Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC (laptop) beeld naar TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC (laptop) beeld naar TV

    De situatie
    Ik wil een laptop HP DV6 aansluiten via HDMI aan de TV (model 32LG5000).
    Dat gaat al enige tijd goed. Kabel in de PC, in de TV, de juiste HDMIpoort kiezen op TV en kijken maar.
    Gisteren en vandaag wil het niet lukken. Dat wil zeggen, schijnbaar kennen de 2 mekaar wel, De PC herkent de TV en als ik de TV inschakel als hoofdscherm dooft het laptopscherm maar ik krijg geen beeld op TV. Wil ik het scherm 'klonen', flikkert het laptopscherm even maar geen beeld op TV. Als ik de kabel uittrek geeft de TV de melding 'geen signaal'. Als ik op de PC de instellingen zoek vind ik de TV (met de naam 'LG 32LG5000' en ik heb die zelf niet ingesteld). Een andere HDMI kabel lost niks op, een andere HDMIpoort ook niet.
    Het beeld wordt aangestuurd door een Intel 4000 beeldchip en op de laptop staat Windows7.

    Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe los ik het op?

  • #2
    Re: PC (laptop) beeld naar TV

    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    De situatie
    Ik wil een laptop HP DV6 aansluiten via HDMI aan de TV (model 32LG5000).
    Dat gaat al enige tijd goed. Kabel in de PC, in de TV, de juiste HDMIpoort kiezen op TV en kijken maar.
    Gisteren en vandaag wil het niet lukken. Dat wil zeggen, schijnbaar kennen de 2 mekaar wel, De PC herkent de TV en als ik de TV inschakel als hoofdscherm dooft het laptopscherm maar ik krijg geen beeld op TV. Wil ik het scherm 'klonen', flikkert het laptopscherm even maar geen beeld op TV. Als ik de kabel uittrek geeft de TV de melding 'geen signaal'. Als ik op de PC de instellingen zoek vind ik de TV (met de naam 'LG 32LG5000' en ik heb die zelf niet ingesteld). Een andere HDMI kabel lost niks op, een andere HDMIpoort ook niet.
    Het beeld wordt aangestuurd door een Intel 4000 beeldchip en op de laptop staat Windows7.

    Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe los ik het op?
    Heb je op je laptop geen Fn combinatie om een extern scherm/beamer te kiezen ?
    Staat daar niks verkeerd ?

    Of anders eens neuzen in de instellingen van de grafische kaart ?

    Of eens een systeemherstel doen naar een dag geleden of zo ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: PC (laptop) beeld naar TV

      Ja, F4 is die toets. Daar zou alles goed moeten zijn want schakelen levert de toestand zoals hierboven beschreven.
      Ik heb net gekeken naar systeemherstel. Vandaag was er één n.a.v.de windows update en de vorige was van de 4e. Ik weet wel niet of toen de verbinding PC/TV nog werkte.

      Aan de instellingen van de grafische kaart is normaal niks gewijzigd. Ik wacht nog even verdere antwoorden af en zoek nog op het www. Lees ik net van iemand wiens combinatie Samsung/Philips gewoon niet (helemaal niet) werkt terwijl zijn laptop wel werkt met de TV van de huisgenoot en vice versa. Hier heeft het ook al eens gehapert, zonder merkbare reden, maar 's anderendaags was er niks aan de hand. Deze keer kan ik dat niet zeggen.

      Comment


      • #4
        Re: PC (laptop) beeld naar TV

        Zou het probleem niet eerder bij uw TV liggen die niet de juiste ingang kiest?
        Op mijn Samsung moet ik dat manueel doen (ingang selecteren).
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: PC (laptop) beeld naar TV

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Zou het probleem niet eerder bij uw TV liggen die niet de juiste ingang kiest?
          Op mijn Samsung moet ik dat manueel doen (ingang selecteren).
          Ik moet die HDMI ingang (nr 2 of nr 3) ook manueel kiezen.

          Ter aanvulling. Ik heb de HDMI kabel op ingang 1 (nr 1 is vastgelegd op de decoder) eens verbonden met de PC. Dus aangesloten gelaten op TV ingang 1, losgekoppeld van de decoder een aangesloten op de HDMI poort van de laptop. Zonder resultaat.
          Lijkt me dus eerder een PC probleem dan een kabel of TV probleem.
          Defecte poort? Driver?

          Comment


          • #6
            Re: PC (laptop) beeld naar TV

            Begrijpe wie kan.
            Thuisgekomen, nog maar eens geprobeerd, en ..... functioneert alsof er nooit iets fout is gelopen Geen idee hoe het komt maar vooral hopen dat het blijft werken

            Comment


            • #7
              Re: PC (laptop) beeld naar TV

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Begrijpe wie kan.
              Thuisgekomen, nog maar eens geprobeerd, en ..... functioneert alsof er nooit iets fout is gelopen Geen idee hoe het komt maar vooral hopen dat het blijft werken
              Ja, kan soms raar doen hé.
              Ik heb er destijds ook al grijze haren van gekregen.....
              maar soit, tof dat het weer werkt !
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: PC (laptop) beeld naar TV

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik heb er destijds ook al grijze haren van gekregen.....
                Weet je wat het voordeel hieraan is?
                Hoe ouder je wordt, hoe minder last je daarvan hebt.
                Ofwel is al uw haar al grijs, ofwel is het al weg en kan het niet meer grijs worden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: PC (laptop) beeld naar TV

                  Lol ! Da's waar ! En het houdt ne mens "scherp" hé !
                  Ik heb gisteren hetzelfde geprobeerd, maar dan via de AV versterker. ( aansluiting vooraan ) - maar ik vond de kleuren niet zo goed op de TV....
                  Heb wel niets ingesteld: hdmi in laptop en de andere kant in de AV versterker, en ik had beeld.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC (laptop) beeld naar TV

                    Op mijn Dell latitude met dezelfde 4000 chip was de resolutie van mijn scherm niet meer aan te passen na de 35 win7 updates van eergisteren.
                    Ook geen output meer via hdmi kabel mogelijk.
                    Vanalles geprobeerd maar uiteindelijk de driver vd grafische kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd vd dell website. Alles terug tip top.
                    de 'repair functie deed ook niks.
                    de andere Dell en Lenovo deden de updates wel zonder problemen.

                    Mss toch gerelateerd aan de updates..

                    Groeten

                    Comment

                    Working...
                    X