Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede prijs/kwaliteit compacte camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede prijs/kwaliteit compacte camera

    Ik ben op zoek naar een compacte camera waarmee ik deftige foto's kan nemen, maar moet niet het beste van het beste zijn. Ik zal de camera meenemen naar het buitenland. In het geval hij gestolen zou zijn, moet het dus niet 'erg' zijn dat ie weg is. Daarom een budget van max 200 euro. Filmen in 1080p zou ik ook wel graag er bij willen, maar foto's in deftige kwaliteit kunnen nemen primeert (liefst ook graag bij lage lichtomstandigheden). Ik zal vooral point and shoot foto's nemen, zelden manueel. Batterij is ook belangrijk. Ik heb al heel lang rondgekeken en ik kom op het volgende uit:

    Sony Cybershot DSC-HX50
    (review: http://www.ephotozine.com/article/so...0-review-21902 en http://uk.kagoo.com/Cameras-Camcorde...-DSC-HX50.html)
    400 shots

    Nikon Coolpix S9600
    (review: http://www.ephotozine.com/article/ni...0-review-24581 en http://uk.kagoo.com/Cameras-Camcorde...pix-S9600.html )
    290 shots

    Vergelijking:

    Comparison of Nikon Coolpix S9600 (16MP) and Sony Cyber-shot DSC-HX50 (20.4MP) on sensor size (7.7mm diagonals), pixel pitch, pixel density and more.


    Ik heb lang getwijfeld om de s9600 te kiezen, maar dan zag ik de sony hx 50... Betere batterij, betere sensor resolutie,... Momenteel zou ik voor deze gaan. Andere voorstellen zijn welkom! Graag had ik jullie mening geweten aangezien ik er ook niet heel veel van ken.

    Ik ga sowieso een extra batterij aanschaffen. Ik vroeg me af of dit ook van 3e partijen mogen zijn (dus niet van sony). Of is dit niet goed voor het toestel (vergelijkbaar wat een draagbare oplader met een gsm doet).
    Last edited by Dbrown; 12 februari 2015, 15:44.

  • #2
    Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

    Een hogere resolutie is bij een kleine sensor zoals bij deze toestellen, eerder een na- dan voordeel, zeker bij minder licht.
    Het is altijd beter batterijen te gebruiken zoals aangeraden bij het toestel. Een batterij van een 3de partij is niet noodzakelijk
    slecht, maar het blijft altijd een risico.
    Het soort vergelijkingen die op de door U vermelde websites zijn vermeld, zijn enkel gebaseerd op de eigenschappen van het
    toestel en hebben niets met de eigenlijke kwaliteit te maken.
    Hier vind U enkele reviews van beide toestellen (S9600 vervangen door S9700, wegens meer recent):


    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

      Bedankt voor de info. Ik heb idd afgegaan op de specs en de testfoto's en videos die ik gezien heb. Ik heb al ervaring met computers kopen en daar zijn specs belangrijk, vandaar... Beide toestellen hebben ook last van noise. Ik denk ook dat ik niet mag verwachten dat er geen noise aanwezig is bij wat minder licht tijdens het foto's nemen met compactcamera's. Ik wil maar zeggen: als de foto's in het donker niet top zijn, dan is dat geen drama. Ik zou graag wel foto's nemen bij minder licht en genoegen nemen met wat minder kwaliteit, dan dat ik extra moet uitgeven om het wel goed te kunnen doen. Batterijleeftijd/filmen in 1080p/mooie kwaliteit van foto's bij voldoende licht is heel belangrijk voor mij en de sony scoort er het beste op (voor camera's die voldoen aan mijn eisen die binnen mijn budget zijn) --> ik lees in veel reviews dat de flash op de nikon niet goed is (dus zal iets beter bij minder licht presteren dan de nikon). Op een review op amazon lees ik over de sony: 'Excellent value for the money if you want high quality pictures in a small package.' --> in dat is idd wat ik zoek. Die zoom is ook wel handig, want ik zal deze gebruiken om in de bergen te wandelen waar er grote landschappen te zien zijn. Dus voorlopig ben ik nog het meest onder de indruk van de sony hx50 (en klopt ook volgens de reviews die werden gelinkt), tenzij iemand een beter voorstel heeft in mijn budget (max 200 euro)?

