Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

YouTube probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • YouTube probleem

    Ik zit met een probleem met YOUTUBE, soms kan ik een videootje bekijken, soms niet of verlies ik mijn geduld bij het inladen. Hier heb ik dan ook dat probleem. De moderator mag mijn reactie verplaatsen of deleten, doch een oplossing zou wenselijk zijn

  • #2
    Re: YouTube probleem

    Moderator Note: Deze vraag heb ik afgesplitst van een discussie in de Videohoek, maar sloeg niet meteen op die discussie. Verplaatst naar ChitChat waar je computerproblemen enz. kunt bespreken.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: YouTube probleem

      Op welke computer en in welke browser, probeer je te kijken?
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: YouTube probleem

        Als je een video upload naar YouTube wordt je geduld soms wel op de proef gesteld.
        Het gebeurt me dikwijls dat als de upload gedaan is YouTube doet alsof ik nog moet wachten.
        Eens dat de film 100% geupload is open ik een nieuw venster in de browser, het oude laat ik onaangeroerd.
        Daar kan je gaan kijken of de film al te zien is. Eerst zal dat in 360p of 480p zijn. Na een tijdje ook in 720p en daarna in 1080p.
        Nog daarna krijg je de mogelijkheid om een miniatuur te kiezen.
        Tussen de upload en de volledige verwerking op de YouTube servers kan er, als het druk is, er een half uur, of langer, verschil zijn.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: YouTube probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Als je een video upload naar YouTube wordt je geduld soms wel op de proef gesteld.
          Het gebeurt me dikwijls dat als de upload gedaan is YouTube doet alsof ik nog moet wachten.
          Eens dat de film 100% geupload is open ik een nieuw venster in de browser, het oude laat ik onaangeroerd.
          Daar kan je gaan kijken of de film al te zien is. Eerst zal dat in 360p of 480p zijn. Na een tijdje ook in 720p en daarna in 1080p.
          Nog daarna krijg je de mogelijkheid om een miniatuur te kiezen.
          Tussen de upload en de volledige verwerking op de YouTube servers kan er, als het druk is, er een half uur, of langer, verschil zijn.
          Ik denk dat het hier gaat over video's "bekijken" , maar alleszins nuttige info.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: YouTube probleem

            Probeer eens op deredactie.be of video's daar ook zo traag laden. Indien ja: probleem ligt aan je verbinding of je computer. Indien nee: drukte op youtube
            Voor de rest, zoals al gezegd, zal je waarschijnlijk betere hulp kunnen krijgen als je wat meer info over je systeem geeft. Windows / Mac /...; welke browser; wat voor computer;...

            Comment


            • #7
              Re: YouTube probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik denk dat het hier gaat over video's "bekijken" ........................
              Oeps! Te vlug gelezen zonder veel nadenken.....
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: YouTube probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Oeps! Te vlug gelezen zonder veel nadenken.....
                Bwa... ik heb TS gemeld dat zijn bericht is afgesplitst en naar hier verhuisd, en daar tevens bij vermeld dat ie wellicht meer info gaat moeten geven. Helemaal duidelijk (enkel filmpjes consumeren of wat) is het mij ook niet. Die "hier" in zijn vraag zou kunnen duiden op de filmpjes op BD (in de Videohoek) bekijken.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: YouTube probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                  .........................soms kan ik een videootje bekijken, soms niet of verlies ik mijn geduld bij het inladen.....................
                  Die "soms" is verwarrend. Misschien ligt dat aan de verschillende codecs, van de verschillende uploaders, die gebleven zijn in de video.
                  Volgens de "help" functie van YouTube heb je het volgende nodig :
                  Je hebt het volgende nodig om YouTube-video's te bekijken:
                  Adobe Flash Player
                  Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari of Opera
                  Internetverbinding van 500+ kbps
                  Misschien eens kijken of je van deze drie dingen de laatste updates hebt.
                  Ik herinner (?) me dat de Flash Player een update gehad heeft.
                  Voor sommige premium content op YouTube, zoals films, tv-programma's en live-evenementen,
                  heb je een snellere verbinding en meer verwerkingskracht nodig voor een optimale streamingsnelheid.
                  Besturingssysteem: Windows 7+, Mac OS X 10.7+, Ubuntu 10+ of Linux OS 11+ (64-bits)
                  Internetverbinding met 1+ Mbps
                  Een "ouderwets" (beeldspraak...) filmpje van 480p zal niet zoveel van je PC eisen dan een film in 1080p met veel, in hoog tempo, wisselende beelden. Laat staan in 4K i.p.v. 1080p.

                  Info : YOUTUBE en volgende....
                  Last edited by Skitch; 11 februari 2015, 21:27. Reden: typo
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: YouTube probleem

                    Flash player is helemaal niet meer nodig voor YT. Je kan beter de HTML5 versie gebruiken.

                    Om te weten wat het probleem is, is het nuttig te weten welk OS/Brower er gebruikt wordt, welke ISP/soort abo en of je (voor TN) niet op smalband gezet bent.
                    Is de PC bedraad/wireless verbonden. WiFi signaal? Wat zegt een speedtest? Zijn er meerdere gebruikers?
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: YouTube probleem

                      Bedankt voor jullie reacties, ik bekijk enkel die videobeelden op een HP Pavilion dv 6 met windows 7. De browser is google chrome. Ik heb ooit geleerd dat een fout een fout is als je ze kan herhalen, en dat is zo eigenaardig soms kan ik filmpjes bekijken en soms lijkt het inlezen niet te lukken alhoewel het punt op de tijdslijn zich verplaatst en een micro beeldje wel wordt geafficheerd. Het zou dan interessant zijn of er nog mensen zijn die het probleem ook kennen; dat de inlaadtijd erg kan oplopen zal ik zelf nog eens nagaan. Ik moet er nog bijvoegen dat ik een item zie op facebook, de link naar een krant open en dan het probleem zich voor doet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: YouTube probleem

                        Youtube weigert soms te spelen als er geen geluidskaart of luidsprekers aangesloten zijn. Zo hebben we hier op het werk een pak pc's die enkel willen spelen met luistprekers of koptelefoon/oortjes aangesloten...
                        De reclame wordt wel afgespeeld, maar zodra het eigenlijke filmpje begint te spelen stopt het na een paar seconden. Steek oortjes in en hij speelt verder zolang de oortjes insteken.

                        Aangezien TS op een laptop afspeelt zal dit hier niet meespelen, maar het kan iemand anders misschien helpen
                        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                        Mijn website: www.computerhersteller.be

                        Comment

                        Working...
                        X