Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

abstracte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • abstracte foto's

    Ik volg fotografie en nu moeten we van een dagdagelijks onderwerp een abstracte foto maken.
    Heb geen idee hoe je daaraan begint, heb heel knappe foto's foto's gezien van Lagrange,
    zou ik misschien wat tips kunnen krijgen?

    alvast bedankt

    ThaBu

  • #2
    Re: abstracte foto's

    ab·stract (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
    1
    losgemaakt van de werkelijkheid (tegenstelling: concreet): abstracte (schilder)kunst die overeenkomst tussen het kunstwerk en de zichtbare werkelijkheid vermijdt (tegenstelling: figuratieve schilderkunst); abstract denken los van de toevallige werkelijkheid

    Met andere woorden iets in beeld brengen dat niet meer aan de werkelijkheid herinnert.
    Soms door bewerking (bernazu) soms door iets op te blazen of dusdanig te vervormen of een spiegeling of iets dergelijk.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: abstracte foto's

      Door gebruikt te maken van de vertekende eigenscchappen van een supergroothoek krijg je abstracte beelden. Onderdelen dichtbij(20cm) worden extreem veel groter afgebeeld als verder weg en als je camera dan ook maar beetje scheef houdt.....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: abstracte foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Door gebruikt te maken van de vertekende eigenscchappen van een supergroothoek krijg je abstracte beelden. Onderdelen dichtbij(20cm) worden extreem veel groter afgebeeld als verder weg en als je camera dan ook maar beetje scheef houdt.....
        Je kan ongetwijfeld een foto ter illustratie insturen in het forumonderdeel.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: abstracte foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door ThaBu Bekijk bericht
          ........heb heel knappe foto's foto's gezien van Lagrange,
          zou ik misschien wat tips kunnen krijgen?

          alvast bedankt

          ThaBu
          Stuur dan effe een PB-tje of mail eens.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: abstracte foto's

            Tenzij je een ander soort fotos gezien hebt, kan je de fotos van Lagrange toch moeilijk 'abstract' noemen. Dus wat heeft het een met het ander te maken?

            Comment


            • #7
              Re: abstracte foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Je kan ongetwijfeld een foto ter illustratie insturen in het forumonderdeel.
              Door een fout in mijn computer kan ik op dit moment niet bij HD met foto's en heb ook geen ruimte om de back-up uit te pakken en met de al mijn bekende waschtwoorden lukt in Flikr ool niet. Gisteren belde Murphy aan.........
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: abstracte foto's

                Misschien teveel poeder gesnoven in je jeugdjaren, maar je bent niet in levensgevaar. Kan je geen illustratie geven? Dat mag zelfs later. :-)
                Ernstig nu, zullen we de TS proberen te helpen of wat?
                Last edited by Lieven Lema; 11 februari 2015, 20:01.
                ...leeg...

                Comment

                Working...
                X