      Bron flitser nikon: http://www.bol.com/nl/p/nikon-coolpi...0000025093135/
      Last edited by Dbrown; 12 februari 2015, 21:01.

      Comment


      • #4
        Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

        Jij hebt gelijk, om minder ruis te hebben moet je al veel meer uitgeven.
        Sony maakt goede compacts en de HX50, levert veel voor zijn geld.
        Zelf heb ik de Panasonic TZ40, waar ik tevreden over ben, maar die kost €249.

        Rudi
        Last edited by rudimaes; 13 februari 2015, 08:06.

        Comment


        • #5
          Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

          ik heb zelf een Fuji XF1, kost op dit moment geen drol, vooral tweedehands te vinden voor een kleine 100 euro, voor dat geld een absloute topper, heb deze uitveorig aan de tand gevoeld afgelopen zomer en geeft een erg goed resultaat, niet alleen overdag maar ook als het ietsje minder licht wordt prima in ijn hogere ISO.

          Op marktplaats staan er genoeg om maar een idee te geven, toestel is niet alleen goed, ook nog eens erg leuk retro vormgegeven.
          linkje met een voorbeeld marktplaats :
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

            Bedankt voor de voorstellen en de info. Maar de tz40 is wat te duur en de fuji xf 1 zijn batterij is minder goed dan de sony hz50. Ik denk dus dat ik voor de hx50 ga. Ik vroeg me enkel nog af welke sd kaart ik het best aankoop voor mijn gebruik? Ik zou voornamelijk foto's nemen en af en toe filmen in HD. Ik zou sowieso een 16gb kaart willen, want zal dit gedurende 2 maanden moeten kunnen gebruiken zonder tussenkomst pc. Momenteel mijn oog laten vallen op: SanDisk Extreme Plus 16 GB (of is dit overkill qua schrijf en leessnelheid?). Voor 16 gb kan je met 22MP¨4000 foto's nemen, dus dat is voldoende voor mij (in combinatie met af en toe een filmpje). Bron: http://kb.sandisk.com/app/answers/de...-memory-device
            Aan het twijfelen tussen:
            SanDisk Extreme 16 gb (60 mb/s)
            SanDisk Extreme Plus 16 gb (80 mb/s)
            Als de 20 mb/s niet veel zou uitmaken op mijn toestel, dan zou ik voor de extreme gaan die wat goedkoper is in prijs. Helaas kan ik nergens terugvinden hoe snel de hx50 schrijft/leest, dus hoop ik dat iemand mij kan zeggen welke sd kaart het meest geschikt is. Indien 80 mb/s overkill is, dan ga ik natuurlijk voor de 60 mb/s
            Edit: ik zou de camera via amazon.de kopen, ik ga er vanuit dat die ook in het nederlans zal in te stellen zijn?
            Last edited by Dbrown; 13 februari 2015, 12:58.

            Comment


            • #7
              Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

              Bij Bol.com kan je de HX50, momenteel kopen voor €199 (geen verzendkosten). Vandaag besteld, morgen in huis.
              Volgens de HX50 handleiding is een SD Class 4 card voldoende. De Sandisk Extreme is Class 10, dus zeker goed genoeg.
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 13 februari 2015, 14:53.

              Comment


              • #8
                Goede prijs/kwaliteit compacte camera

                Ok, bedankt rudi! Ik zou dan voor class 4 gaan, scheelt in prijs. Via amazon.de staat hij aan 180 euro

                Comment


                • #9
                  Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

                  Veel plezier met Uw nieuwe camera.
                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

                    Ik lees dat je ook wil filmen op 1080p. Dan neem je normaal gezien beter een deftige class 10 kaart. Voor foto's maakt dat veel minder uit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede prijs/kwaliteit compacte camera

                      Ik heb idd voor de class 10 gegaan. Bedankt voor de tip

                      Comment

                      Working...
                      X