Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

    Ik wil een groot, redelijk licht, pakket naar NL versturen. Afmetingen 75*75*25 cm, gewicht iets van een 2 of 3 kilo.

    Heeft iemand tips? Kiala valt af, pakket is te groot. Bpost zou lukken, maar is erg duur, bijna 20 €. Pakketdiensten als DHL, UPS, etc zullen waarschijnlijk ook te duur zijn?

  • #2
    Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

    Als je die allemaal uitsluit, dan zal het BPost worden zeker.

    Ik zou bij allemaal eens op de website gaan kijken wat de tarieven zijn.

    Trouwens, Kiala heeft sterk van zijn pluimen verloren. Ik heb 10 dagen gewacht op een pakje uit NL.
    3 mails naar Kiala gestuurd, en nooit antwoord gekregen. Een telefoonnummer kan je niet vinden...
    Ze schijnen ook nogal wat pakjes te verliezen, en daar geen compensatie voor te geven.
    Ik betaal liever een paar euro meer en zeker zijn dat het aankomt.

    Comment


    • #3
      Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

      Bpost heeft sinds een tijd nu ook een pakjesdienst met afhaalpunten.
      Neem best eens info bij de post zelf, want hun website is ver van duidelijk.

      Comment


      • #4
        Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

        Ik vrees inderdaad dat het de post zal worden; voorzover ik kan zien prijs 17€.

        Morgen zal ik even op een postkantoor vragen wat de mogelijkheden zijn.

        Comment


        • #5
          Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

          DPD tot 20 kg 10 euro, even kijken waar in je buurt een winkel is die ze verzend (valt meestal wel mee, in de buurt) en dan eens kijken bij DPDwebparcel, kan je zelf je papieren afdrukken en inleveren maar :-)
          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

            Als ik zo kijk naar het formaat, dan vind ik 17 euro niet eens overdreven, andere verzendmanieren zullen allicht een stuk duurder zijn.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

              Voor 17 of 20€ kan je het zelf niet doen, tenzij je een bakfiets hebt .

              Comment


              • #8
                Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                dpd ziet er goed uit, en goedkoop, maar afmetingen zijn beperkt. Het zal vrees ik de post worden, als de bestemmeling akkoord gaat met de prijs.

                Comment


                • #9
                  Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                  Kan je het niet versturen per email?
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    dpd ziet er goed uit, en goedkoop, maar afmetingen zijn beperkt. Het zal vrees ik de post worden, als de bestemmeling akkoord gaat met de prijs.
                    DPD:
                    De gecombineerde afmeting van uw pakket: 275 cm De omvang is toegestaan!

                    maar je moet het zelf maar zien.
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                      Ik gebruik voor alles bPost en ben er tot nu toe heel tevreden over.
                      Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar voor mij is dit het makkelijksyte + ze zijn correct en alle leveringen komen stipt aan.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Ik gebruik voor alles bPost en ben er tot nu toe heel tevreden over.
                        Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar voor mij is dit het makkelijksyte + ze zijn correct en alle leveringen komen stipt aan.
                        Hier ook Bpost. Altijd correct verlopen tot op heden.
                        Heb onlangs nog een redelijk klein paket maar wel zwaar (stenen fles met jenever en een paar Westvleterens 12°) naar Leeuwarden gestuurd in Nl... het was nog meer dan 20 euro.
                        Man had me een plezier gedaan, en wou er niks voor betaald krijgen, dan maar een paar 'streekproducten' opgestuurd.
                        Maar ja, er zelf naar toe rijden om het af te geven zou nog meer kosten .

                        Comment


                        • #13
                          Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                          DPD is zeker een van de goedkoopste, vooral verder in Europa.

                          Pak alles goed in.
                          De verzending moet een val van 75-80 cm doorstaan (is bij de meeste koerierdiensten zo).

                          Onlangs een printer van 20 kg verzonden naar Ierland, hij is beschadigd aangekomen.

                          Maar omdat ik kon aantonen dat hij volgens de voorschriften van de fabrikant was verzonden (origenele doos enz) heeft de verzekering de schade vergoed.

                          Ze zijn dus wel correct.

                          Comment


                          • #14
                            Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                            Een printer overleeft in de meeste gevallen een val van 75 cm niet echt heel goed, de kans op schade is heel groot.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: groot pakket versturen naar NL - iemand tips?

                              Ik doe dat soort verzendingen ook meestal met DPD. Die zijn goedkoop, efficiënt, en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
                              B-post kan zeker ook, vooral als je ons landje wilt blijven steunen (lol).

                              Comment

                              Working...
                              X