ex- rt

    Nog niet, maar ik zit er ook naar uit te kijken (wel tikfoutje, is Yongnuo en niet Yongnou).
    Inmiddels (nog maar pas) te koop op cameranu.nl (309 afstandsbediening inbegrepen!), en een pak goedkoper dan de originele canon flitser dus. Voor zover ik het allemaal begrijp zou het eigenlijk een heuse kloon zijn.
    De kritieken/reviews zijn wel (heel) erg goed... ik wacht een beetje op reviews van gebruikers...
    mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: Yongnou 600 ex- rt

      Ik heb deze flash nu 2 dagen in bezit. Heb 3 stuks van canon. Bedoeling was eigenlijk 1 verkopen van canon en 2 van deze in de plaats, omdat de yongnuo de optic slave funtie S1 en S2 heeft en de canon niet.
      Mijn ervaring zover : bouwkwaliteit is een heel stuk minder als de canon, hoeft geen probleem te zijn voor thuis of studiowerk, maar voor professionele doeleinden is de canon veeel beter geschikt. Roteren van de kop gaat ook veel stroever als de canon versie, als cameraflitser op camera komt er bij het verstellen wel heel wat druk op de cameraflitsschoen te staan. (misschien is het beter na verloop van tijd). Bij draadloze instellingen van bv kanaal en ID, vergeet hij telkens de keuze als hij uitgeschakeld wordt. (volgens handleiding zou het geheugen automatisch saven ;-). De kleur van het licht is iets blauwer. Positief is dat hij eens opgesteld en ingesteld, perfect werkt zoals de canon. Ook de accuraatheid van de flitser is heel goed te noemen. Of hij echter een lang leven gaat leiden, geen idee? Voorlopig gaat er toch geen canon exemplaar verkocht worden....

      Comment


      • #4
        Re: Yongnou 600 ex- rt

        Prijsverschil echter : ongeveer 539€ voor de canon en deze heb ik bij kamera-express, 199€ betaald. Ook iets om over na te denken.

        Comment


        • #5
          Re: Yongnou 600 ex- rt

          Enkel met het origineel van canon samen met de st-e3-rt transmitter.
          Mijn beste flits van canon ooit,maar naar mijn mening iets te duur.
          Voor een 2de exemplaar wacht ik nog af, prijsdaling? of het hier aangehaalde alternatief ......
          Dus ik volg hier ook dit draadje over deze chinees
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Yongnou 600 ex- rt

            Zijn er ondertussen nog gebruiker van deze flitser? Ik zou graag weten of bij andere exemplaren het kanaal en ID in het geheugen bewaard blijft, of hoe je het moet saven?
            Telkens ingeven als hij uitgeschakeld is geweest is op zijn minst gezegd, ambetant...

            Comment


            • #7
              Re: Yongnou 600 ex- rt

              Volgens zover ik kan terugvinden zou het saven automatisch gebeuren... stomme vraag maar heb je de laatste firmware ?
              Misschien helpt dit (al vond je dat wellicht ook al...) : http://www.hkyongnuo.com/e-detaily.php?ID=337 (meen ooit iets gelezen te hebben dat dit met de laatste firmware opgelost zou zijn maar vind dat artikeltje niet meer terug)
              Is er nergens een instelling autosave ON/OFF...?
              mvg,
              Luc
              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

              Comment


              • #8
                Re: Yongnou 600 ex- rt

                Firmware updaten lukt me niet, alles geprobeerd, het update programma herkend de flash niet.
                Heb hem net terug te koop aangeboden. Goede flitser met een kleine beperking...

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnou 600 ex- rt

                  Voor draadloos flitswerk komt er binnenkort ook nog een heel interessante flitser bij: http://www.dpreview.com/articles/237...s-flash-system
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnou 600 ex- rt

                    ondertussen iemand die reeds ervaring heeft met de Nissin Di700A ?
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                    Comment

                    Working...
                    X